Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføringsvirksomhed

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 19
Fra  MR Bogføring Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

BUMP

Vil gerne have nogle erfaringer med begge programmer, på forhånd tak :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været igang siden december 2005 og jeg har på intet tidspunkt i forhandlingen med kunder været inde på, om de skal betale for at jeg benytter et bestemt regnskabsprogram. Kunden har som regel allerede et program kørende og så må du bare sætte dig ind i det eller finde en anden kunde. Måske lidt hårdt sagt, men sådan er det. Du kan selvfølgelig altid tilbyde en anden løsning, hvis du kan se, at det i sidste ende er billigere for kunden, men lad aldrig prisen for et regnskabsprogram være et spørgsmål i forhandlingen med kunder. Hvis det er en helt ny iværksætter, må du vejlede ham i, hvilket regnskabsprogram, han/hun skal bruge. Lad være med at sætte dig p å1 eller 2 programmer, da der er forskellige behov. Hør ind til, hvad kunden har behov for og yd en god service/vejledning.

Held og lykke med det hele.

Michael

Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 19
Fra  MR Bogføring Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Fokus Administration:

Hej

Jeg har været igang siden december 2005 og jeg har på intet tidspunkt i forhandlingen med kunder været inde på, om de skal betale for at jeg benytter et bestemt regnskabsprogram. Kunden har som regel allerede et program kørende og så må du bare sætte dig ind i det eller finde en anden kunde. Måske lidt hårdt sagt, men sådan er det. Du kan selvfølgelig altid tilbyde en anden løsning, hvis du kan se, at det i sidste ende er billigere for kunden, men lad aldrig prisen for et regnskabsprogram være et spørgsmål i forhandlingen med kunder. Hvis det er en helt ny iværksætter, må du vejlede ham i, hvilket regnskabsprogram, han/hun skal bruge. Lad være med at sætte dig p å1 eller 2 programmer, da der er forskellige behov. Hør ind til, hvad kunden har behov for og yd en god service/vejledning.

Held og lykke med det hele.

Michael

Hej Michael

Tak for det hurtige svar, men jeg kan jo ikke have et forskelligt program per kunde? Så ville mine omkostninger være rigtig høje..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Malthe - Jeg tror faktisk det er som Focus skriver - og dermed jo - vist kan du da ha i princippet alle de almindelige regnskabsprogrammer i revisor version, det har f.eks min revisor og jeg tror en del har det sådan. Andre revisorer konverterer over til det de bedst kan lide og tilbage igen, men som bogholderfirma tror jeg du er nødt til som focus skriver:

Enten sig nej til alle kunder der allerede har et andet system end det du foretrækker, hvis ikke de selv synes det er smart at skifte - med den ekstra omkostning og ny læring det kan kræve af dem

eller - hver gang du får en sikker kunde, anskaffe bogføringsprogrammet - ev i en såkaldt revisor version - en del bogføringsprogrammer fås med rabat til virksomheder der lever af at revidere og bogføre

Du opbygger jo dermed en mere kvalificeret bogføringsvirksomhed og programmer får en værdi for dig - Al start koster

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Malthe

Jeg tager ud til mine kunder, som har deres eget regnskabsprogram, og i de tilfælde skal jeg jo ikke ud at købe noget. På knap 7 år har jeg købt et enkelt program - Summa Summarum - I resten af tilfældene har jeg bare måttet sætte mig ind i de programmer, som der bliver stillet til rådighed, og har jeg ikke haft kendskab til programmet, har jeg meldt rent ud. Så kan kunderne sagtens forstå, at det tager lidt tid. De ekstra timer, som de har måttet betale for, har de end ikke spurgt til.

Du skal ikke gøre det mere besværligt end nødvendigt. Jeg blev vejledt af en erhvervskonsulent i min kommune om at give rabatter på de første timer og alt muligt for at kunderne ville bruge mig. VÅS - viste det sig heldigvis. Hvis bare man kan argumentere for sin pris, er det ikke noget problem, og så hjælper det iøvrigt en del at have et godt samarbejde med revisorerne i området. Jeg har de første par år været ude med brochurer et par gange, og det har givet et par kunder - resten er kommet via anbefalinger fra hovedsageligt revisorer, men erhvervsdrivende snakker også sammen i deres netværk....

Held og lykke.

Michael

Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 19
Fra  MR Bogføring Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Fokus Administration:

Hej Malthe

Jeg tager ud til mine kunder, som har deres eget regnskabsprogram, og i de tilfælde skal jeg jo ikke ud at købe noget. På knap 7 år har jeg købt et enkelt program - Summa Summarum - I resten af tilfældene har jeg bare måttet sætte mig ind i de programmer, som der bliver stillet til rådighed, og har jeg ikke haft kendskab til programmet, har jeg meldt rent ud. Så kan kunderne sagtens forstå, at det tager lidt tid. De ekstra timer, som de har måttet betale for, har de end ikke spurgt til.

Du skal ikke gøre det mere besværligt end nødvendigt. Jeg blev vejledt af en erhvervskonsulent i min kommune om at give rabatter på de første timer og alt muligt for at kunderne ville bruge mig. VÅS - viste det sig heldigvis. Hvis bare man kan argumentere for sin pris, er det ikke noget problem, og så hjælper det iøvrigt en del at have et godt samarbejde med revisorerne i området. Jeg har de første par år været ude med brochurer et par gange, og det har givet et par kunder - resten er kommet via anbefalinger fra hovedsageligt revisorer, men erhvervsdrivende snakker også sammen i deres netværk....

Held og lykke.

Michael

Hej Michael,

I mit tilfælde, er det (også tidligere nævnt) mindre virksomheder, fx. frisører, kiosker osv. Dvs. de har (formentlig) ikke deres eget regnskabsprogram, og jeg ville skulle arbejde hjemmefra (hvilket i princippet passer mig bedst). Kan sagtens se din pointe med at komme ud og sidde i virksomheden, men lige pt. er det ikke en mulighed (da jeg går i skole i dagtimerne og virksomhederne er ikke store nok, plads mæssigt). Men mange tak for de forskellige tips osv, det er altid rart at høre erfaringer fra andre :-)

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Rigtig rigtigt rigtigt mange frisører bruger jo hairtools som kassesystem/booking men heri ligger også muligheden for bogføring.

Nu er det ved at være en del år siden jeg sidst sad med frisører, men dengang var antallet stigende og vil derfor tro, at endnu flere i dag bruger Hairtools til bogføringen så nok en god ide, at du sætter dig ind i det.

Prisen på regnskabsprogrammet skal du indregne i din egen time pris som med øvrige omkostninger.

Da jeg sad med frisører for 5-7 år siden var prisen for bogføring, hvor der var ejeren + en ansat ca 1.000kr pr mdr.

Jeg har brugt e-conomic et par gange og er ikke imponeret over hastigheden - det tager ret lang tid, at lave en postering i forhold til andre programmer, så det skal man også lige have med i sine overvejelser.

Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 19
Fra  MR Bogføring Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:

Hej,

Rigtig rigtigt rigtigt mange frisører bruger jo hairtools som kassesystem/booking men heri ligger også muligheden for bogføring.

Nu er det ved at være en del år siden jeg sidst sad med frisører, men dengang var antallet stigende og vil derfor tro, at endnu flere i dag bruger Hairtools til bogføringen så nok en god ide, at du sætter dig ind i det.

Prisen på regnskabsprogrammet skal du indregne i din egen time pris som med øvrige omkostninger.

Da jeg sad med frisører for 5-7 år siden var prisen for bogføring, hvor der var ejeren + en ansat ca 1.000kr pr mdr.

Jeg har brugt e-conomic et par gange og er ikke imponeret over hastigheden - det tager ret lang tid, at lave en postering i forhold til andre programmer, så det skal man også lige have med i sine overvejelser.

Kristian Konradsen:

Hej,

Rigtig rigtigt rigtigt mange frisører bruger jo hairtools som kassesystem/booking men heri ligger også muligheden for bogføring.

Nu er det ved at være en del år siden jeg sidst sad med frisører, men dengang var antallet stigende og vil derfor tro, at endnu flere i dag bruger Hairtools til bogføringen så nok en god ide, at du sætter dig ind i det.

Prisen på regnskabsprogrammet skal du indregne i din egen time pris som med øvrige omkostninger.

Da jeg sad med frisører for 5-7 år siden var prisen for bogføring, hvor der var ejeren + en ansat ca 1.000kr pr mdr.

Jeg har brugt e-conomic et par gange og er ikke imponeret over hastigheden - det tager ret lang tid, at lave en postering i forhold til andre programmer, så det skal man også lige have med i sine overvejelser.

Hej Kristian,

Mange tak for dit svar, det skal selvfølgelig med ind i overvejelserne - tusind tak for tippet!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)