Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføringsvirksomhed

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 19
Fra  MR Bogføring Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

Jeg Er så småt igang med at starte egen bogføringsvirksomhed,
Det skal lige nævnes, at jeg ingen kunder har endnu (ikke at det var planen at jeg skulle have dette på nuværende tidspunkt).

Jeg skal vælge imellem to bogføringsprogrammer, og valget vil resulterer i to vidt forskellige fremgangsmåder angående anskaffelse af kunder og mine egne omkostninger.
Skal også siges at jeg beskæftiger mig med små virksomheder (regnskabsklasse A) som feks frisører, kiosker mm.

De to programmer er Economics og Dynamics Nav. Begge er lejet.

Economics koster 155 kr eller 310 kr om måneden (alt efter størrelse, i de fleste tilfælde 310 kr.). Fordelen (muligvis også en ulempe) er at kunden skal betale dette, da det er deres regnskab og hvis samarbejdet ender så har de stadig deres regnskab. Fordelen for mig at jeg ingen udgifter har ved dette, dog kan det være svært at overbevise nye kunder om at de skal betale dette?

Dynamics Nav koster 500 kr om måneden, og der er ingen begrænsninger. Den "traditionelle bogfører" i min optik, der selv har programmet hvor kunden ikke skal betale for det. Fordelen er jeg ikke skal overtale kunden til at betale noget, udover min løn. Ulempen er at jeg står med hele udgiften, dog stiger den ikke hvis mit klientel.

Jeg vil meget gerne have kommentarer omkring erfaringer med begge programmer.

Endvidere vil jeg meget gerne høre jeres meninger omkring strategi valg (Economics eller Dynamics Nav).

På forhånd tak,

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du beskætiger dig med frisører og kiosker tror du skal tage at undersøge dit marked igen. Du få dem ikke til at betale overpris for deres bogføringsløsninger.

Frisører har det hårdt pt. og derfor vil de ikke smide så mange penge i lokummet hver måned. Det samme gælder for kiosker som jo heller ikke er dumme.

Fra Assens
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 22
Fra  Café CupCake Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville måske nok satste på et system, der kunne håndtere flere virksomheder/regnskaber, og så betaler kunden "kun" for din tid. Er denne ovennævnte metode ikke lidt alla, at hvis min bil skal på værksted og værkstedet bliver nød til at købe en speciel skruenøgle, så får jeg lige sådan én på regningen :-)

Jeg bruger SUMMASUMARUM, og valgte det dengang fordi der ikke er nogen månedlig betaling, men man køber programmet én gang. Det program har jeg som sådan været ganske godt tilfreds med, og også der supportservice jeg har haft brug for en eller to gange.

Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 19
Fra  MR Bogføring Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Hvis du beskætiger dig med frisører og kiosker tror du skal tage at undersøge dit marked igen. Du få dem ikke til at betale overpris for deres bogføringsløsninger.

Frisører har det hårdt pt. og derfor vil de ikke smide så mange penge i lokummet hver måned. Det samme gælder for kiosker som jo heller ikke er dumme.

Hej Remydk,

Når man afslutter et samarbejde, kan der tit være omkostninger forbundet med afslutninger. Og nogle udbyder af f.eks. Dynamics Nav (og andre bogføringsprogrammer) tager et meget stort honorar for dette. Med economics er dette jo ikke et problem, da regnskabet følger virksomheden og ikke bogføren.

Så vil ikke kalde det penge i lokummet

Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 19
Fra  MR Bogføring Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Madsen:

Jeg ville måske nok satste på et system, der kunne håndtere flere virksomheder/regnskaber, og så betaler kunden "kun" for din tid. Er denne ovennævnte metode ikke lidt alla, at hvis min bil skal på værksted og værkstedet bliver nød til at købe en speciel skruenøgle, så får jeg lige sådan én på regningen :-)

Jeg bruger SUMMASUMARUM, og valgte det dengang fordi der ikke er nogen månedlig betaling, men man køber programmet én gang. Det program har jeg som sådan været ganske godt tilfreds med, og også der supportservice jeg har haft brug for en eller to gange.

Hej Søren,

Det kan der være en idé i ja. Og dit eksempel forklarer det meget godt, dog i dette tilfælde får du også lov at beholde skruenøglen når din bil er færdig på værkstedet :-)

Jeg vil helt sikkert undersøge SUMMASUMARUM, tak for tippet!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

e-conomic har også interne licenser til bogholdere og revisorer.

Altså en fast månedlig pris for uendeligt antal interne licenser.

Hvis kunden så vil videre med e-conomic en dag, kan licensensen overdrages og gøres til en alm. licens.

Hvis du vælger denne type aftale hos e-conomic koster det altså ikke kunderne noget at du fører deres regnskab i e-conomic.

Alt i alt en prisbillig løsning hvori du også kan føre dit eget regnskab.

Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 19
Fra  MR Bogføring Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

e-conomic har også interne licenser til bogholdere og revisorer.

Altså en fast månedlig pris for uendeligt antal interne licenser.

Hvis kunden så vil videre med e-conomic en dag, kan licensensen overdrages og gøres til en alm. licens.

Hvis du vælger denne type aftale hos e-conomic koster det altså ikke kunderne noget at du fører deres regnskab i e-conomic.

Alt i alt en prisbillig løsning hvori du også kan føre dit eget regnskab.

Hej Jørgen,

Mange tak for det hurtige svar, og den meget vigtige information!

Dette kaster lidt andet lys over sagen

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Fra  e-conomic International A/S Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hos e-conomic har du også den mulighed at du kan påtage dig udgiften til regnskabet selvom det er kundens regnskab.

De interne licenser som nævnes fungerer på den måde at dine kunder ikke selv får adgang til deres regnskab. Så det afhænger helt og holdent af dine kunders behov hvordan din prisstruktur bliver bygget op.

Men ring meget gerne herind på 88204840 så tager vi en snak om tingene - du kan bare fyre løs til den der tager telefonen eller alternativt spørge efter mig :)

Derudover kan du kigge på vores artikler om det at være administrator i e-conomic.

Derudover har vi en masse uddybende materiale for administratorer.

Held og lykke med din forretning - upåagtet hvad dit valg end bliver :)

Mvh

Lasse Bager

e-man at e-conomic

Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 19
Fra  MR Bogføring Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Bager:

Hos e-conomic har du også den mulighed at du kan påtage dig udgiften til regnskabet selvom det er kundens regnskab.

De interne licenser som nævnes fungerer på den måde at dine kunder ikke selv får adgang til deres regnskab. Så det afhænger helt og holdent af dine kunders behov hvordan din prisstruktur bliver bygget op.

Men ring meget gerne herind på 88204840 så tager vi en snak om tingene - du kan bare fyre løs til den der tager telefonen eller alternativt spørge efter mig :)

Derudover kan du kigge på vores artikler om det at være administrator i e-conomic.

Derudover har vi en masse uddybende materiale for administratorer.

Held og lykke med din forretning - upåagtet hvad dit valg end bliver :)

Mvh

Lasse Bager

e-man at e-conomic

Hej Lasse,

Mange tak for dit svar, jeg har ikke besluttet mig endnu - men lige pt. ligner det economics!

Jeg vil huske dette med hotline, og mange tak for tilbuddet.

Dog lige et spørgsmål, kan jeg f.eks. være administrator med en standard/basic løsning (155/310 kr.) også have lige så mange kunde-regnskaber under mig, til samme pris?
 

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Fra  e-conomic International A/S Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du betaler ikke for din administrator løsning.

Du betaler for almindelige regnskaber med kunde adgang på lige fod med alle andre.

Men du kan også få interne licenser til 49,- kr pr. stk. eller det vi kalder internal-pro licens til 198 kr. pr. måned pr. bruger og så ubegrænset antal gratis licenser - men ring til os så tager vi en snak om tingene. Smile

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)