Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af nyt Street Food koncept i Danmark.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 101
Fra  BIG Sportspræmier Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Direkte kopi fra skat.dk

Starter du fødevarevirksomhed dvs: -Sælger du fødevarer direkte til forbrugeren eller -Sælger du fødevarer til nydelse på stedet eller -Sælger du fødevarer til andre virksomheder med henblik på videresalg Skal du muligvis optages i Næringsbasen.
Læs mere på www.naeringsbasen.dk

BIG Sportspræmier. Når kvalitet og service skal gå op i en højere enhed

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Kim. Meget brugbart. Det er hermed skrevet bag øret :-)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Såfremt du vil være lidt kreativ, så tjek evt. www.palæo.dk - Synes klart der mangler mere af den slags i Danmark.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Jacob. Det er noget i den stil, som jeg har tænkt mig. Dog er det ikke stenaldermad, som jeg har i tankerne :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Er det en forretning eller en salgsbod du ønsker at starte?  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en salgsbod inde i en forretning. Hovedideen bag er streetfood, men da mange ønsker at kunne sidde ned og nyde deres mad, helst i indenfor i de kolde 8-9 måneder vi har i Danmark. Så det skal ikke være et stort og dyrt lokale, men bare så der er plads til nogle få folk. :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 02:39
Hvor mange stjerner giver du? :

MarkEskelund:
Det er en salgsbod inde i en forretning

Du bør nok lige undersøge hvad  krav fødevarestyrelsen stiller til et sådan projekt. Er der en salgsbod udendørs skal du både have fødevarestyrelsen og kommunens tilladelse.

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det lyder super godt. Men vil dansker betale for kvalitet??

Jeg tror du skal holde dig til Bilka, eller Tyskland for at få en ordenlig pris. Min erfaring er Metro er alt for dyrt i forhold til deres kvalitet.

Fra Assens
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 22
Fra  Café CupCake Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring er, at går det bare reletativt godt i forretningen, har man simpelth ikke tid til at handle/hente varerne selv i METRO eller hvad de nu hedder allesammen - MULTILINE er leverandør i ALT inden for emballage :-) men madvarer er ret dyre at indkøbe i CATERING ENGROS/BC CATERING, og langt dyrere end du f.eks ser i Bilka o.lign dagligvarer butikker.

Folk søger ikke kun god mad, som bestemt er en mangelvare i DK inden for Street Food, men bestemt også at blive serviceret som "paver".

Derudover ligger der en stor del af fortjenesten også i at have så lidt spild som overhovedet muligt, og dét kan virkelig være en opgave, når man laver frisk mad - med friture mad, kommer alt jo direkte fra frost og op, i dét øjeblik det skal bruges.

Som andre har været inde på, så skal du have et fødevarbevis mener jeg det hed, som er et 3 dages AOF kursus. Derudover skal din forretning som andre også er inde på, optages i næringsbasen, som vist koster ca 1000 kr p.a., og jeg mindes at vi var til en prøve, som vi havde læst op til, hjemmefra.

Dette var blot lidt fra min ringe erfaring efter 2 år i branchen.

Fra Assens
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 22
Fra  Café CupCake Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Og lige én ting mere, skulle du have bare så meget som udsalg af øl også, så skal du have en spiritusbevilling, og jeg anbefaler på det kraftigste, at du starter i god tid med at ansøge om den - I guderne altså, sådan én kan være omstændig, og laaaaaaaangsommelig at få, Iøvrigt, så mindes jeg også, at det tog nogen tid, at få etableret sin betalingskortautomat også, så den skal du heller ikke (det er kun min erfaring, og relativ dårlige hukommelse) vente med at få bestilt til ugen op til åbningBig Smile

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)