Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af nyt Street Food koncept i Danmark.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :-)

Jeg er en 19 årig ung knægt, som blev færdig i sommers på mit lokale Gymnasie. Jeg arbejder, men har gennem længere tid, været utrolig draget af tanken om, at starte egen virksomhed. Nu har jeg haft mange forskellige ideer i hovedet, og er efterhånden kommet frem til den idé jeg gerne vil satse på. 

Men qua min manglende erfaring, så har jeg brug for en del hjælp. Ind til videre ønsker jeg at spørge ind til to ting.

 - Jeg skal bruge en leverandør af madvarer, som jeg selv skal gøre klar til salg i "butikken," men hvordan finder man den gode leverandør? Og har de tendens til at snyde nye, unge og uprøvede iværksættere

 - Lige så har jeg brug for lidt hjælp til, hvordan man fremskaffer de materialer, som man kan have maden i, når den skal til at blive solgt. Her tænker jeg i retning af en chinabox vogn, altså med deres metalkurve, hvor de har deres forskellige ting i, blandt andet.

Og så hvis nogle skulle ligge inde med nogle gode råd til, hvordan man bibeholder ens engagement til en virksomhed, som, set med realistiske øjne, har lange udsigter til lancering, eller andre gode råd, til en uprøvet ung herre, med en lille iværksætter i maven. :-)

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 101
Fra  BIG Sportspræmier Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Som nystartet,
Tror jeg du får samme pris hos en leverandør, som hvis du starter med at handle i METRO eller Dagrofa

Og så kan du selv købe ind efter behov.

Jeg ville nok Google salgsvogn, og se hvad der dukker op
Så du kan få en ide om hvad det er du helt præcist skal bruge.
Det koster jo ikke noget at få et pris overslag, fra 3 forskellige firmaer.

Held og lykke med projektet.

BIG Sportspræmier. Når kvalitet og service skal gå op i en højere enhed

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder rigtig godt. Mange tak for det. 

Men for at handle i Metro, skal man have et CVR-nummer, ikke sandt? Og er det gratis at få? 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville være nemmere at hjælpe dig med leverandøre hvis du skrev hvorfra du er, Metro/BC Catering/AB Catering/Inco er nok de steder du skal kigge efter. Dagrofa er mig bekendt ikke interessant i den gren af branchen du er på vej ind i.

Hos Metro kan du også købe emballagen, og det kan som regel ikke betale sig at købe den igennem de fleste, da dit forbrug nok vil være begrænset. Og det er de samme som sælger til f.eks. Metro.

Metalkurve, er jeg lidt i tvivl om hvad du mener? I branchen findes udtrykket kantiner, som opgøres i f.eks. 1/1 kantine etc. Dem kan du få hos f.eks. H.W. Larsen, eller hos gastro24 etc. 

Til sidst så vil jeg anbefale dig at få styr på fødevarelovgivningen inden du begynder på noget som helst, der vanker bøder fra fødevarestyrelsen og eventuelt politianmeldelser hvis ikke fødevarelovgivningen holdes.

Blandt andet så skal du på et hygiejne kursus, såfremt du ikke har en relevant uddannelse.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

MarkEskelund:


Men for at handle i Metro, skal man have et CVR-nummer, ikke sandt? Og er det gratis at få? 

Hvis du forventer at omsætte for over 50.000 p.a. så skal du alligevel have et CVR nummer, derudover er der regler omkring dette forbundet med fødevarelovgivningen.
Et CVR nummer er gratis, at få som enkeltmandsvirksomhed. Du skal bare huske at angive moms etc.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig god hjælp. Tusinde tak for de gode svar! Meget brugbare :-)

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

God gademad der ikke er kebab eller pølsevogn er der bestemt brug for i Danmark. Jeg håber du får succes med dit projekt!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at høre, at jeg ikke er den eneste, der er træt af den almene gademad i DK. 

Det jeg ligger og roder med, er et sundt koncept, hvor alt der sælges, skal være sundt på den ene eller anden måde. Men det findes der nok af, men dette skal være billigt. For prisen er det, som blandt andet Mac Donalds og Burger King vinder på. Mange ønsker et sundere alternativ, og målet med projektet er, at prisen på en stor menu hos de store fastfood kæder (ca. 80. kr,) skal være mindst 5 kroner billigere hos os. Og her er det en drikkevare, en "Hovedret" og en dessert med. :-)
 

Fra Varde
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav nogle lækre sandwiches og få en firma ordning op at køre med virksomheder, der kan abonnere på din mad Smile

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg lidt 'biased' Mark da jeg har brugt meget tid i Thailand hvor de har fantastisk meget god gademad, ligefra barbeque kylling (meget bedre end KFC), wok retter, salater til diverse snacks, desserter og frugt. Den store udfordring i Danmark er de strenge fødevareregler. Egentlig ved jeg ikke om det gør en forskel for jeg har spise MEGET gademad i Thailand og er aldrig blevet syg.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)