Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

K/S & ApS opsætning

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et par spørgsmål til en K/S opsætning hvor der findes 2 kommanditister og 1 komplementar.

Kommanditisterne er personer, og komplementaren er et ApS. Ved det er en meget brugt opsætning.
Altså K/S'et er driftselskabet og ApS er blot komplementar. 
Vi står og skal have lukket firmaerne ned, K/S'et skal meldes konkurs eller opløses og det samme med ApS'et.

Men, hvis nu ikke at en kreditor melder K/S'et konkurs og vi selv skal på banen, kan man så "nøjes" med at melde K/S'et konkurs og så opløse ApS'et? Mit store spørgsmål heri ligger, om hvorvidt ApS'et altid vil have hæftelsen - for hvis nu at ApS bliver opløst før konkursbegæringen er påbegyndt/færdig, risikerer man så at kommanditisterne pludselig hænger på hæftelsen?

Vil man evt. kunne lade både K/S'et og ApS gå i tvangsopløsning, ved ikke at aflevere regnskab mv. og dermed slippe for de 30.000 kr.?
Jeg vil selvfølgelig helst undgå at skulle punge ud med de 30.000 kr. i sikkerhed, da der ikke er nævneværdige værdier i selskabet. MEN vigtigst for mig, er selvfølgelig at hæftelsen overfor ApS ikke pludselig ændres eller forsvinger så jeg pludselig hæfter personligt for gælden i K/S'et.

Nogen der har erfaringer eller viden omkring dette?

 

Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes simpelthen ingen der ved en smule om dette?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)