Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afbrudt samarbejde med forening

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at jeg som en del af en afdelingsbestyrelse har valgt at afbryde samarbejdet med en forening der skulle driver torsdags cafe i vores fælleslokale.

Hele historien:

Det starter med at mig og to andre bliver valgt ind i afdelingsbestyrelsen på vores kollegium. Foreningen tilbyder for et beløb på ca. 7000 kr årligt at istandsætte lokalet og drive torsdags cafe fra vores fælleslokale.

Vi siger vi ikke vil skrive under på en kontrakt, uden at boligselskabet har sagt god for det (da vi på dette tidspunkt ikke er sikre på hvilke beføjelser vi har).

Mens vi venter på afgørelsen fra boligselskabet har vi et møde, hvor de gerne vil låne en nøgle til lokalet da de gerne vil stille møbler og andre ting ind i lokalet. Vi giver dem lov til dette, de siger samtidig at de vil male dele af lokalet. Vi aftaler (mundtligt) at de gerne må male og hvis samarbejdet bryder sammen skal vi nok betale for de materialer de bruger. (maling, pensler mm.)

Efter lokalet er malet og møbleret, begyder denne forening at bruge vores lokale til at holde fester i, samt tillade venner at overnatte i lokalet. Alt dette uden at vi er blevet informeret. Vi finder samtidig ud af de ikke er i besiddelse af en alkoholbevilling så en evt. torsdagscafe vil være ulovlig.

Vi beslutter at samarbejdet skal afbrydes, vi giver dem 1 måned til at flytte deres ting igen. Nu da deres ting er ude af vores lokale kommer de med regningen.

872 kr for renovering af lokalet (de har malet 3 vægge)

samt lidt over 6000 kr for timeløn samt ekspertise de har tilbudt.

Vi er i den situation at vi er gået med til at betale de 872 for renoveringen, men vi mener ikke at vi er forpligtet til at betale timeløn og for deres ekspertise vedr. opstart af cafe, indretning mm. som aldrig har været talt om før samarbejdet ophører.( de har selv på mail flere gange sagt at foreningen er frivillig, og alt arbejde dermed er frivilligt).

Hvad mener i vi er forpligtet til at betale?

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der bør ikke betales noget, når de har lavet et kraftigt aftale brud.

Ud med deres ting hvis de stadig har noget til at stå!

Fra Virum
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

I er næppe forpligtet til at betale! Og hvorfor skulle I betale timeløn til mennesker som præsenterer sig over for jer som frivillige? Det kan være en kæmpe fordel, at kunne sige NEJ. Prøv ikke at spilde for megen tid på jeres frivillige.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville sende et skriftligt afslag med begrundelsen at i ikke har bestilt noget, og såfremt de mener det modsatte bedes de fremsende dokumentation for deres påstand.

Send dem derefter en regning for husleje af rummet i den tid de nu har brugt det ... ikke at jeg vil bruge tid og energi på at indkræve regningen, men hvis de er så dumme at hive jer i retten så har i et modkrav.

Tilmeldt 17. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for jeres svar, er glad for vi er ikke er de eneste der mener de er urimelige.

Fra Århus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe der ikke er en kontrakt "skriftlig" så er I ikke forpligtet til at skulle betale noget.

Angående timeprisen hvis de ikke på forhånd havde forklaret jer at det kostede for at få deres ekspertise så er det deres fejl.

De 872 kr. vil jeg også mene I skal betale.

Mvh

Ivan Sampedro Staub

Tilmeldt 11. Sep 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

En mundtlig kontrakt er vel rent juridisk lige så bindende som en skiriftlig?

At de så har brudt den i stor stil er en anden side af sagen, jeg vil råde jer til at få lukket sagen hurtigst muligt, da sådan noget kan risikere at trække i langddrag.

 

Mvh. Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

I har helt rimeligt betaltmaterialer og det er absolut alt I skal betale

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)