Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg ved en langsom Mac?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 8. May 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Hvad gør jeg ved en langsom Mac? Jeg kører med Snowleopard og opdaterer jævnligt, men "badebolden", der indikerer at maskinen arbejder, dukker op alt for tit.

Jeg arbejder tit med iPhoto og Photoshop samtidigt med jeg er på Safari eller Chrome og har gang i iTunes, men det burde den vel også kunne klare med en processor på 2GHz Intel Core 2 Duo og en hukommelse på 2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM ?

Jeg vil blive glad for et bud på, hvad jeg kan gøre ved det.

På forhånd tak og go' søndag.

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja.. 2GB er ikke meget til iPhoto+Photoshop+browser.

Jeg har 4GB ram i min MacBook Pro og bruger stort set altid 3,5GB bare med et par browsertabs+programmer åbne.

:: HDMI kabel ::

Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå ind i Hjælpeprogrammer - Så Diskværktøj.

Tryk på din disk ude til højre.

Kør så først nede i bunden til højre - Kontroller Disk - Så reparer Disk

når det er gjort vælger du så punkterne til venstre.

Kontrollerer disktilladelser

Reparer disktilladelser

SIMPELT og BOOSTER DEN MEGET - Hvorfor? Fordi hastigheden på en "ikke ny" computer ofte bliver langsommelig gjort af rod i disse. 

Genstart - evt. kør iboost up og ccleaner (gratis i app store) inden genstart.

Din Mac er som ny :-)

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har lige selv haft samme problem på min Imac og det var ved at drive mig til vanvid. Det var faktisk nøjagtig ligesom dengang jeg havde pc´ere :o)
Nå, men jeg fandt altså frem til, at det var fordi den blev alt for varm, fordi styringen af køleblæserne fejlede. Prøv lige at installere istat Pro og check temperaturerne på dine processorer. Hvad siger de?
Er det en iMac, eller...?

 

Tilmeldt 9. Sep 12
Indlæg ialt: 60
Fra  Soare.dk Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

prøv slow pc figther fra spamfighter

Professionel tekstforfatter. Vil du indgå et længere samarbejde, tilbyder jeg at skrive 10 gratis tekster inden vi begynder, så du kan bedømme kvaliteten.

Tilmeldt 8. May 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svarene!

@appleinthemud - nu prøver jeg lige diskværktøjerne og ser, hvad der sker. Jeg kunne ikke finde iboost og ccleaner i App storen, men hvis der er rod på disken, burde diskværktøjerne vel også være nok.

@Jørgen - det er en 4 år gammel Mac mini, der har haft sine langsomme perioder. Når jeg ser om det hjælper evt. at rense op på disken, prøver jeg dit forlslag om at checke processortemperaturen. Jeg spekulerer på, om det har noget at sige, at jeg har rigtig mange billeder i mit iPhoto arkiv, mange af dem er i Raw format, der jo fylder en del. Og du har ret, det kan drive en til vanvid, når den kører så langsomt :-)

Tilmeldt 8. May 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Så ser det ud til at min Mac er kommet i betydeligt bedre form ved hjælp af diskværktøjerne - den står i hvert fald ikke og tænker i 10 minutter ad gangen længere!

Det var åbenbart disktilladelserne, der var galt med. Der var en lang række " Anderledes end...skulle være..." - hvordan det så er gået til, kan man jo undre sig over. Men nu fungerer det, og alt lader til at være i orden.

Jeg installerede istat og CPU 67ºC og CPU Heatsink 58ºC - er det, som det skal være?

Under alle omstændigheder - mange tusind tak for hjælpen :-)

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

seasprite:

Jeg installerede istat og CPU 67ºC og CPU Heatsink 58ºC - er det, som det skal være?

Under alle omstændigheder - mange tusind tak for hjælpen :-)

Dte lyder umiddelbart meget varmt, men har ikke lige sat min Mac mini til pt, så jeg har ikke noget at sammenligne med, men min CPU temp på min iMAc er kun 47 gr. Da jeg havde samme problem som dig, lå den også oppe omkring 60 gr.

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

køleskab:

prøv slow pc figther fra spamfighter

Slow PC Fighter, er som navnet også antyder, kun til PC´ere, så det duer ikke til Mac. Det gør derimod CleanMyMac og iboostup

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 300
Fra  Produkt-Guiden.dk Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)