Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alle disse hv´er spørgsmål

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er jeg på vej hen? Succes eller helvede?

Hvad skal jeg gøre, for at komme videre?

Hvor stort et skridt skal jeg tage næste gang. Min situation er meget mærkelig. Først var jeg ansat i et år. Dernæst går min chef på pension og lukker min arbejdsplads, men jeg og min mand får et møde med udlejer og jeg bliver den næste lejer, som selvstændig,  i samme lokale. Alt dette på papiret og inden jeg overhovedet får åbnet butikken.

Det hele ser lyst ud, kundepotentialet er der, salget har gået godt og brandet vil være det samme.

Så dør min mand, private fælleskonti bliver lukkede og boet er ikke færdigbehandlet endnu.

Nu fem mdr. efter, har jeg stadig ikke åbnet, idet jeg mangler tyverialarm, erhvervskonto og lån eller kassekredit, for selvfølgelig har jeg brugt de penge, jeg fik efter min mand, på indkøb af varer og inventar.

Nu er kassen tom og alle rudekuverterne hober sig op, ALLE vil have penge.

Jeg selv er også blevet hel tom indeni. Jeg er meget ked af det. Sorgen efter min mand, har også et hjemmeboende barn under 18, som selv kæmper en kamp efter sin far :´(

Nu er det ligesom ligemeget med det hele, MEN jeg er "købmand" under huden og VIL gerne åbne og gøre mine gamle kunder glade og selvfølgelig også tjene nogle penge.  

Selv privatøkonomien har fået en rutsjetur så det basker.

Nu tænker jeg mig ud som før, altså finde et arbejde, så vores "tag over hovedet" ikke ryger på tvangsauktion.

Hvad gør jeg? Mit bagland er ikke stort. Økonomisk er der intet at hente. Familien blev halveret, idet det ældste barn flyttede hjemmefra, ligefør dødsfaldet.

Erhvervsmæssigt lod jeg mig registrere som fuldtid, men tankerne efter, kan jeg godt se, at det ikke kan lade sig gøre, ihvertfald ikke i starten. Jeg SKAL have noget indtægt, ellers må jeg dreje nøglen, inden jeg overhovedet er startet. Har for øvrigt været hos Ret og Råd, jeg hæfter personligt for det år, der er oprettet lejekontrakt.

HJÆLP!!! Er der nogle, der kan løse denne gåde for mig?

Venligst den fortvivlede enke.

 

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikke dog en historie. Det var trist. Jeg vil blot sende en venlig hilsen din vej - og håber at du finder den løsning der netop passer DIG. Jeg er desværre ikk kompetent nok til at kunne give råd eller vejledning. Er sikker på der er nogen der kan hjælpe dig herinde. De varmeste tanker herfra ... Husk at efter regn skinner solen igen!!!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke prøve at henvende dig i borgerservice og forklare, at du har behov for en socialhjælper som sagsbehandler, da du efter din mands død har en økonomi der går i spåner.
Hele din økonomi kan Ikke overskues, er der hus med friværdi, eller er der hus som gør dig teknisk insolvent (skylder mere end værdien idag) og meget andet. Det må undersøges, om du i en periode kan få kontanthjælp.

Det kan jo være nogen vil mene du selv satte dig for hårdt og manglede penge til at være selvstændig med butik, MEN for nu, koncentrer dig om din søn og dig selv, man kan ikke plukke håret af en skaldet, og systemet skal nok sikre dig tag over hovedet og mad til at klare dig.
Du skal først og fremmest søge hjælp, start med at finde ud af hvor via borgerservice. Læg alle kort på bordet, start ikke yderligere forpligtelser, få gjort alle keditorer bekendt med situationen, så du kommer videre.

Det der ser håbløst ud idag, kan om et par år være over og du kan være helt på plads til et fortsat godt liv. Lige nu er valget nok ikke succes eller helvede, men en balanceret løsning med alle involverede.
God vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)