Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

LOVGIVNING: Bilsalg/bytte 2 private personer

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Og lige tilbage til sagens kerne ;)

Om han kan sige han vil anullere handlen når der i slutseddel står købt som prøvet og beset uden garanti eller reklamationsret.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

nysgerrig89:

Og lige tilbage til sagens kerne ;)

Om han kan sige han vil anullere handlen når der i slutseddel står købt som prøvet og beset uden garanti eller reklamationsret.

Han kan ikke annullere handlen

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Bryld har ret...

Det lyder som om han handler biler, og "sparer" omregistreringen hver gang.

Jeg solgte engang en bil til en fyr i Jylland. Han skulle omregistrere når han var vendt hjem fra Sjælland. Nogle uger siden kontaktede politiet mig, da jeg havde afmeldt alt på den og derfor ikke var lovlig på de danske veje. Jeg gav drm et navn på køber, og så ville de tage sig af resten. Hørte aldrig mere. Sværere var det ikke.

Og ham her kan du sende en spand. Så kan han hoppe lidt i den. Handlen er afsluttet.

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej bilejer

Normalt drejer sager om brugte bilser sig om MANGLER, men jeg læser dig som om I er kommet op og toppes om lommeuld...

Er du eller modparten medlemmer af FDM, vil jeg anbefale at du/I får bistand fra FDM.

Ellers vel jeg foreslå at du/I bliver enige om at kontakte en mediatoradvokat ( du kan formentlig finde en oversigt på nettet) eller en voldgiftsmand I bliver enige om.

Det er helt uproduktivt at indbringe "sagen" for retten med mindre I opfinder nogle mangler ved bilerne og selv i det tilfælde vil de fleste danske dommere se undrende på jer og spørge hvorfor I ikke selv har forligt "sagen" selv.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske "glemmer" han at opgive fortjenesten til skat.
Jeg mener at der er en regel om at det bliver betragtet som erhvervsmæssig bilhandel som man skal betale skat af, hvis man har handler bil med fortjeneste 4 gange eller mere på et år.
-Måske derfor at han ikke registrerer bilerne i sit eget navn.

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter at have læst dit seneste indlæg, må jeg tilslutte mig de andre Aminoer.

Handlen er endeligt, han kan ikke anullerer den, eller lavet et pantebrev som han truer med, dette med pante brevet er ulovligt hvis han gør det og vil give ham fængsels straf efter $ 277-289 i straffeloven.

Det lugter at han driver en forretning med at købe og sælge biler som han ikke tilmelder sig selv for skat ikke skal bemærke, det kan du evt. True ham med

Kristian Holm

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar :) Jeg vil glemme alt om manden, måske anmelde ham til SKAT for salg uden at opgive det.

iøvrigt den bil vi har købt har også fejl der ikke var oplyst:

defekt højre el-spejl og blæser virker hver anden gang

God aften

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Men der er desværre ingen ting at komme efter, da du tidligere har oplyst der står på slutsedlen ( bilen er købt som beset ) men hvis han nu taber en sag til skat! Jeg så er det erhvervs salg og så er der 6 mdr garanti uanset hvad han har skrevet til dig, tal evt. Med din lokale retshjælp/ FDM hvis du vil helt til bunds i sagen.

Kristian Holm

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Jeg har ingen problem med de fejl på min nye bil, det er små ting der kan laves :)

Jeg ønsker ikke at bytte tilbage :)

Og vælger han pludselig at fremstå som erhverv er det vel kun mig der kunne få garanti ik ?

Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:

Hej bilejer

Normalt drejer sager om brugte bilser sig om MANGLER, men jeg læser dig som om I er kommet op og toppes om lommeuld...

Er du eller modparten medlemmer af FDM, vil jeg anbefale at du/I får bistand fra FDM.

Ellers vel jeg foreslå at du/I bliver enige om at kontakte en mediatoradvokat ( du kan formentlig finde en oversigt på nettet) eller en voldgiftsmand I bliver enige om.

Det er helt uproduktivt at indbringe "sagen" for retten med mindre I opfinder nogle mangler ved bilerne og selv i det tilfælde vil de fleste danske dommere se undrende på jer og spørge hvorfor I ikke selv har forligt "sagen" selv.

Hej Jacob

Jeg har jo haft fat i Politiet der siger jeg ikke skal kontakte ham igen eller svare på hans mail, vi skulle blot afvente.. Politiet siger også der intet burde være at komme efter. Da vi nævnte han ville sende sagen til advokat grinede betjenten lidt i tlf

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)