Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

LOVGIVNING: Bilsalg/bytte 2 private personer

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har en anden bruger herinde, men ønsker at være anonym, da jeg vil have holding til sagen og ikke mig :)

Sagen er den at jeg for ca 1 uge siden har byttet min gamle bil med en anden bil og lagt 7000,- oveni. Sælgeren af den anden bil har lavet en slutseddel hvor der står begge biler købes som beset, uden garanti eller reklamationsret og de omregisteres straks.

Jeg får så den nye bil omreg. som aftalt straks efter og spørg så 4 dage efter hos SKAT om min gamle er omreg, hvilket den ikke er. Jeg beder så skat om at tvangsafmelde bilen efter de 3 ugers lovpligtig der er. Jeg skriver så en besked til sælgeren omkring dette at bilen ikke er med gyldig plader efter de 3 uger han har, så går manden helt amok og siger jeg får en sag på halsen og han vil lave et pantebrev på den nyindkøbte bil og jeg aldrig vil komme ud af den gæld han vil give mig.

Jeg fortæller ham så blot at jeg har gjort hvad der var lovligt og jeg ikke ønsker at han kører i mit navn om 4 mdr eller andet, det skal siges manden sælger biler, han ikke vil have indreg i hans eget navn.. Den jeg købte stod dog heller ikke i hans navn.

Vi fik rent faktisk fat i den tidligere ejer der konstaterede at han også var blevet lovet på slutseddel at bilen blev omreg dagen efter, så jeg ser det personligt som systematisk snyd.

Men det ender med han siger han vil sende nogen bekendte afsted og hente pladerne, hvilket resultere i vi kontakter politiet for at få skrevet en rapport, hvis han nu skulle sende nogen og det samme med nummerpladerne, tog han dem efter bilen rent faktisk er omreg ville vi kunne anmelde ham for tyveri.

Dagen efter tager sagen så en ny drejning hvor han mener udstødning ikke er skiftet som skrevet i annoncen og kræver handlen anulleret, men han var selv på jorden og kigge ind under den, vi fik blot at vide at den var ny da vi købte den.

Hvordan står vi nu i denne sag ?

Vi snakker handel imellem 2 private mennesker og min nye er omreg og min gamle afventer han får det gjort eller den udløber ved tvang igennem SKAT.

Han lavede slutsedlen og har intet nævnt. Han har nu truet med at vi høre fra hans advokat :) 

Vil meget gerne hører jeres syn på sagen

beklager det lange indlæg

Tilmeldt 8. Apr 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Han kan skabe sig så tosset han vil. Bilerne er bytte/solgt som beset og der er derfor ikke noget at komme efter. Med hensyn til at du har tvangsafmeldt den, så har du loven på din side og der vil derfor heller ikke være noget at komme efter :)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din solgte bil står i dit navn, så få Politiet til at hente den til dig.

Han kan jo ikke oprette et pantebrev efter handlen er afsluttet.... Big Smile

Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Han er virkelig langt ude.

Først ville han jo anmelde mig fordi jeg havde solgt bil der ikke stod i mit navn (men kærestens) og så begyndte han med alle de her problemer. Det var så efter jeg fortalte ham jeg havde tvangsafmeldt den

Men han havde selv solgt en bil der ikke var i hans navn.

Han søger hele tiden nye fejl eller muligheder for at slippe ud af den handel.

Mon ikke han bliver mere ubehagelig når de 3 uger er tæt på at være opbrugt.

Vi overvejer kraftigt at anmelde ham for chikane og trusler hvis vi hører fra ham igen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ofte er den slags ikke værd at bruge så meget krudt på FØR han gør alvor af ting. Mange gør mere end de bider. Du lyder som om du har retten, kan dog ikke helt overskue det med at bilerne stod i andres navne, men brug politiet hvis han gør noget ulovligt, og forbered evt at skulle ha advokat ind over. Er du privat kan du upfront ta råd fra den lokale gratis retshjælp (hør borgerservice hvor)
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Man vil jo gerne være lidt forberet hvis der bliver noget :)

i bund og grund er spørgsmål vel bare om han kan annullere en handel hvor begge parter har slutseddel på begge biler er købt som beset, uden garanti eller reklamation.

Jeg har bare valgt og blande politiet og SKAT ind i sagen, da han opføre sig som han gør.

Tilmeldt 8. Apr 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu begiver jeg mig nok ud på et område, hvor jeg egentlig ikke burde være. Men vi prøver sku :)

Jeg mener at have læst at hvis man køber en bil og sælger den videre uden at omregistrer den til ens eget navn eller i det mindste afmelde den, så betragtes det som underslæb, da bilen reelt set ikke er ens egen og man derfor sælger noget som ikke tilhøre en selv. Der er selvfølgelig undtagelser, hvis man f.eks. har et samtykke fra personen som står på reg attesten.

Du har formentlig aftalt med din kæreste at du skulle sælge bilen og kan derfor få kæresten til at bekræfte at der er blevet givet lov til det. Han får det straks svære, hvis det skulle komme til en sag om dette, da han formentlig ikke har en sådan aftale med ham han har købt bilen af.

Ikke at det kan bruges til så meget pt. i den konkrete sag, men er da altid godt at have i baghovedet hvis han bliver for nærgående med trusler om retssager :)

Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole.

Har faktisk lige været inde og kigge på straffeloven under underslæb kan måske godt være han kunne dømmes efter den paragraf.

Jeg tænker han solgte os en bil og nu sælger vores.

Han havde udover dette endnu en bil til salg og solgte en samme dag som jeg hentede min.

Det vil sige 4 biler på ca en uge, om det bliver oplyst til SKAT skal jeg ikke kunne sige, men er alle biler videresolgt uden de har været i hans navn, men blot videresolgt så det ikke kan ses nogen steder er det vil underslæb ?

Havde han nu holdt lav profil og accepteret vi valget at afmelde efter de lovpligtige 3 uger, havde vi aldrig undersøgt så meget og gemt alle hans annoncer, både vores og de andre han har haft og hver gang der har været ændringer i tekst og billeder.

Vi har simpelthen valgt og gemme alt så frem han vil prøve på at chikanere os mere.

han har jo levet på at kunne beholde bilerne i ejernes navn til de blev solgt vil jeg personligt tro

Fra Dubai
Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i opfattelsen af det omkring underslæb, med mindre han har en fuldmagt, en transport erklæring, eller en slutseddel som dokumentere han ejer bilen, at nummer pladerne ikke passer med hans navn er ikke ulovligt.

Kristian Holm

Nb: som jeg forstår det har i begge solgt 3 mands ejer, så frem i ikke har ovenstående i orden, så har i et problem, for er en salgskontrakten så overhoved gyldig. Det lyder som en rigtigt lorte handel. Håber i for styr på det.

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Ham vi har købt bilen af har en slutseddel med den tidligere ejer, ham har vi haft fat i.

Jeg har solgt kærestens bil og har fået lov af hende til at sælge den og politi/skat sagde der intet problem var når vi boede sammen som samlevende.

Vi har slutseddel, sælger har slutseddel og tidligere ejer har slutseddel

Problemet er den tidligere ejer af vores nye bil blev lovet at bilen blev omreg dagen efter, men ham vi købte den af har så aldrig haft den omreg og det blev først gjort da vi gjorde det.

Det er her vi finder ud af han ikke gør som lovet i kontrakt og bare vil sælge bilerne videre uden omreg. Derfor vi vælger at tvangsafmelde så vi ikke står med2 biler i vores navn i måneder eller år

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)