Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google webmaster tools angive foretrukne domæne

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Jonas siger, så bør du gå skridtet videre og ikke bare rapportere det til Google. Med et 301 redirect fra enten www. eller non-www til den anden, vil både søgemaskinerne og brugerne blive viderestillet så de ikke skal forholde sig til forskelligartede domæner.

Som Jonas skriver bør du ændre det i .htacess filen

:: HDMI kabel ::

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:
Der er desværre en udbredt misforståelse vedr. bekræftning.

Det er ikke nok, at uploade en fil - det er kun nok til at få adgang til data i Google Webmaster tools.

Det er fuldstændig rigtigt at en bekræftelse kun giver adgang til værktøjerne på Google Webmaster Tools, men jeg tror, du har overset hvad spørgsmålet til svaret omkring bekræftelse var. Først spørger trådstarter om hvordan man vælger domæne med eller uden www i Google Webmaster Tools. Efterfølgende spørger trådstater hvordan man bekræfter sit website for at kunne vælge domæne med eller uden www.

Jonas Jørgensen:

Vil du bekræfte www eller uden, kan du gøre det på 2 måder.

1. Du kan uploade en .htaccess fil , hvori du redirecter www til non www.
2. Du kan via din webudbyder eller DNS udbyder bekræfte ejerskab og efterfølgende igen bekræfte i GWT.

Jeg anbefaler en .htaccess, da den virker på tværs af søgemaskinerne og ikke kun mht google.

ad pkt. 1) Det kan man gøre, hvis webserveren understøtter det. For du har ret, det virker for alle søgemaskiner. Problemet kan være, at det er for avanceret for begyndere.

ad pkt. 2) Det er alternativer til at uploade en fil fra Google Webmaster Tools til dit website. Resultatet er det samme: Du får bekræftet ejerskabet af dig website. Om du bruger den ene, anden eller tredje metode er ikke vigtigt, men jeg mener dog at upload af fil er den mest simple og letteste at gøre for en nybegynder.

Sidst men ikke mindst, er der muligheden for at tage fat i sit webhotel og få dem til at hjælpe med at sætte indstillingerne for sit webhotel til at vise URLen med eller uden www.

 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarke Klüwer:
ad pkt. 2) Det er alternativer til at uploade en fil fra Google Webmaster Tools til dit website. Resultatet er det samme: Du får bekræftet ejerskabet af dig website. Om du bruger den ene, anden eller tredje metode er ikke vigtigt, men jeg mener dog at upload af fil er den mest simple og letteste at gøre for en nybegynder.

Man kan bare  ikke få adgang til at vælge mellem www eller non www, hvis man kun uploader en fil.


17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:

Bjarke Klüwer:
ad pkt. 2) Det er alternativer til at uploade en fil fra Google Webmaster Tools til dit website. Resultatet er det samme: Du får bekræftet ejerskabet af dig website. Om du bruger den ene, anden eller tredje metode er ikke vigtigt, men jeg mener dog at upload af fil er den mest simple og letteste at gøre for en nybegynder.

Man kan bare  ikke få adgang til at vælge mellem www eller non www, hvis man kun uploader en fil.

Jo man kan, forudsat du opretter og verificerer begge domæner i Webmaster Tools (non-www + www).

Prøv at læse hele tråden.

Med venlig hilsen / Paul Sørensen
Software developer

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Paul Sørensen:
Jo man kan,


Har du prøvet det ?

Jeg vil fluks teste det og se om han har ret.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt og dermed en langt lettere måde at løse problemet på.

At det så er totalt åndssvagt sammensat fra Googles side, er jo noget helt andet.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:

Det er korrekt og dermed en langt lettere måde at løse problemet på.

At det så er totalt åndssvagt sammensat fra Googles side, er jo noget helt andet.

Her er jeg så enig ;)

Med venlig hilsen / Paul Sørensen
Software developer

Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige stået med samme problem, og ved at tilføje domænet både med og uden www til Webmaster Tools, kunne jeg ændre indstillingerne til at bruge www.

Mit spørgsmål er så nu - kan jeg så fjerne den overflødige igen, så jeg ikke har to liggende i GWT?

PS. Er klar over dette er en gammel tråde, men det var den mest relevante jeg kunne finde :)

Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der kan hjælpe mig med mit spørgsmål? :)

Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må da være nogen der ved det :)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)