Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis a kasse som studerende. Med / uden karantæne?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp om reglerne i forhold til medlemskab af a-kasse.

Jeg er lige begyndt som markedsføringsøkonom, og er meldt gratis ind i en a-kasse. Uddannelsen tager 2 år, hvor jeg så er gratis medlem.

Betyder det at jeg kan slippe for en måneds karantæne når jeg er færdig med uddannelsen efter to år, eller skal jeg stadig have 1 måneds karantæne, som hvis jeg først melder mig ind 14 dage efter jeg er færdig? 

Mit spørgsmål er altså om jeg er berettiget til a-kasse direkte efter endt uddannelse nu hvor jeg har været gratis medlem efter to år

Hvis i kender til en kilder eller noget vil det også være en stor hjælp... kan ikke finde noget om det nogen steder :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Ase Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som jurist i a-kassen ASE har jeg et kort svar til dig!

Hvis du har været medlem af din a-kasse i et helt år, inden du bliver dimittend, undgår du at blive pålagt en måneds karens i forbindelse med opstart af dagpenge. Det er i denne forbindelse uden betydning, at medlemskabet har været gratis.

Der står en lille guide om det på vores hjemmeside, hvis du vil have flere detaljer: http://www.ase.dk/under-uddannelse/dagpenge

Venlig hilsen
Øyvind Reebirk Søltoft
ASE

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)