Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Solcelle placering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!
Jeg har gennem et projekt på DTU lavet et program, hvor man kan indtaste en række data om et solcelleanlæg, og se hvad man kan producere om året mm.
Det estimerer ret præcist det udbytte en husstand kan forvente, når man bare indtaster data som: Grader huset ligger ift. syd, grader tagfladen hælder, solskinstimer (Kilde fra DMI), størrelse på anlæg, evt nyttevirkning af inverter mm.
Der er altdå en masse faktorer man kan indtaste og få et præcist tal for hvad man kan forvente.
Programmet virker kun i Danmark (Danske data er brugt).

Tror i det er et program jeg ville kunne sælge til evt firmaer der tilbyder solcelle løsninger osv?

Kender i evt nogle der ville være interesseret i at erhverve sig et sådant program? 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kunde, som leverer solceller, og han har fortalt, at han i forvejen har et program, som kan netop det, du beskriver.

Hvis du skal sælge det, tror jeg, du skal have fat i producenter og importører, der så kan tilbyde programmet til sine forhandlere.
Alternativt kan du putte det på en affiliateside med solceller som emne og bruge det til sammenligning af forskellige anlæg.
 

God vind.

Hans 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu nævner du intet omkring skattedata for den enkelte mv. Hvis ikke dette er med, ville det nok gøre programmet en del mere attraktivt at få med, da det i bund og grund er den faktiske indtjeningstid som er incitatement for de fleste til investering i ve-anlæg.

Statsautoriseret revisor - København

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det er klart at der ville være data om dette også:)
Samt forskrllige tilbagebetalingstider:)
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)