Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dobbeltpris for varerne

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

En leverandør har sendt os et regneark over deres varer, og vi har afgivet en bestilling på ca. 100.000 kr. Nu viser det sig - en måned efter afgivelse af ordren -  at leverandøren skriver, at han har lavet en fejl i regnearket, således at varerne koster det dobbelte. Det skal sige, at prisen pr. stk. er rigtigt opgivet, men leverandøren har, når tallene lægges sammen, kun talt halvdelen af arken sammen. Dette var vi naturligvis overhovedet ikke klar over, og har handlet i god tro. Hvordan er vi stillet? Er vi nødsaget til at betale den dobbelte pris eller hvad kan vi gøre?

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Rent juridisk tror jeg ikke at du er tvunget til at betale dobbeltprisen.

Det er deres fejl og dermed deres ansvar. Det kan du i princippet ikke tage dig af.

Hvis du vælger ikke at betale, vil leverandøren sandsynligvis ikke leverer til dig igen. Det skal du også have med i betragtningen!

Men få lige fat i en advokat mht. om du er tvunget til at betale! :-)

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis i har modtaget varen, og hermed også en faktura hvor af den rigtige pris fremgår, så vil jeg mene i er forpligtet.

Efter i afgiver ordren, modtager i så ikke en ordre bekræftigelse, evt. Faktura hvor i sikkert skal aconto betale noget ???? Hvis ja, så vil det jo også her af fremgå.

Jeg mener ikke man kan forpligte en leverandør til at betale for dette, vil i ikke have varen så aftal det kan returneres eller en længere kredit ell. Som en løsning.

Jeg har svaret ud fra de sparsomme oplysninger du har givet. Og en sag er bedst hørt fra to sider, derfor mine kontra spørgsmål!

Mvh. Kristian Holm

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej ???

1) I kan hæve aftalen, hvis I ønsker det og det ikke er så åbenlyst, at der foreligger en regnefejl at I selv burde havde opdaget den

2) I kan fastholde at I har købt til den pris I har fået opgivet og at sælger er bundet af aftalen,med mindre I indså eller burde indse at prisen var fejlagtigt lav

Eller gøre op med jer selv hvad I anser for en rimelig merpris og aftale med leverandøren, at den betaler I. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)