Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp!! Mine konkurrent kopier mine billeder og sælger billigere

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Driver en webshop med tøj og kan se at en konkurrent har stjålet mit produktbillede! Hvad gør jeg i sådan en situation, for at give konkurrent en klar melding om at det gør man IKKE!?

En ting er at han har stjålet mit billede, som jeg har betalt dyre domme for at få lavet, men samtidig sælger han det til en noget billigere pris. Og det er ikke ret hensigtsmæssigt, for min shop. Modellen på billedet, repræsenterer min shop og samtidig har han sænket prisen. 

Konkurrenten har ikke en webshop selv, men kun en fysisk butik, og sælger derfor ligesom mig selv og en masse andre tøjet på en fælles salgportal. Dvs at varerne ligger klods op af hinanden og konkurrere. Og igen er det ikke ret hensigtsmæssigt for min shop at det er samme billede figurer på salgsportalen næsten ved siden af hinanden, dog til 2 forskellige priser. 

Håber der er nogen der kan rådgive til, hvad man gør I sådan en situation.

På forhånd tak. 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det er et billede du har købt og betalt (eller selv taget), så er det brud på loven om copyright. Du kan enten:

1. Sende en mail og bede vedkommende om at fjerne billedet inden for 24 timer

2. sende en regning for at bruge billedet.

Uanset hvad, så skal du starte med at indsamle beviser f.eks. i form af screenshot etc.

Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars, tak for dit svar. 

1. Ja der er tale om billeder jeg selv har betalt, fået taget, samt at det er mine egne modeller som kun laver billeder for min shop. 

2. Hvordan kan man sende en regning? Er det hvad det har kostet mig at lave billederne eller er det inkl. et evt. tab eller hvordan? Er det overhovedet lovligt at sende en regning, uden at advare først eller hvordan? 

Bevismaterialerne er hermed samlet. 

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Under dine betingelser på din shop - har du selvfølgelig sørget for at fortælle omverdenen at alt tekst, billeder og grafik er noget som du/i har copyright på og der kræves skriftlig tilladelse fra dig/jer for at en anden kan gøre brug af dette.

Hvis du har forklaret dette - er det selvfølgelig bare at sende en mail til vedkommen.

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Det er altid svært at prissætte sådanne ting, men prøv at søge lidt Amino, da jeg ved der er andre der har stået i samme situation. som jeg lige husker det (du må ikke hænge mig op på det), er det i omegnen af kr. 1.500,- pr billede.

Til Richard: Det er ikke nødvendigt at skrive noget om copyright på sit site. Du behøver jo heller ikke et skilt på siden af din bil, hvor der står man ikke må stjæle den? :)

Udgiver du noget indhold (musik, tekst, billede etc.) så er der automatisk copyright på, uanset om man gør opmærksom på det eller ej.

Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lars Bachmann:

Til Richard: Det er ikke nødvendigt at skrive noget om copyright på sit site. Du behøver jo heller ikke et skilt på siden af din bil, hvor der står man ikke må stjæle den? :)

Undskyld for off-topic, men den kommentar har lige reddet en ellers kedelig onsdag!:-D Haha!

Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det står med småt på siden :)

Men hvis man kræver betaling, har de så lov til at fortsætte brugen af billedet?

Jeg prøver at søge efter priser herinde. 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

NR:

Men hvis man kræver betaling, har de så lov til at fortsætte brugen af billedet?

Nej, betalingen er for den hidtil uretmæssige brug.

Hvad I så aftaler fremadrettet, har intet med regningen at gøre.

 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Richard:

Under dine betingelser på din shop - har du selvfølgelig sørget for at fortælle omverdenen at alt tekst, billeder og grafik er noget som du/i har copyright på og der kræves skriftlig tilladelse fra dig/jer for at en anden kan gøre brug af dette.

Hvis du har forklaret dette - er det selvfølgelig bare at sende en mail til vedkommen.

Altså værker er altid beskyttet af loven om ophavsret selvom man ikke skriver noget på sin hjemmeside.

Selvom dette ikke er forklaret og skrevet er det stadig ikke lovligt at stjæle andres billeder.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at fastsætte værdien af den slags. Jeg ville nok tage nogle skærmbilleder af sitet. Sende en mail og så overdrage sagen til en advokat.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)