Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig konkurs - hjælp til husleje

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Som overskriften antyder, er jeg havnet i en meget uheldig situation. Jeg har nu mistet min indkomst efter et iværksætteri forsøg, hvor min partner endte med vores beholdning og tilsyneladende er gået under jorden. 

Jeg henvender mig herinde, da jeg lige så godt kan skyde bredt i håb om at ramme en venlig sjæl. 

Jeg har som før nævnt mistet min indkomst og det er lykkedes mig at skrabe penge sammen til at betale regninger for min familie og jeg på kone og snart 3 børn. 

Huslejen har jeg dog måtte udskyde. Jeg har forsøgt mig med et pusterum økonomisk alle steder, så som banker kredit-virksomheder, netværk m.m. Også her kan kommunen indskrives som ude af stand til at hjælpe os, da den officielle forklaring var; Dette er en ikke uforudset udgift, derfor er du overladt til egen midler. (Eller mangel på samme)

 Ingen har kunnet støtte op om at lade mig låne til en måneds husleje. For det er hvad sagen drejer sig om. Jeg har haft besøg af vores udlejer, der har givet mig 48 timer til at skaffe kapital til førnævnte udfordring. Derfor, af frygt for at gentage mig selv, skriver jeg et forsigtigt indlæg her i håb om en eller anden venlig engel måtte sidde på den anden side og hjælpe en familie med en engangsydelse mod enten arbejde eller afbetaling.

Hav en rigtig god uge allesammen

Tilmeldt 2. Aug 12
Indlæg ialt: 64
Fra  w Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

er det ejerbolig du har? Så kan man ikke få kontanthjælp. Prøv at søge kommunen om enkeltgangs ydelse. Du vil modtage et brev om udsættelse, der efter nogle dage kommer fogden. Når fogden kommer, så sig du ikke har modtaget brevet og du vil få forlænget din frist med 2 uger.

Tilmeldt 3. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Esben,

Tak for dit svar. Det er netop engangsydelsen jeg har efterspurgt og ansøgt ved kommunen, da det drejer sig om en enkelt måned, vi skal have betalt. Men her fik jeg afvist min bøn mod, at der ikke var tale om en uforudset udgift. 

Lettere modløs står jeg nu, da der netop stod på de dokumenter jeg underskrev, at jeg kunne ansøge om hjælp til blandt andet husleje/indskud. 

Vi bor til leje, derfor har vores udlejer - meget hårdnakket - fortalt at vi har til onsdag til at finde en løsning ellers stoppe lejemålets kontraktbetingelse. 

(Vi må stå uden tag over hovedet) 

Banken eller anden kredit virksomhed vil ikke låne mig pengene, da jeg har stået uden indtægt i sidste måned og først skal forsøge kontanthjælp nu. 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det burde kommunen da kunne hjælpe med :(

Hvor mange penge er det egentlig?

Tilmeldt 3. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Tak for dit svar - ja - jeg var selv målløs over udmeldingen. Specielt begrundelsen. Men jeg må acceptere afgørelsen, da jeg ikke agter at sætte spørgsmålstegn ved deres faglige vurdering. Dog spurgte jeg kommunen, hvordan jeg skulle forholde mig til min konkrete sag, og om de som kommune kunne tilbyde mig en anden løsning. Her var svaret også meget konkret. De kan ikke være mig behjælpelig på nogen punkter andet end kontant hjælp (bagudbetalt) samt muligheden for at klage over afgørelsen. 

Beløbet drejer sig om 10.500 ,- kr. 

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du ikke 10 venner som kan låne dig 1000 kroner hver?

Eller stile sikkerhed for dig i en bank.

Men inden du kaster dine venner ud i dette, skal du lige huske at du om små 30 dage, igen skal betale. Så det holder ikke meget mere end én måned. At låne penge til fasteomkostninger er noget lort.

Der må være en boligadvokat på amino som kan hjælpe dig med hvad du har af rettigheder. Jeg tror ikke på at du kan blive smidt på gaden fordi du er gået få dage over. 

Jeg ønsker dig al held og lykke med din udfordring!

Tilmeldt 3. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter, 

Tak for din besvarelse. Nej har desværre ikke netværket til at støtte op om vores udgift. Det er betalingen for sidste måned der er glippet. Så han har ventet en måned nu. 

Men ja, vil da kontakte en advokat for en sikkerheds skyld. Med hensyn til de 30 dage, er vores indkomst for sin vis genoprettet fra næste første i form af kontant hjælp og ekstra arbejde. 

Tak for din lykønskning. 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest kan du tjekke denne del af lejeloven: http://www.lejerneslo.dk/asp/visaz.asp?Id=73

For det andet virker det besynderligt, at du aldrig har lagt indlæg ind på Amino.dk før nu, hvor du tilfældigvis mangler penge. Er dette et nyt forsøg på at trække penge op af tegnebogen på danskere der er lidt bløde om hjertet?

For det tredje har kommunen pligt til at sørge for bolig til kommunens indbyggere. Du kan derfor rette henvendelse til Kommunen, og bede om hjælp i sagen. Dermed ikke sagt at du bliver boende i en lejlighed til 10.500,- der for mange er en god sjat penge, du ryger i noget billigere, mindre og i et område der som regel ikke er synderligt attraktivt. Men du har i det mindste tag over hovedet.

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 3. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Tak for din kommentar. Grundet oplysningen på min profil om dette er et nyt indlæg er fordi, jeg gerne vil holde mig anonym indtil en løsning er fundet vedr. dette problem. Forholder tingene sig sådan, at Amino bliver udnyttet for at narre penge ud af folk - beklager jeg meget, hvis jeg bejler til denne statestik. DET VAR ABSOLUT IKKE MIN HENSIGT. 

Med det sagt, har du ret i at kommunen skal finde et andet sted til os at bo. Her har jeg også undersøgt forholdende og det vil tage en god administrationstid at få dette til at blive en realitet. Ydermere havde vi satset på at klare denne sag, da det blot drejer sig om en måneds husleje. Det skal dog siges at vores husleje ikke er 10.500 ,-. Dette er inklusiv et afdrag (forlangt af udlejer) for den forsømte måned.

Sidst men ikke mindst - tak for dit link. Det vil jeg omgående sætte mig ind i. 

Hav en god aften Brian 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)