Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal vi tænke over når vi registrere et interessantskab, en I/S virksomhed?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Heej Amino

Vi er to ambitiøse kvinder der er ved at starte virksomhed. I den forbindelse støder vi på en del spørgsmål. Vores stærke side er bestemt ikke (endnu) alt kontor arbejdet, men vi tager det som en udfordringer og håber på at der er nogle er jer der har tid og lyst til at hjælp os godt på vej.

Vi er noget frem til at det er en I/S virksomhed vi skal have registreret. Men vi snakker lidt om hvad risikoen er ved denne form for virksomhed? Fordele og ulemper? 

Ved en evt konkurs hæfter vi sammen, pengene bliver taget ved den der har dem - så vi skal vel have lavet en kontrakt der holder sammen på vores aftale med hinanden? Eller hvad gør andre?

Hvis vi nu vælger at lave en hoppyvirksomhed, kan denne så omregistreres til en I/S når det bliver nødvendigt? Og evt hvordan?

Vi starter et produktions selsskab. Vi vil sægle reklamefilm. På sigt vil vi gerne lave flere ting ala musikvideoer, kortfilm, spillefilm

Har du evt nogle gode råd? Relevante erfaringer? Eller andet så søger vi alt der kan guide os i den rigtige retning.

På forhånd mange tak!

Crooked Film

Tilmeldt 25. May 12
Indlæg ialt: 95
Fra  Drie.dk Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du selv nævner, så er en kontrakt mellem jer super vigtig.

Når i registrerer jer, er der faktisk en skabelon til netop sådan en kontrakt, om den er up-to-date skal jeg ikke kunne udtale mig om, men et tjek af en advokat ville være fint, når i har lavet den. 

Risikoen er kort sagt bare at i hæfter for ALT, personligt og solidarisk. Som du selv nævner, hvis i skulle gå konkurs og skylder penge et sted, er det altså af egen formue der bliver betalt. - Og dem i skylder, kan frit vælge hvem af Jer, der skal betale. :-)

Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 115
Fra  Firmafilm Aps Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej sissi, 

Jeg stod selv i samme situation for et halvt år siden, da vi startede wave ad. Det skal siges, at i allerede nu, er godt på vej, for amino skal nok hjælpe jer igang :)

Vi startede selv et I/S, og vi har endnu ikke fundet en grund til hvorfor vi ikke skulle have gjort det - så det kan anbefales.

Kan man se noget af det i har lavet? hvis altså i har nogle referencer endnu :)

mvh

Aske Løkken

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar :)

Vi er nu registreret som en I/S virksomhed!! Jubii

Tak igen og god dag til dig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi vil inden længe være klar med en hjemmeside hvor du kan få stillet din nysgerrighed :)

Crooked Film

Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 115
Fra  Firmafilm Aps Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

uuh, glæder mig!

hehe. 

Har i købt alt udstyr, og software endnu? 

Ellers vil jeg meget gerne vejlede jer, hvis i skulle få brug for det. 

Vi kunne hvertfald godt have brugt noget vejledning på det punkt, fra start :)

mvh

Aske

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende! Vi har investeret i udstyr til at komme igang med ja, og har så planer om at investere i mere udstyr ved overskud :)

Vi har lige været inde og lure på din/jeres hjemmeside - det der rigtig godt ud! Må man spørge hvor eller hvem i har fået til at den?

Det er rart at vide, at vi kan spørge og få hjælp og vejledning, tak :) Amino er et herligt sted

Sissi

Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 115
Fra  Firmafilm Aps Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker, vi har faktisk selv designet den, da jeg ikke havde tålmodighed til at vente på vores designer :)

Men jeg kan klart anbefale www.beeweb.dk, som laver nogle meget lækre hjemmesider til gode priser.

Aske

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)