Nemlig, det er da også min opfattelse. |
Hej Mads
Lad være med at rode dig ud i alle mulige og umulige juridiske spidsfindigheder med ham til at starte med, for hvis han ikke har betalings viljen, så finder han bare på et eller andet modkrav han kan bruge til at underminere dit krav med, og for at forhale tiden.
Hiv fat i ham, og sig til ham at kreditmaximum nu er så meget overskredet, at du ikke kan tilbyde ham mere kredit førend det er blevet nedbragt. Hvis han fastholder at han har betalt, så kan du bede ham om at få en udskrift af bank overførslen, for at få afklaret om pengene evt. er blevet overført til en forkert modtager.
Du skal desværre nok indstille dig på at pengene kan være tabt, men hvis du skulle lykkedes med at få dem, og såfremt du gerne vil arbejde for ham fremover, så er det altid en god ide at sende en mail hvori du bekræfter det i har aftalt omkring priser og betingelser. Ligeledes bør du aftale med ham at der skal afregnes efter hver endt arbejds uge, og hvis han vil have kredit i f.eks. 1 måned, bør du bede ham stille bank sikkerhed for det beløb der forventes akkumuleret inden betalingen forfalder.
På denne måde kan du begrænse dine tab til det der kan ligge indenfor en uges tid i arbejdsopgaver.
Og husk så dig selv på, at du er meget bedre stillet uden kunden, hvis han alligevel ikke betaler.