Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hostingfirma - går de over stregen etisk og juridisk?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 06
Indlæg ialt: 70
Fra  StrongMind Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner

Et indtil videre unavngivent hostingfirma (vi kalder det H), er etisk gået over grænsen synes jeg, men er de også gået over den juridiske?

Her er historien.

Firma 1 ApS går konkurs efterår 2011. De er kunde hos H.

Firma 2 ApS som er ejet af samme kreds som Firma 1 modtager 1. september 2012 sidste betalingspåmindelse (har intet modtaget før) på noget hosting. Et mindre beløb men det er sagen uvedkommende. Der trues med inkasso.

Godt gemt på bagsiden af brevet og med lille skrift findes info om at det handler om Firma 1 og slet ikke har noget at gøre med Firma 2, som de har sendt indkrævningen til. Og det er her filmen knækker efter min mening!

Lad mig høre jeres syn på sagen - er I enige i at de krydser den etiske grænse? Og hvad med den juridiske?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 02:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

jeg tror hvilken firma du mener , for et firma kender jeg også der er gået konkurs og sender regninger ud næsten et år efter dette firma har ingen moral , altså vis det er det samme firma som jeg mener

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Pish Marketing Skrevet kl. 03:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas, 

Skal lige være sikker på at jeg har forstået dette korrekt. Altså Firma 1, ejes af X antal personer som også ejer Firma 2. 
Firma 1 er kunde hos H og firma 1 går derefter konkurs, hvorefter H omskriver faktura og sender den afsted til firma 2 hvor driften er som normal..?

Er dette korrekt forstået? :o) 

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

De får ikke noget ud af at sende en faktura udstedt til Firma 1 til Firma 2. Det virker som helt hul i hovedet at de kan finde på det, og jeg tror heller ikke det er lovligt.

SEO tilbydes. Eks. på reference: Nem og hurtig inkasso med inkasso service online.

Tilmeldt 17. Jun 06
Indlæg ialt: 70
Fra  StrongMind Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det viste sig at min tidligere partner (der snød mig og firmaet og var skyld i konkursen - [Navn fjernet af moderator] må du rådne op i helvede og din cykel punktere) har oprettet firma 1s hosting med firma 2s adresse & cvr nr. Han har intet ejerskab eller lign med dette firma. [Fjernet af moderator]

Så har måtte bide til bolle og har betalt regningen for at komme helt ud af det.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

nogle gange er iværksættere livet meget hårdt , men man lære en del af det

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)