Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

APS for dummies - fatter det ikke

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg læst en masse tråde om selskaber og føler ikke rigtig jeg kan finde hoved og hale i det. Ved der har været mange tråde om det, men håber alligevel I kan hjælpe mig med at forstå det.

Jeg kan se at, hvis jeg har 80.000 kan jeg sende dem til en advokat og han opretter et APS til mig. Så sender han ca 75-76.000 tilbage til selvskabet. Det er klart den nemmeste løsning.

Nu har jeg bare ikke 80.000 i kontanter og kunne godt tænke mig et APS alligevel. Så kunne jeg vel købe et aps, som ikke har været brugt, men hvordan sikre man sig det? Kan man bede sælgeren om at underskrive en kontrakt på at han hæfter for alt, som selskabet, måske har forpligtet sig til, inden overtagelsesdatoen eller vil den alligevel ikke holde i retten?

Hvis man køber et selskab, hvordan overtager man det så? Hvad skal sælgeren gøre og hvad skal køber gøre?

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

d

Carl Lorberg:
Nu har jeg bare ikke 80.000 i kontanter og kunne godt tænke mig et APS alligevel. Så kunne jeg vel købe et aps, som ikke har været brugt, men hvordan sikre man sig det?

Et Aps som ikke har været brugt - et skuffeselskab - har jo stadigvæk sin værdi på ca. 80.000 kr. Her er det typisk at sælger giver en skriftlig garanti på at der ingen transaktioner har været ud over stiftelsesomkostningerne.

Hvis du ikke har 80.000 og vil have et aps - så må du nok se i ånden at du skal på jagt efter et brugt aps. Du vil godt kunne indgå aftale om at stifter hæfter for forpligtigelser opstået inden overtagelsesdagen, men den der har et krav mod det gamle ApS - må rette det mod aps. Siden kan du så rette rette kravet mod sælger. Spørgsmålet er så om han er god for pengene?

Dertil kommer at et aps som ikke har kapitalen skal have den genskabt. Men ja her vinder du lidt tid ved at lade dette ske via indtjeningen.

Dernæst risikerer du jo at fortiden hænger ved herunder fortidens regnskaber. Så evt. badwill følger med.

Ejerskifte i aps er forholdsvis simpel. Der skal rettes til i ejerbogen, hvem der nu har anparterne, der skal gives besked til Erhvervsstyrelsen om ny direktør.

/Henrik

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Henrik.

Kan desværre ikke give dig stjerne da jeg ikke har været medlem i 3 mdr. endnu.

Jeg tror jeg venter eller finder en investor

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har 80.000 kr. kan du bare stifte selskabet selv. Det kræver ganske få ting:

- Få din bank til at oprette en konto til selskabet med betegnelsen "Under stiftelse"

- Udfyld de nødvendige dokumenter på Webreg

- Udarbejd vedtægter og stiftelsesdokument (der findes mange skabeloner online, ellers har jeg nogen du kan få)

- Overfør 80.000 kr. til bankkontoen

- Bed banken logge ind på Webreg og bekræfte modtagelsen af anpartskapitalen

Derefter har du dit anpartsselskab. Jeg har stiftet to selskaber, og begge gange har jeg selv gjort det - det giver en indsigt i processen bag, og du sparer pengene til advokat og/eller revisor.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Henriks svar var som ofte godt - han fik bare stjernerne af mig så - men jeg vil godt bare støtte op om, at jeg ikke synes du skal købe et brugt aps med 0 i anpartskapital (som jo lidt er forudsætningen for at spare i første omgang) - det betyder jo klart, at der har været aktivitet, og at du kan lave aftale med sælger om at han personligt overfor dig forpligter sig for eventuelle skelletter i skabet - ville jeg ikke synes godt nok for dig, for det vil være dit ApS der hæfter først og fremmest, og om du så kan få pengene siden - ja det er jo muligt men har du kræfter til flere besværlige sager.

Jeg ville vente - evt hvis du VED med sikkerhed om et eller andet beløb fra skattesagen - så kan banken måske belåne det med de nødvendige 80t

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor er et Aps så vigtigt for dig ? Begrænset hæftelse, hvis ja kunne et smba måske være noget for dig, og det er gratis og ingen kapital nødvendig. Senere kan det omdannes til et Aps/AS hvis du ønsker det.

Du kan også købe et Aps online for ca. 3000-5000,- med en kapital på 80.000 i bøgerne, men fakta er 0,- så hvis ikke pengene eller arktiverne er på plads ved næste regnskab kan det give problemet.

Mvh. Kristian Holm

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)