Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skylder 3 mill. - overskred "Gældssanering under konkurs"

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

SpørgeJørgen2:

Hej Amino,

mit spørgsmål er simpelt, jeg har i en virksomhed stiftet en gæld på 3 millioner (Jeg blev godt og grunddigt røvrendt uden at gå i detaljer).

Jeg søgte gældssanering under konkurs, men der skete en misforståelse i behandlingen af sagen og jeg kendte ikke reglerne, så nu står jeg og er overskredet Skifterettens regler med 4 mdr. og de gider ikke indrømme og peger blot på 5-10 års gældssanering som løsning.

Det ønsker jeg ikke at gå ud fra.

Kan jeg, hvis gælden er opstået som kautionist blot starte en ny virksomhed, forsøge at få den igang, men tilfældigvis går den konkurs og så starte forfra med "Gældssanering under konkurs", det må jo næsten være alt gæld de går ud fra i det tilfælde.

Mvh

SpørgeJørgen2

Der sker fejl alle steder. Der er derfor, at man kan gå videre med skifterettens afgørelser til landsretten.

Så ville du have fået en ny sagsbehandling, hvor tre juridiske dommere ville have kigget med nogle andre øjne på Skifterettens afgørelse. Landsretterne ændrer rigtigt mange afgørelser hver dag.

Det er der en frist på 2 uger for. Derfor er det formentligt for sent nu.

Landsretten kan se bort fra en fristoverskridelse, hvis der er en undskyldelig grund a la sygdom til, at du kommer for sent med din klage. Det er der også en frist på, og den er på 6 måneder.

Tilmeldt 2. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Berner Rue:

Jeg har ladet mig fortælle, at de fleste advokater  - fuldstændigt ublu! - ønsker at få betaling for deres arbejde og det lyder som om det ønske har du svært ved at opfylde...

Domstolene har det med at holde sig til fristerne med mindre det er undskyldeligt, at man oversidder en frist og det er rimeligt nok.

Skifteretterne er ikke særligt glade for konkursryttere, så din ide med at gentage øvelsen for at få en ny frist, er rigtig dårlig.

Har du overvejet at leve og arbejde videre uden gældssanering ?

Ja haha sikke dog du kan, hvilken fornøjelig humor du har Jacob Berner Rue. Hahahahahah. 

Jeg har ingen problemer med at hive penge op af lommen, men jeg har derimod problemer med at bevise det IKKE var mig der skrev under på et dokument omkring kaution for en virksomhed, når lånedokumentet omhandlede en anden den dag jeg skrev under. Så mor du dig bare uden at kende sagen. Derudover så har jeg problemer med at være sikker på min egen families røv, når bagmændende desværre er nogle lede sataner. Griner du endnu? 

Man skal vist have reddet på flere heste før man kan kalde sig en konkursrytter..

Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SpørgeJørgen2:
Ja haha sikke dog du kan, hvilken fornøjelig humor du har Jacob Berner Rue. Hahahahahah. 

Advokatens forslag om at leve og arbejde videre uden gældssanering er ikke et dårligt forslag.

Hvis din gæld er håbløs, vinder du intet ved at betale af på den. Gælden er håbløs, hvis det er urealistisk at betale den helt af inden for en overskuelig fremtid.

Du skal selvfølgeligt aflevere, hvad du ejer, til dine kreditorer. Når du har gjort det, bliver du erklæret insolvent af fogedretten.

Din eneste ulejlighed vil så fremover være, at du skal bruge 1 time i fogedrettens venteværelse og 5 minutter i fogedrettens mødelokale højest to gange om året på at svare under strafansvar på, om du nu skulle have købt en bil eller en flyvemaskine siden sidst.

Din løn er din egen. Den kan dine kreditorer som udgangspunkt ikke røre.

Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 21
Fra  xxxxxx Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Jacob, som kunkursramt vil jeg gøre dig opmærksom på at konkursrytter er noget andet.... Den mand lyder som om han er selv rørt af konkursen. Normalt konkursrytter bliver fri, da de åbner et firma som de forpagter til sig selv osv osv, og det går mange år eller skal de virkelig snyde a la Claus riiskær for at der sker noget for dem. Det gør ondt at blive kaldt konkursrytter, når man har tabt virksomhed, hus og alt....
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er desværre tit op af bakke hvis det er "myndighederne" man "slåser" med, de kan jo næsten gøre som det passer dem :)

Jeg har selv de sidste mange år været insolvent og ikke kunne noget som helst og SKAT er stadig meget i nakken af mig..

De kan lukke mig hvis de vil, jeg kan ikke gøre noget ved det, men jeg kan fortsætte med at arbejde trods de lukker mig.. De bestemmer jo ikke om jeg må arbejde ;)

Men mest af alt er det da noget møg du er blevet snydt og svindlet af dine partnere

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SpørgeJørgen2:
jeg har derimod problemer med at bevise det IKKE var mig der skrev under på et dokument omkring kaution for en virksomhed, når lånedokumentet omhandlede en anden den dag jeg skrev under
Det er for mig alt for uklart til lige at svare på. Hvad er det der er sket - Du har underskrevet - så meget står klart - men hvad betyder det, at lånedokumentet omhandlede en anden den dag du skrev under?

En sag er, at der er sket et eller andet i skifterettet - som du nok burde ha haft en advokat ved din side til at rådgive om fra dag 1 for ikke at misse frister, når man ser på hvor mange penge vi taler om, men det er jo lidt set.

En anden sag er, at du jo skriver det lidt som om, der er svindlet med noget overfor dig - en kaution skal jo være klar, hvad kautionerer man for og for hvem. Det er klart, at hvis man kautioner for en virksomhed, et ApS f.eks. så kan den skifte ejer, og man hænger på klausulen stadigt, men den kan jo ikke bare sådan, lige meget hvad altid overføres. Jeg går ud fra, at du trods alt nu ofrer - eller har ofret hvad du kan på en advokat der sidder og går alt igennem, mere klart end det kan læses herinde. 

Er du privat person kan du få den gratis retshjælp til at se på det - ellers via advokat. Din ide om at skabe ny virksomhed - gå konkurs med den, for at skabe en ny dato for gældssanering tror jeg du må glemme. Dels tror jeg ikke du kan flytte den gamle sag på den måde, dels lyder det jo grimt i forhold til, at der jo ved en ny konkurs vil være nogen der skal tabe en masse penge, og det kan du jo aldrig bevidst medvirke til, uden det kan straffes - så:

Trods din bekymring, og frygt for bagmænd, og lang tid frem usikker økonomi: Hold linjen helt ren, gå til politiet hvis nogen har svindlet dig og endnu mere hvis nogen truer, så du i alle fald har fået fortalt om det.

Søg arbejde, jeg ved det er vanskeligt, men en fast løn vil være dig til hjælp for den del du kan beholde trods alt, og det kræver så også, at du bevarer lidt mod og ære medens du søger. Ellers vil kontanthjælp, hvis alt er tabt, jo være sidste mulighed, ikke sjovt heller, men I får til mad osv trods alt - så hold humøret lidt oppe, også hos din familje.

vh

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej SpørgeJørgen

Det helt korte og klare svar er: Nej det kan du ikke.

Skifteretterne holder nøje rede på om der foreligger omgåelse af reglerne om gældssanering i konkurs.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)