Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skylder 3 mill. - overskred "Gældssanering under konkurs"

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 2. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

mit spørgsmål er simpelt, jeg har i en virksomhed stiftet en gæld på 3 millioner (Jeg blev godt og grunddigt røvrendt uden at gå i detaljer).

Jeg søgte gældssanering under konkurs, men der skete en misforståelse i behandlingen af sagen og jeg kendte ikke reglerne, så nu står jeg og er overskredet Skifterettens regler med 4 mdr. og de gider ikke indrømme og peger blot på 5-10 års gældssanering som løsning.

Det ønsker jeg ikke at gå ud fra.

Kan jeg, hvis gælden er opstået som kautionist blot starte en ny virksomhed, forsøge at få den igang, men tilfældigvis går den konkurs og så starte forfra med "Gældssanering under konkurs", det må jo næsten være alt gæld de går ud fra i det tilfælde.

Mvh

SpørgeJørgen2

Tilmeldt 2. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Om ikke andet, hvilken rådgiver skal man kontakte? Revisor/advokat/anden?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

SpørgeJørgen2:
jeg kendte ikke reglerne, så nu står jeg og er overskredet Skifterettens regler med 4 mdr. og de gider ikke indrømme og peger blot på 5-10 års gældssanering som løsning

Det er vel din opgave at kende reglerne. Og det er givetvis dem, Skifteretten holder sig til. Hvorfor skulle de acceptere, at du ikke har sat dig ind i reglerne?

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Årre, Varde
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SpørgeJørgen2

I forbindelse med gældssaneringen har skifteretten vel udpeget en personlig hjælper til dig, dvs. en advokat der har din sag? 

Mange hilsner,

Morten Nielsen

Tilmeldt 2. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Kirsten E:

Ja det er min opgave, men når skifteretten AFVISER min korrekte ansøgning pga. en fejl de lavede, så kan jeg jo ikke rigtigt gøre andet end at prøve igen, desværre pga. denne manøvre overskred jeg deadline, og de vil ikke omgøre det, på trods af de lavede fejl.

Morten:

Ja det var der, men de lagde op til jeg skulle bruge 10 år på gælden... ikke lige det jeg ønsker, da jeg ikke var personen der snød for de penge. Er blevet viklet ind i en kedelig omgang med en flok svindlere.

Mit spørgsmål er simpelthen, kan jeg oprette et nyt selskab, få gæld her hvis det går galt og gå konkurs igen og så falder den gamle gæld også herunder. Ja når skifteretten kan være nogle svin, så kan jeg også.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
SpørgeJørgen2:

Om ikke andet, hvilken rådgiver skal man kontakte? Revisor/advokat/anden?

Få dig en advokat du kan stole på. Det virker som om at du er oppe mod systemet og det er de andres skyld. Det er jeg meget sikker på en dygtig advokat hurtigt kan udrede.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Det var dog en usmaglig måde, at forholde sig til andre folks penge på. Du er med på, at den gæld du satser på at oparbejde er andre folk/virksomheders tilgodehavender, ikke ?

Det kan godt være, at du ikke selv har lavet fejl, men prøv nu at se lidt indad:

"Skifteretten har lavet fejl og vil ikke indrømme det", "Jeg blev snydt og derfor skylder jeg nu penge". Man har selv et ansvar, så tag det!

Hvis du har fået tilkendt gældssanering over 10 år er det da bare, at slå til. En gældssanering er som en regel et rigtig godt tilbud for at man kan komme videre - du slipper ved med, at skulle betale under 10% af din gæld.

Tilmeldt 2. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Roscoe nu var det ikke en efterspørgsel på moral jeg var ude efter.

Hvis du kendte hele sagen, så ville du også være enig med mig uden tvivl. Jeg er en type der aldrig løber fra en regning, og jeg har smidt alt for at betale, selvom det ikke var min skyld det her. Nu er der bare ikke flere muligheder, og jeg skal altså videre.

Det er renter på renter som har gjort regningen så stor... selvom jeg betalt 10.000 kr./md i 30 år var gælden ikke væk med de renter de har sat på.

Men jeg går ud fra at det er en advokat jeg skal have fat i.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har ladet mig fortælle, at de fleste advokater  - fuldstændigt ublu! - ønsker at få betaling for deres arbejde og det lyder som om det ønske har du svært ved at opfylde...

Domstolene har det med at holde sig til fristerne med mindre det er undskyldeligt, at man oversidder en frist og det er rimeligt nok.

Skifteretterne er ikke særligt glade for konkursryttere, så din ide med at gentage øvelsen for at få en ny frist, er rigtig dårlig.

Har du overvejet at leve og arbejde videre uden gældssanering ?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

SpørgeJørgen2:
jeg og er overskredet Skifterettens regler med 4 mdr

Nu spørger jeg bare fordi jeg ikke ved det, men hvad mener du med ovenstående ?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)