Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EFI A/S - kender du dem?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

hey

lige pludselig begyndte der er dumpe 3 par bomuldsunderbukser m. gylp, i farven lyseblå ind af døren, de kom hvert kvartal i et stykke tid, og regningen kom først med forsendelse nr. 3 eller 4, det stod på et stykke tid, så kom der ingen underbukser, tror jeg fik 12 par ialt ca.

så begyndte der er komme regninger, og regninger, hvor de påstod at jeg havde accepteret et abonnement, og regningen voksede, og pludselig er jeg ikke faktureret for det hele, men kun 286 inkl. rykkergebyr på 100kr.

jeg har aldrig i mit liv bestil noget ved dem, og de har intet bevis, eller underskrift på en aftale fra min side.

nu får jeg brev nr. mange fra dem, ilagt en rød seddel (som om jeg får det røde kort, lool)

der står:

"PÅMINDELSE:

Trods tidligere påmindelser har du endnu ikke betalt din gæld til os. Har vi ikke hørt fra dig inden 10 dage, overgiver vi sagen til LINDORFF A/S.

Udover din nuværende gæld vil der så blive påført inkassogebyr og renter. med venlig hilsen EFI A/S"

noget andet er, at min navn er stavet forkert, og der er ikke noget husnummer på girokortet.

hvad skal man gøre ved sådan nogle ballademagere??

problemet er temmelig stort, for hvis jeg skulle blive registreret i RKI, har jeg temmelig mange problemer, fordi jeg står og skal til at bygge nyt hus, og starte et Aps selskab, så jeg skal ud for at låne lidt penge.

skal man være nervøs for at de vil overgive sagen til inkassobureau??

beløbet er godtnok kun 286, men pengene er 100 gange hårdere at betale, end en parkeringsbøde for mig........

kender i fremgangsmåden, og hvad skal jeg gøre?

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 13:15
Har du på noget tidspunkt kontaktet firmaet og givet udtryk for, at du har modtaget noget, du ikke har bestilt? Har du kontaktet dem når du har modtaget rykkere? Fortæl mere om forløbet.
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:16
Har du gjort dem opmærksom på at du ikke har bestilt noget hos dem?

Hvis ikke, så har du pligt til at udrede deres vildfarelse. - Det kan jo være nogen har bestilt noget i dit navn, enten ved et uheld eller for at mobbe dig.

De kan ikke sende dig til inkasso hvis du nægter at have bestilt en vare hos dem, og dermed også nægter at skylde dem noget.

Så skal de en tur forbi byretten først.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 13:18
du kan ikke komme i RKI, hvis du har gjort indsigelse mod regningen.

Inkassofirmaerne tager vist heller ikke imod sagerne, hvis du har gjort indsigelse.

Så forbliver det en sag mellem dig og EFI.  (sådan mener jeg reglerne er!)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:20
Og hvis inkassofirmaet tager imod sagen alligevel, skal du blot svare på deres henvendelse med at du ikke har bestilt en vare eller ydelse hos deres klient.

Hvis de derefter fortsætter deres inkassosag og truer med RKI kan du klage til politimesteren over deres dårlige inkassoskik.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 31. Jan 07
Skrevet kl. 13:23

hej Anders - og tak for dit svar.

ja, det har jeg faktisk, jeg rignede til en sur mand på et tidspunkt, tror det var i forbindelse med at jeg fik den første regning, eller da jeg blev overbevist om at de ikke gav op så let. - han begyndte at snakke om alt muligt, i forbindelse med forbrugerloven osv, at jeg var forpligtiget til at betale, da jeg ikke havde sendt deres pakker retur. da jeg så sagde til ham, at det han nævnte overhovedet ikke stod i den lovgivning, (havde et par gode argumenter), - så blev han bare sur, og sagde noget bla. bla. og jeg skulle ihvertfald betale

jeg sendte på det tidspunkt de sidst ankomne pakke retur, de forrige vidste jeg ikke hvor var, - jeg skrev modtagelse nægtet, og smed den i postkassen, returadressen var et sted i polen tror jeg nok. ihvertfald langt fra danmark.

nå.. men i op til flere breve, skrev de at jeg venligst skulle huske denne regning, næste gang jeg gik på posthuset, senere blev de mere grove, og jeg ville blive sendt til inkasso, hvis ikke jeg betalte, osv.. lidt en skam at jeg ikke har gemt alle deres breve, for deri fremgår det at beløbene overhovedet ikke hænger sammen, med det jeg er faktureret for nu.

tror sagen strækker sig over et lille år, fra jeg modtog de første lækre bomuldsunderbukser..

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 13:23
Det virker underligt at de bare uden videre sender strømper til dig. Du tror ikke at du via et eller andet kampagne site, eller i forbindelse med et andet tilbud har takket ja tak, fordi du evt. ikke har læst alle betingelser?

Sådan er der nogle som bliver snydt nogle gange ...

// Jesper Skov

Tilmeldt 31. Jan 07
Skrevet kl. 13:28

hej igen - og tak til jer alle for de hurtige svar.

jeg gjorde jo faktisk indsigelse overfor firmaet, de tog det ikke seriøst, de blev bare sure, og hævdede at jeg ihvertfald skulle betale regningen.

jeg sagde stille og roligt til dem, at jeg ikke havde bestilt den vare, hvilket de iøvrigt heller ingen beviser har på.

kan huske at jeg faktisk forsøgte at ringe til dem alerførste gang jeg fik noget fra dem, men da jeg havde siddet i røret i 20 minutter, kunne det være ligemeget.. da jeg så havde fået levering nr. 2 eller 3, ringede jeg igen, og kom tilsidst igennem, og der var det at de reagerede som de gjorde.

er der nogen der kender EFI for godt eller skidt?

men.... når inkassobureauet henvender sig, nævner jeg at jeg aldrig har bestilt nogen varer fra EFi, og at jeg iøvrigt har sendt noget retur til dem, og ringet at jeg ikke ønskede yderligere leverancer, - så holder de, eller går i byretten, korrekt??

Tilmeldt 31. Jan 07
Skrevet kl. 13:29

indsigelse... det er vel påstand mod påstand??

Tilmeldt 31. Jan 07
Skrevet kl. 13:30

hej, og tak for dit svar.

jeg er helt sikker på at jeg ikke har bestilt noget ved dem overhovedet.

jeg er dog ikke sikker på at nogen andre ikke har gjort det, for at lave lidt sjov med mig, det kunne tænkes,

men jeg ved intet, om det.. - kun at jeg absolut intet har gjort selv

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)