Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken e-business er bedst?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Dagligvarer til under markedspris med gratis levering samme dag. Det ville være noget der rykkede...

Hvorfor har ingen tænkt på det? (ovenstående indeholder en del mere eller mindre skjult sarkasme)

 

Det med at researche produkter i USA er nu ingen dårlig idé.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 25-06-2007 10:00:53
Forfatter: Jesper Jørgensen
Dagligvarer til under markedspris med gratis levering samme dag. Det ville være noget der rykkede...

Hvorfor har ingen tænkt på det? (ovenstående indeholder en del mere eller mindre skjult sarkasme)


Det med at researche produkter i USA er nu ingen dårlig idé.



Hvem har talt om at de skal sælges under markedspris, og leveres samme dag?

Medmindre at Netto er under markedspris, og at i dag og i morgen på en eller mystisk måde flyder sammen :)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan vi ikke høre nogle erfaringer fra folk der har/har haft webshops?

Hvad mener I er godt/dårligt?

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 24-06-2007 22:51:29
Forfatter: Brian Frænde - Inmoto
Dato: 24-06-2007 22:33:43
Forfatter: Dimitri Hardorff
Billige dagligvarer på nettet. Priserne skal være som i eks. Netto, og skal leveres næste dag.

Det er noget jeg virkelig mangler...



Nå ja.. Niche, eller et nyt udenlandsk produkt vil jeg mene er det nemmeste. Nyt udenlandsk produkt, er jo bare at tage en måneds research ferie i USA eller lignende ;)..

Jeg skal selv en måneds tid til USA næste år, og hvis jeg støder på noget spændende, nyt, og i EU uset produkt.. Så er jeg da ikke bleg for at starte en mindre import..



Jeg vil påstå at det aldrig er godt at starte med et nyt ukendt produkt.. hvordan får du besøgende? folk kender jo ikke produktet, så hvad skal de skrive på google?

Dog ikke dermed sagt at jeg har bedre ideer, men nye produkter som ingen kender er aldrig gode, hvermindre de er så spcielle at de kan blive godt kendte via en masse pr.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Her er de kriterier jeg vurderer ud fra:

1) Lav vægt

2) Højt dækningsbidrag

3) Få reklamationer

4) Lille minimumsordrestørrelse fra leverandør (Dropshipping?)

 

En kokkekniv til 2000,- opfylder dette meget godt.

Digitalkameraer er der meget konkurrence på, så der kan det knibe med dækningsbidraget.

Men ellers er det bare om at kigge sig om i forretningerne og folks hjem, og se på hvad folk køber og om det egner sig til ehandel.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 25-06-2007 21:25:47 Forfatter: magle
Dato: 24-06-2007 22:51:29 Forfatter: Brian Frænde - Inmoto
Dato: 24-06-2007 22:33:43 Forfatter: Dimitri Hardorff Billige dagligvarer på nettet. Priserne skal være som i eks. Netto, og skal leveres næste dag.

Det er noget jeg virkelig mangler...



Nå ja.. Niche, eller et nyt udenlandsk produkt vil jeg mene er det nemmeste. Nyt udenlandsk produkt, er jo bare at tage en måneds research ferie i USA eller lignende ;)..

Jeg skal selv en måneds tid til USA næste år, og hvis jeg støder på noget spændende, nyt, og i EU uset produkt.. Så er jeg da ikke bleg for at starte en mindre import..



Jeg vil påstå at det aldrig er godt at starte med et nyt ukendt produkt.. hvordan får du besøgende? folk kender jo ikke produktet, så hvad skal de skrive på google?

Dog ikke dermed sagt at jeg har bedre ideer, men nye produkter som ingen kender er aldrig gode, hvermindre de er så spcielle at de kan blive godt kendte via en masse pr.


 

Magle - det er yderst sjældent at du som dansk webshop kan begynde at sælge en vare der ikke er blevet solgt før i udlandet det vil sige mange af dine kommende kunder kender produktet fra andre lande, det kan være de har set det på tv eller lign.

Derudover vil man jo nok ofte kunne findes på google alligevel. Lad os antage man sælge fotoudstyr som jeg nævnte tidligere, det er der meget få hvis ingen i DK der gør ( ihvertfald ikke special filtre) så vil du stadig kunne findes på google under filtre, og mange fotografer/amatør fotografer har læst/hørt/set det i udlandet.

Så det kan nu godt betale sig at tage et produkt der endnu ikke er kendt, det kræver dog noget markedsføring, men er man på et meget konkurrence præget marked, skal der ligeså meget markedsføring til.


Men er da enig med dig i at hvis man tager nogle produkter ind som man slet ikke har set før, så kan det være en sej kamp

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Personligt så ville jeg surfe lidt rundt på Alibaba.com og blive inspireret, og finde letomsættelige produkter med høj avance. Det kunne fx være herresko. Eller er jeg den eneste der hverken har lyst til at købe sko i Føtex eller give 800,- for et par nogenlunde sko hos Vagabond - eller 1195 i den lokale tøjforretning?

 

Med venlig hilsen

Morten

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug google søgeordsværktøj når du har fundet noget der kunne være interessant for dig.

Jeg bakker op om de fleste herinde.

  • Find noget du mener kunne være spænende for dig,
  • Undersøg hvordan online markedet er for det enkelte produkt eller produkter
  • Alibaba.com var der vi startede, da min kones forretning skulle op og køre, og der kan man ellers finde alt der kan købes på Gud's grønne jord.
  • Det behøver heller ikke at være et marked som der er mange på, så længe du bare kan gøre din forretning lidt bedre end de andres på en eller flere måder. Så skal man nok få en god markedsandel.

Herudover ville jeg tilføje at det kan være en god ide at se hvordan folk søger efter de enkelte produkter. Det kan jo være at der ikke er nogle der søger efter dem.

Google's søgeordsværktøj kan til dels nu fortælle hvor mange der søger på div. ting om måneden globalt eller lokalt. Har du ikke i forvejen en googlo konto kan værktøjet også bruges uden her:
https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Pedersen:

Brug google søgeordsværktøj når du har fundet noget der kunne være interessant for dig.

Jeg bakker op om de fleste herinde.

  • Find noget du mener kunne være spænende for dig,
  • Undersøg hvordan online markedet er for det enkelte produkt eller produkter
  • Alibaba.com var der vi startede, da min kones forretning skulle op og køre, og der kan man ellers finde alt der kan købes på Gud's grønne jord.
  • Det behøver heller ikke at være et marked som der er mange på, så længe du bare kan gøre din forretning lidt bedre end de andres på en eller flere måder. Så skal man nok få en god markedsandel.

Herudover ville jeg tilføje at det kan være en god ide at se hvordan folk søger efter de enkelte produkter. Det kan jo være at der ikke er nogle der søger efter dem.

Google's søgeordsværktøj kan til dels nu fortælle hvor mange der søger på div. ting om måneden globalt eller lokalt. Har du ikke i forvejen en googlo konto kan værktøjet også bruges uden her:
https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

Tråden er over to år gammel Smile Hvis han ikke har startet en webshop nu, laver han sikkert noget andet...

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du nogle sprogkunstskaber udover dansk og engelsk?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)