Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken e-business er bedst?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

 

Efter at have læst denne tråd http://www.amino.dk/view.asp?topicID=17758&pageNo=1 kom jeg til at tænke lidt.

Jeg har tænkt på at starte en webshop en million gange - Men hvad fanden skal man sælge?

 

Hvad mener I der ville være grundlag for at sælge?

 

Selv er jeg af den mening at man skal finde en niche, og gøre det bedre end de andre:-) - Ja, det er nemt at sige - prøv selv!

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nikolaj,

Selv syntes jeg det er dumt at starte noget, bare for at starte noget - dette bliver oftest aldrig en succes. Kig i stedet for på dine personlige interesser, og kompetencer og vurder ud fra dette hvad der kunne være sjovt at sælge.

Skulle der dog sidde en og lige præcis have en god idé, til en ting som ville være oplagt at sælge på nettet, tror jeg personen vælger at starte selv. Du kan dog med fordel snuse lidt i udlandet, og evt. kigge efter nye spændende produkter som du kan blive forhandler af i Danmark.


// Jesper Skov

 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med at det nok er bedst at vælge en niche, mest af alt fordi det højst sandsynlig også vil være en niche hvor du har din interesse som derfor gør det spændende at arbejde med som Jesper er inde på.

Jeg har tidligere luftet ideen for en anden amino, men du må også gerne høre den :) Jeg har intet ønske om selv at opstarte en netbutik.

Jeg synes der mangler nogle fotobutikker på nettet, du skal ikke sælge nogle spejlrefleks kameraer som så mange andre men istedet sælge lidt mere special udstyr.

Det kunne være filtre, lightboxes, diverse lysudstyr, baggrunde etc.

Der findes nogle få, men der er ikke den store konkurrence på dette marked, derudover tror jeg markedet vokser utrolig meget de kommende år nu hvor digitale spejlrefleks kameraer er kommet ned i en prisklasse alle kan være med i.

Jeg synes også jeg har set en stigende tendens til at mange shopejere her på amino selv tager billeder af deres produkter, hvorved de også får brug for lightboxes og diverse lysudstyr.


Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Jesper, jeg er helt enig - Jeg har ikke selv umiddelbart planer om at starte en webshop, jeg interesserer mig generelt bare for nettet og e-business, og derfor vil jeg høre jeres meninger.

 

Børnetøj er fx et område som er total proppet. Både offline, men specielt online.

Som det er blevet diskuteret mange gange, så gælder det om at finde områder som ikke er så godt befolket endnu - Hvad mangler du at kunne købe på nettet?

Det er nok svært at finde et område som ikke er repræsenteret med en webshop på nettet - Kunsten er at vælge et område, hvor man har mulighed for at gøre det bedre end konkurrenter. Det er derfor jeg ikke starter en online boghandel op:-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Billige dagligvarer på nettet. Priserne skal være som i eks. Netto, og skal leveres næste dag.

Det er noget jeg virkelig mangler...

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 24-06-2007 22:33:43
Forfatter: Dimitri Hardorff
Billige dagligvarer på nettet. Priserne skal være som i eks. Netto, og skal leveres næste dag.

Det er noget jeg virkelig mangler...




Hmm - har det ikke været prøvet et par gange før , det mener jeg det har.. Uden sårn.. ja.. Større success :/ ..

Altså, det gælder vel, som alle andre siger (jeg kan ikke bidrage med så meget nyt, blot bakke andre op, syntes det meste er sagt :P).. At finde en niche, eller en niche indenfor en branche..
Eller også skal man starte med en så stor kapital at man kan markedsføre sig så meget mere end sine allerede etablerede konkurrenter, og lave så gode priser at andre vil købe hos én istedet for andre.. Denne mulighed er der dog ikke så mange der har, da det jo.. typisk.. er alt alt alt for dyrt..

Nå ja.. Niche, eller et nyt udenlandsk produkt vil jeg mene er det nemmeste. Nyt udenlandsk produkt, er jo bare at tage en måneds research ferie i USA eller lignende ;)..

Jeg skal selv en måneds tid til USA næste år, og hvis jeg støder på noget spændende, nyt, og i EU uset produkt.. Så er jeg da ikke bleg for at starte en mindre import..

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 24-06-2007 22:51:29 Forfatter: Brian Frænde - Inmoto
Dato: 24-06-2007 22:33:43 Forfatter: Dimitri Hardorff Billige dagligvarer på nettet. Priserne skal være som i eks. Netto, og skal leveres næste dag.

Det er noget jeg virkelig mangler...




Hmm - har det ikke været prøvet et par gange før , det mener jeg det har.. Uden sårn.. ja.. Større success :/ ..


 

Jo, men jeg vil ikke kalde løsningerne for billige :)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Muligheder er mange.

 

Det med daglivarer er prøvet før, blandt andet af http://www.torvet.dk

Det er en ting, jeg har tænkt på mange gange - Noget man sagtens kan bruge. Men man gør det ikke - Dagligdagsindkøb på nettet har stadig ikke fået sit helt store gennembrud - Det kommer helt sikkert.

Dansk Supermarked har blandt andet fornyligt udtalt at de ikke vil ind i det endnu.

 

Men ja, helt skæve koncepter er spændende - Rigtig spændende. Som My Musli.

 

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Grunden til at mange ikke bruger nettet tror jeg bla. er prisen, der er simpelthen ikke noget billigt online alternativ til Netto.

Man bliver ruineret af at købe online.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Efter at have kigget lidt nærmere på torvet.dk, så koster det 49,-. De forskellige varer er så nok lidt dyrere end hos NETTO.

Men folk vil nok godt selv udvælge deres tomater osv. - Bliver spændende og se hvad fremtiden bringer.

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)