Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har foreninger revisionspligt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja kort og godt ville feks en spilleforening have revisionspligt?

På forhånd tak Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

spilleforening - det er jo nok ikke noget med spille om penge, men kan jo være alt fra banko over computerspil til cello på højt niveauBig Smile

Der ansvarer I jo overfor medlemmerne men normalt vil I bare selv vælge en revisor blandt jer, som fører kontrol med regnskabet og undersrkiver det til den generalforsamling de fleste frivillige foreninger normalt har

Ofte vil faglærte revisorer takke pænt nej til det ulønnede job, for jeg mener de så vil være forpligtede i forhold til en lang række punkter, som en helt almindelig generalforsamling valgt "revisor" i en forening slet ikke er, så for at gøre det bedst muligt, bare en god kasserer + en der kan gennemgå bilag, bank og kasse, og se at alt stemmer. Samme i grundejerforeninger.

Hvis det er en forening der driver økonomisk virksomhed som formål, så er svaret muligvis et andet, og så vil man ofte være momsregistreringspligtig osv, men det lyder ikke som om det er der i befinder jer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar!

Det er en bankoforening, og de har fået SÅ mange forskellige svar, og det er ikke lykkedes mig at finde i årsregnskabsloven endnu....

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

I dette tilfælde vil eg mene at der er overkill medmindre vedtægterne kræver det. Typisk er en revisor en god ide hvis foreningen på den ene eller anden måde modtager støttemidler.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)