Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskab opretter flere datterselskaber?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Skive
Tilmeldt 5. Dec 11
Indlæg ialt: 61
Fra  HighHouse.dk SkiveLAN.dk Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg ejer nu et ApS selskab og vil vide om det er muligt at låne 80.000 kr. i det nuværende selskab og oprette 2 datter selskaber og tilbage betale de 80.000 igen?

De bedste hilsner
Mathias

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

eh ved ikke om jeg forstår dig ret men principielt:

Et holdigselskabs ApS kapital består af at det ejer et eller flere datterselskaber. Helt enkelt forklaret, det holdingselskab ejer driftselskab A og driftselskab A har en kapital på de berømte 80t - altså har Holding det også.

Man kan med andre ord, med 80.000 + stiftelsesomk. ha et holdingselskab (ApS) med et datterselskab ApS. Holding vil så være et financielt selskab uden momsreg, ikke drive drift, blot eje det andet (eller flere andre)

Man kan ikke med de samme 80.000 som udgangspunkt ha holding med 2 datterselskaber, for de skal jo ha 80.000 i kapital hver, så det ville kræve samlet 160.000 kr

Om det er smart at lave dit nuværende aps til Holding, eller du skal oprette et holding til at eje det må du ha en anden til at kommentere - der vil være spørgsmål om overtagelseskurs for anparterne og skat og meget andet - men ellers tag det med din revisor

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skive
Tilmeldt 5. Dec 11
Indlæg ialt: 61
Fra  HighHouse.dk SkiveLAN.dk Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om jeg har forstået det rigtigt, men kunne jeg ikke låne 80tk i mit holdingselskab oprette et nyt selskab og flytte pengene skattefri tilbage til holding selskabet igen eller er det ikke muligt med kapital indskudet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du har + 80.000 i kapital så har du penge til et holding ApS med et datterselskab ApS - holdings kapital består af anparter i datterselskabet - som har en ApS kapital på de 80.000

MEN den der med at låne de 80 i holding for at oprette datter forstår jeg ikke helt - for holding må gerne bruge 80.000 som de har til at oprette et datterselskab - derved flytter kapitalen ned i det nye selskab og holdings kapital består nu af anparterne i datteren - men så skal holding være financielt uden drift - og det er jo ikke det du har idag - du har et driftsselskab - og ombygning af det til holding og så nyt drift - eller om ikke du skal oprette et holding som skal eje dit nuværende, kan jeg slet ikke svare på. Der er mulige konsekvenser i løsningen - som jeg ikke kan overskue lige her.

Det må der være mange andre der har - men de vil nok skulle ha flere oplysninger

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skive
Tilmeldt 5. Dec 11
Indlæg ialt: 61
Fra  HighHouse.dk SkiveLAN.dk Skrevet kl. 03:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen Cookie.

Efter en del søgning frem og tilbage. Er jeg kommet frem til jeg heller må snakke med en revisor :-)

Fra Skive
Tilmeldt 5. Dec 11
Indlæg ialt: 61
Fra  HighHouse.dk SkiveLAN.dk Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik snakket med en revisor i dag. Jeg skal til møde i morgen, men det lød ikke til det var noget problem at oprette flere datterselskaber for de sammen 80.000 kr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej et holding og et datter for de samme 80 går fint jo, men flere bør ikke gå, men kom tilbage med lidt konkret når du har talt med ham

En anden sag, opret ikke flere end du behøver, du får mere besvær med bogføring og årsregnskaber
God vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias:
Jeg ejer nu et ApS selskab og vil vide om det er muligt at låne 80.000 kr. i det nuværende selskab og oprette 2 datter selskaber og tilbage betale de 80.000 igen?

Lad os for god ordens skyld slå fast at ovenstående ikke er lovligt. Ved at bruge denne metode opretter du en række aps'er som kun består af en gæld på 80.000 kr.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mathias:
men det lød ikke til det var noget problem at oprette flere datterselskaber for de sammen 80.000 kr.

Du kan godt bruge de samme 80.000 kr til at oprette en række apser. Dit nuværende aps kan oprette et aps2 ved at du betaler 80.000 kr til aps 2. Så har du en situation, hvor dit nuværende aps ejer aps2 som har 80.000 kr. på kontoen. Hvis du vil oprette endnu et aps så er det nu aps2 som må oprette aps3, da kontanterne er placeret i dette selskab. Nu har du et aps som ejer aps2 som ejer aps3. Dine 80.000 kr er nu placeret i aps 3

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik, ved du om aps3 kan købe aps1?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)