Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forældelse af faktura? Nogen der har styr på det?

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 21
Fra  Puds-og-poler.dk Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg søger lidt hjælp omkring forældelsesfristen for en faktura. Jeg har kontaktet flere advokater der siger hver deres, så derfor håber jeg der er nogen her i forummet der er mere sikre i deres sag.

Sagen er den at jeg i 2008 arbejdede som underleverandør for et andet rengøringsfirma (enkeltmandsfirma) jeg traf her på amino.

Jeg udskrev og sendte mine fakturaer efter endt arbejde som jeg plejer, men fik aldrig nogen penge. ca. 18,000 kr.

Kun svaret, at jeg ville få pengene fra ham, når han fik penge fra bygherren. Jeg sendte flere rykkere og til sidst inkassovarsel, men fik derefter ingen svar overhovedet.

Det endte med at jeg måtte lukke mit firma pga.  at nogen vandaliserede min firmabil, så jeg af gode grunde ikke kunne komme rundt.               Ej heller kunne jeg købe en ny bil, da jeg med et nystartet firma ikke havde økonomien til det, og specielt ikke da jeg ikke fik mine penge fra det her firma.

Hans firma lukkede ned i midt 2009, og jeg har genåbnet mit for noget tid siden men den her sag nager mig stadig, så, spørgsmålet er om jeg stadig kan gøre mit krav om betaling gældende, da der desværre er gået 3 år og 6 måneder siden fakturaen skulle have været betalt?

Jeg ved at der pr 1/1-2008 blev ændret i loven om forældelse, der ændrer loven fra 5 år til tre år. Men der er en paragraf om afbrydelse af forældelsen...

Da det eneste svar jeg jo fik fra føromtalte firma var" Du får dit tilgode når jeg får pengene af de tumper på byggepladsen." gælder det så ikke som en afbrydelse af forældelsesfristen da jeg godtog hans løgnehistorie?

Håber nogen kan være behjælpelige med et svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden 1/8-2008 er den 3 år. Hvis skyldner har anerkendt gælden, så udskyder det forældelsen, hvis du ikke har noget skriftligt om det, vil du nok ha svært ved at bevise
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Siden 1/8-2008 er den 3 år

Det er nu siden 1/1 2008 at reglerne blev ændret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja vist, slå fejl på ipadden så tak

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Men findes der ikke regler om, at hvis man i den mellemliggende periode har gjort krav gældende, så udskydes forældelsesdato til sidste dato krav er gjort gældende?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas:
Men findes der ikke regler om, at hvis man i den mellemliggende periode har gjort krav gældende, så udskydes forældelsesdato til sidste dato krav er gjort gældende?

Jeps - det er rigtigt. Derfor er det også afgørende hvornår den sidste rykker er sendt - eller i dette tilfælde, hvornår skyldner anerkendte gælden (og kan dette dokumenteres).

/Henrik

Fra København
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 21
Fra  Puds-og-poler.dk Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidste besked jeg skrev til ham var en replymail den 31/1-2011, hvor jeg blot skrev "DER ER DA IKKE SKET NOGET ENDNU?????????"

Ved ikke om den gælder som oprettelse af kravet, således at det nu er forlænget til 31/1-2014?

Skal lige siges at resten af vores korrespondence fulgte jo naturligvis med længere nede på mailen.

Det er bare virkelig sure penge at miste når man har slidt for dem. 

Fra København
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 21
Fra  Puds-og-poler.dk Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Har det på skrift via mail at han vil betale mig pengene når han fik dem. dvs 20/2-2009.

Men det må da gælde som en erkendelse på skyldsbeviset?

Fra København
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 21
Fra  Puds-og-poler.dk Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen yderligere kommentarer?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min opfattelse er at fristen skal regnes fra 20/2 2009. Fristen på 3 år er da overskredet og kravet forældet.

Det er ikke nok at du bare har sendt en mail. Du skal have en dom eller hans vedgåelse af kravet.

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)