Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finanskrise eller...?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Virkelig trist, at nogen har den indstilling, at de ikke behøver at betale for et udført arbejde, de selv har bestilt - det fortæller en del om mennesket bag. Heldigvis er det langt fra alle, der snyder og bedrager sig gennem livet.

Jeg hælder også til Casper Bloms udmærkede forslag, men tænker om advokaterne vil bruge tid på det, de måske opfatter som "småpenge" og under "bagatel-grænsen", hvis arbejdet er for stort ift. udbyttet?

Hvis ikke, så vurder om det er tiden værd at jagte skyldnere, og så tag bestik af situationen fremover - evt. ved at tage en procentdel upfront, som nogle foreslår.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i en helt anden branche end grafiske løsninger, så bær over med mig hvis jeg har overset noget, men er det ikke muligt bare at vandmærke filen indtil betalingen har fundet sted, hvorefter du sender den endelige fil?

Det behøver jo ikke være et stort mærke som er klasket ind midt i det hele, men blot et halvdiskret mærke som alligevel er nok til at logoet er ubrugeligt til seriøse formål.

Hvis kunden ikke ønsker at betale hjælper det ikke det store, men det forhindrer da at vedkommende kan udnytte dit arbejde og tage det i brug selvom betalingen aldrig kommer.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 685
Fra  Partnerdesign.dk Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian B:

Jeg er i en helt anden branche end grafiske løsninger, så bær over med mig hvis jeg har overset noget, men er det ikke muligt bare at vandmærke filen indtil betalingen har fundet sted, hvorefter du sender den endelige fil?

Det behøver jo ikke være et stort mærke som er klasket ind midt i det hele, men blot et halvdiskret mærke som alligevel er nok til at logoet er ubrugeligt til seriøse formål.

Hvis kunden ikke ønsker at betale hjælper det ikke det store, men det forhindrer da at vedkommende kan udnytte dit arbejde og tage det i brug selvom betalingen aldrig kommer.



Hej Brian,

Jo det kan man sagtens, men vi har aldrig før haft problemer med dette. Vi sender også tingene ud til folk med vandmærke indtil de endelige filer bliver leveret i en zip fil med en faktura vedhæftet. Vi har bare været uheldige lige pludselig at have 5 forskellige kunder usammenhængende af hinanden der ikke mente vi var nogle penge værd Wink

Så måske vi fremadrettet skal lave vores betingelser om.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dælme en træls situation. 

Jeg ved ikke hvordan reglerne er, men kunne forestille mig, at jeres kunder er i deres gode ret, da I ikke benytter jer af Copyright - Men jeg håber ikke det står sådan til.

I kan prøve dette, hvis I ikke får held ud af jeres metoder: http://www.domstol.dk/saadangoerdu/gaeld/forenkletinkasso/Pages/default.aspx

Der burde I have en chance, hvis jeres kunder ikke vil betale. 

Mvh Alexander Ahle Bæk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en svær en, altså den der med upfront betaling. Det afhænger jo rigtig meget af branche, produkt, konkurrenterne m.m.

Selv ville jeg miste en meget stor opsætning, hvis ikke jeg tilbød kredit, udentvivl. Men i din branche vil jeg mene, at du roligt at kræve upfront betaling, også evt. tilbyde kredit ved kunder der vender tilbage m.m.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden i begynder at køre advokater og inkasso i stilling, bør i prøve verdenens mest enkle og effektive rykkermetode. Nemlig at gribe telefonen og ringe til kunden.

Det er så nemt at lade en papir/email faktura "modne", men når man har den flinke grafiker i røret, som høfligt minder en om at man har glemt betalingen, så er man nok mere tilbøjelig til at betale. Det er ihvertfald min erfaring med dårlige betalere.

Mvh Carsten




Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 685
Fra  Partnerdesign.dk Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Jacobsen:

Inden i begynder at køre advokater og inkasso i stilling, bør i prøve verdenens mest enkle og effektive rykkermetode. Nemlig at gribe telefonen og ringe til kunden.

Det er så nemt at lade en papir/email faktura "modne", men når man har den flinke grafiker i røret, som høfligt minder en om at man har glemt betalingen, så er man nok mere tilbøjelig til at betale. Det er ihvertfald min erfaring med dårlige betalere.

Mvh Carsten






3 rykkere og utallige opkald hvor man får af vide at fakturaen bliver lagt til betaling med det samme, det er ved at opbruge ens tålmodighed, så må hellere få noget gjort noget ved det, os mere af principielle årsager - hvis jeg ikke gør noget, så er der vel en anden i næste uge der bliver snydt.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig, så ville jeg give dem EN sidste chance og ellers så udtage stævning imod dem. Du kan selv udtage stævningen uden brug af advokat, for mindre sager (vist under 50.000,-) koster det 500,- kr., som kunden kommer til at betale i sidste ende.

Jeg vil tro de finder pengene ret hurtigt, hvis de ved stævningsmanden nærmer sig hoveddøren. Du kan finde dokumenter til stævning her:


http://www.domstol.dk/Selvbetjening/blanketter/staevningogsvarskrift/smaasager/Pages/default.aspx

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt på linje med Brian..
Send filer uden vandmærke, ligeså snart betalingen er synlig.
(fremadrettet, for det hjælper jo desværre ikke meget i nuværende situation)

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)