Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finanskrise eller...?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 685
Fra  Partnerdesign.dk Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for jeres hjælp, jeg er desværre kommet ud for en meget træls situation som jeg desværre tidligere blot har lært af og tænkt som et enkelt tilfælde.

Vi i Partnerdesign levere diverse grafiske ydelser (logoer, tryksags design etc.) - dette har vi gjort i en lang periode med en portefølje af kun glade og loyale kunder. I den seneste tid er denne tendens dog vendt 180 grader til en negativ spiral hvor ingen rigtig har lyst til at betale vores fakturaer trods utallige rykkere, vi kan se på de sociale medier, hjemmesider mv. at vores grafik er taget i brug, dog uden interesse for at foretage en betaling for vores arbejde. Vi tror på det bedste i mennesker og sender altid vores arbejde til dem uden copyright, sammen med en faktura med 8 dages fakturadato. Vi har pt. et udestående med 5 kunder der skylder os allesammen et mindre 4-cifret beløb, et beløb der enkeltvis godt kunne bogføres som tabt, men som samlet giver et større tab for en iværksættervirksomhed som vores. 

Det jeg vil høre er om vi fremadrettet skal bede kunderne om en "upfront" betaling, så de betaler fx. de første 40% af det totale beløb. Ville vi miste flere kunder på det i længden end vi vil tabe penge på ubetalte fakturaer?  

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det er simpelthen så surt sådan noget, og jeg er SÅ træt af virksomheder med så lav moral.

De er jo tydeligvis tilfredse med arbejdet siden de tager det i brug.

Jeg går ud fra at I har forsøgt at ringe/maile rykkere. Så er det eneste mulighed at gå rettens vej, men det bliver simpelthen bare for kedeligt, grundet at det tager så mange ekstra timer, hvor I så heller ingen penge sender.

Hvis jeg var jer ville jeg se om I kunne lave en no-cure no-pay aftale med en advokat. Altså hvor I tilbyder ham 50 % af al det han kan få ind. Nogle af dem bliver nok skræmte hvis de får et brev underskrevet af en advokat.

Det med up-front betaling synes jeg også er en fin mulighed, men det er ofte bare besværligt for større virksomheder. Så jeg synes bare I skal køre med COPYRIGHT over logoerne, så slipper I for det..

Og så lav det noget arbejde for de reelle Aminoer, jeg har et par grafiske ting som I godt må lave - smid mig en besked!

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, vi kender også godt den situation. Vi har også et par kunder, er er blevet til klienter. Det er ikke rart.

At de ikke betaler er én ting, men at de så bruger materialet uden at betale - det kan de bare ikke være bekendt.

En mulighed, hvis i har mange opgaver, det er måske at bruge factoring - det koster naturligvis noget, men det sikrer da likviditetsflow.



Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 115
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender det desværre selv alt for godt. At rykke for sine penge tager også tid, og den tid er spildtid. Mega træls. Jeg vil gøre som Casper forslår med en no cure no pay løsning. Er sikker på at der er flere advokater der gerne vil det. Ellers brug det gratis rykker brev fra neminkasso. Det har virket for mig.

Fremover vil jeg lave en 50% upfront løsning. Det kører jeg med og har ikke oplevet nogle problemer længe.
Hvis man er ærlig og siger det som det er når kommende kunder spørger, og siger det er fordi at i er blevet snydt for mange gange så er der ofte stor forståelighed.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

Tag fat i Kristian Holte fra Simplylaw .

Han kan hjælpe dig.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Glostrup
Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 54
Fra  shipbeat.com Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Caspers forslag om en No-cure no-pay løsning med en advokat er en mulighed (hvis du kan finde en som gider). Alternativt er der vel ikke noget i vejen med at hænge virksomheder som ikke gider betale deres regninger ud med navn. 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Den slags skal man vist passe på med, der er rigeligt der hænger hinanden ud på nettet uden kendskab til injurielovgivningen. Og nettet er efterhånden blevet en offentlig gabestok.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 685
Fra  Partnerdesign.dk Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Krestian Krogsgaard:
Alternativt er der vel ikke noget i vejen med at hænge virksomheder som ikke gider betale deres regninger ud med navn. 


Jeg må desværre ikke opgive deres navne herinde jf. Aminos regelsæt. Smile 

Jeg vil prøve at kigge nærmere for muligheden Casper foreslår.  

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du finder en "no cure no pay" advokat så er jeg sikker på andre også kan bruge ham :) Jeg kan ihvertfald.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

De seriøse bør kunne acceptere en up-front betaling af f.eks 40% netop når det som hos jer er materiale der jo ikke kan videresælges og bruges af andre
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)