Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advokat hjælp søgs ASAP vedr byggeprojekt

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

tillader mig hermed at forstyrre herinde en søndag, men har akut brug for en advokat eller lignende der er meget inden i jura osv. 

er  igang med at opføre rækkehuse for en totalentreprenør

og det har fra dag 1 været sådan derude, at projekt lederen der er tilknyttet sagen, rykker rundt på tidsplanen konstant. 

også sent som uge 29-32 var der indskrevet ferie i tidsplanen så der stod den stille, så i den periode, kom vi foran med en hel blok at mure, samt en hel blok med fliser/klinker, så nu troede jeg jo at vi havde nogle dage at gøre godt med, hvis regn eller andet uforudset kom og havde indflydelse .


projektlederen kom igen der i uge 33, og det første han gjorde var at gå en runde og til førstkommende byggemøde om onsdagen havde han tilrettet alt, og slettet alt alle var kommet foran på tidsplanen, og nu er vi blevet ekstra presset derude, med at kunne følge med, har bla haft en flise mand der kørte hjem pga frygt for han tidligere har haft kræft var brudt ud igen.

var kommet til at sige til projektlederen at vi kunne nå fliser til slut uge 34, men som jeg forstår det, så de tidsplaner han smider ind til byggemøderne er kun "forslag" og ikke bindende da der på min kontrakt står at det er kontrakt tidsplanen der er gældende, og den tidsplan der efterfølgende blev lavet, er vi ca 2-3 uger foran pt.

og han har spurgt rundt om alle kan blive færdige komplet derude til aflevering 1 december. så kan bygherren leje dem ud fra 1 december. 

og vil umiddelbart tro vi er færdige midt oktober senest.

han har gået og rykket mig næsten hele ugen, at hvis vi ikke er færdige til mandag morgen så hyrer han folk ind på min regning som krediteres min aconto.. 
har prøvet at tage diskussionen med ham vedr tidsplanen, og dertil forklarer han at den kontrakttidsplan kan man rykke i stykker og smide ud, da det er dem han afleverer til byggemøderne der er kontraktmæssigt gældende. 
og jeg bare skal ringe til dansk byggeri samt projekt chefen og spørge dem vedr dette.

har faktisk ringet til dansk byggeri vedr dette, og de siger ligeledes at de tidsplaner i skurene er forslag, samt det er kontrakttidsplanen der er gældende. 

er helt rundt på gulvet, og ved ikke hvorfor han er sådan nu her, om han bliver banket oppefra og muligvis kan aflevere projektet endnu før, og få en større bonus. 

men synes rent ud sagt han er et svin, jeg ved ikke hvad der er op eller ned. og er ved at prøve ihærdigt at hyre folk ind til at arbejde her i weekenden. 


min pris i starten er givet udfra kontrakttidsplanen samt derfra kan jeg regne bemandingen ud, men pt er dette blevet dyrere, fordi han presser en så meget.

håber en kan hjælp mig med denne hovedpine, samt vil meget gerne maile personen min kontrakt samt fællesbetingelserne fra totalentreprenøren

Tilmeldt 2. Aug 12
Indlæg ialt: 64
Fra  w Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

prøv at smid den på agera.dk . Der vil du hurtig kunne få hjælp

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas. 

Det lyder til der er en del kommunikations problemer og forskellig opfattelse af hvilke tidsplaner der gælder. 

Vil råde dig til at kommunikerer med projektlederen via mail. På den måde kan al dialog senere dokumenteres. 

Det samme gælder rådgivningen fra Dansk Byggeri. Få dem til at sende en mail der bekræfte den rådgivning de har givet dig, angånede regler og kutyme på området.

Håber du/i finder en fornuftig løsning..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 14. Aug 12
Indlæg ialt: 6
Fra  Carlsen Advokater Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Det lyder ikke rart. Og man skal passe på med at lade en vrissen byggeleder smadre økonomien i et byggeprojekt (kender det selv...). Du skriver, at du kan e-maile kontrakten, og jeg vil gerne læse den, inden jeg udtaler mig alt for skråsikkert.

Du kan e-maile den til tc@carlsenlaw.dk hvis du skriver et mobilnummer i e-mailen, så ringer jeg til dig i aften.
Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg takker

sender det hele med det samme

Fra Mariager
Tilmeldt 26. Mar 11
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg kan kun anbefale dig, at tage fat i Thomas Carlsen fra www.carlsenlaw.dk Jeg har brugt ham to gange, og han er helt suveræn.

Mvh. Allan Ahm Sørensen

 

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 317
Fra  Projektledelsen Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikke en redelighed - håber du finder en løsning.

Det er en super god ide at bede projektlederen om at sende dig alle den her form for ændringer skriftligt, for på den måde kan du bedre holde tingene op i mod hinanden. Efter en mundlig aftale, så send en kort og præcis gengivelse af det aftalte per mail og bed projektlederen bekræfte at det er det, I har aftalt. Det tager tid, men det er den eneste måde man kan styre en løs kanon på.

Held og lykke!

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må finde en advokat med speciale i byggesager, og ALT HVAD DU AFTALER SKAL VÆRE SKRIFLIGT, få det lært ellers vil der altid være en byggeleder der kører om hjørner med dig. Sig aldrig du er færdig før tiden der står i tidsplanen , der kan komme ting i vejen. Over du og ansætte en byggeleder

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas !

Kan kun anbefale dig denne advokat.

Advokat Stig Nielsen, fra advokatfirmaet machenhauernielsen er også uddannet mediator, se også denne  http://www.mediatoradvokater.dk/. Således at vi som håndværkere i nogle tilfælde undgår lange og opslidende retssager.

Husk det er gratis og tage en snak med ham omkring dine forhold.

Han er godt inde i erhvervslivets forhold, herunder også byggejura.

At han så er til at tale med er også kun et plus, synes jeg.

Jeg kender jo selv alt for godt til dårlig byggeledelse.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.raad-mal.dk

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

ja dårlig byggeledelse det er der rigligt  af

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)