Hej Aminoer, Her kommer min historie (den skrives som privatperson og har intet med min virksomhed at gøre): Jeg booker en bus til at køre shuttleservice mellem et opsamlingssted og et event. 1. bus kører frem og tilbage 5 gange i starten af eventet. Efter en 3 timers pause kommer en anden bus og skal køre shuttleservice den anden vej hen mod slutningen af eventet. Den første buskørsel forløber uden problemer. Da vi står og venter på at starte 2. buskørsel undrer vi os over at bussen ikke er nået frem. Det viser sig så at den holder ca. 400 meter væk fra det aftalte sted. Det viser sig så at der er nogle der har knækket et sidespejl og har spyttet chaufføren i hovedet, da de mente at bussen holdte i vejen (som vi er enige om er en meget uheldig situation). De personer havde intet med mig eller min buskørsel at gøre. Jeg kontakter dem om mandagen med beskeden om at de ikke kan gøre noget og henviser iøvrigt til betingelserne. Selskabet skriver i sine betingelser at de ikke kan lastes for "Vejrforhold, trafikale problemer, strejker og force majeure i øvrigt". Mit spørgsmål er så om hvordan jeg står stillet. Kan jeg undgå at betale for den bus jeg ikke har brugt, eller er det bare ærgerligt? |
Jeg vil mene du godt kan slippe for det. Du har jo ikke fået den ydelse du har bestilt.