Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Aliexpress - Fragt , Told , Moms

Side 5 ud af 6 (59 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Har læst denne lange tråd igennem og for mig ser det ud somom man forsøger at finde måder at omgå reglerne i stedet for at finde måden at gøre det efter bogen.

Jeg har selv importeret mange småforsendelser fra Kina men aldrig noger fra Aliexpress da jeg synes de er for dyre.

Generelt så er små pakker dyre pga forsendelses omk i forhold til varens værdi og alt det papir arbejde der er i begge ender.

Jeg har også set at SKAT er blevet bedre til at fange de små pakker hvis folk forsøger at "snyde" noget igennem.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan se der er godt kan i denne tråd og så er det erfarne folk som kommer med gode svar.

Jeg går med tanken om at importere for ca. 800kr hjem til mig og nogen kammerater.

Jeg har tænkt mig at gøre brug af China express :)

Hvad skal jeg passe på og hvad med told osv :)?

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mike Gregersen:

Kan se der er godt kan i denne tråd og så er det erfarne folk som kommer med gode svar.

Jeg går med tanken om at importere for ca. 800kr hjem til mig og nogen kammerater.

Jeg har tænkt mig at gøre brug af China express :)

Hvad skal jeg passe på og hvad med told osv :)?

Hej Mike,

Hvis du benytter China express, så kan du forvente en leveringstid på omkring 20-40 dage. Hvis du synes det er for lang tid, så vælg DHL, EMS eller Fedex som kan levere på 1-2 uger. Du skriver, at du ønsker at importere for ca. 800 kr. hjem til dig og dine kammerater. Det er KUN muligt at importere varer udenfor EU, hvis du er importregisteret. Derudover skal man betale told og moms og gebyr på 160 kr. til Post Danmark. Du kan benytte denne beregner til at finde ud, hvor meget du skal betale: http://www.toldpriser.dk/toldberegner 

Venlig Hilsen

Martin Dyrhøj

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Har tjekket lidt rundt omkring og kan ikke se nogen steder at man SKAL være importregistreret når det er til eget forbrug og ikke med henblik på videresalg. :)

Endtil videre ser det ud til jeg bestiller hjem for 900kr som så er 1285,- med alle gebyrerne.

Hvis pakken bliver taget i tolden går den vel også igennem hvis jeg ikke har købt nogen kopivarer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal ikke være importregistreret for at importere til eget brug og din pris er nok ikke helt galt gættet - nok lidt mere hvis det er med gebyr til postdk - husk moms kommer på inkl fragt prisen og ja - hvis ikke det er kopivarer går den igennem tolden når alt er betalt. Sjovt nok er det ikke forbudt endnu at importere en kopivare, MEN det forudsætter at det sker på en selv ved hjemkomst fra en rejse - og absolut kun et stk så det er klart det er til en selv. Sendt med post skal alle kopivare stoppes - i det omfang told har tid og kendskab nok

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis de har tid ;)
Det er klart tolderne ikke kan stoppe og tjekke hver eneste pakke da der bliver importeret så meget.

Men det kan ligeså godt være min pakke :) 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt efter hvem man bruger til at sende varerne er de rimelig gode til at kontrollere indhold imod hvad der står på fakturaen.

Jeg havde for nylig en forsendelse som blev stopped idet min leverandør troede de var flinke og lagde en faktura ved varerne som slet ikke stemte med hvad jeg havde betalt. Jeg var så nødt til at sende den rigtige faktura inden varerne blev frigivet.

Mange at de forsendelser der kommer fra Kina bliver kontrolleret da de ved at det er der de kan hente noget.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mike Gregersen:

Ja hvis de har tid ;)
Det er klart tolderne ikke kan stoppe og tjekke hver eneste pakke da der bliver importeret så meget.

Men det kan ligeså godt være min pakke :) 

Nej fint så kan man måske snyde  - dygtig og umoden dreng synes jeg -om de som satser den vej  - Sats ikke på at slippe igennem  - 

 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mike Gregersen:

Ja hvis de har tid ;)
Det er klart tolderne ikke kan stoppe og tjekke hver eneste pakke da der bliver importeret så meget.

Men det kan ligeså godt være min pakke :) 

Nej fint så kan man måske snyde  - dygtig og umoden dreng synes jeg -om de som satser den vej  - Sats ikke på at slippe igennem  - Og det er ikke bedømt ud fra svaret men ud fra generel fornemmelse

 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan sagtens se hvad du mener, men jeg køber ikke hjem med øje for videresalg og jeg køber heller ikke guldure til 3US eller nintendoer som siges at være originale.
-De kommer igennem flere pakker end vi går og tror... og derfor er et ikke en chance man bør tage :) 

Uheldigvis findes der mange i DK som køber en masse hjem og sælger videre, men i sidste ende er det ris til egen røv, undskyld sproget :)

Der findes mange ting på aliexpress som ikke er kopi og kan købes uden nogen form for frygt og det er netop det jeg gør. Har fx. fundet flere ting derinde som Danske anerkendte hjemmesider sælger til en pris der er noget dyrere. 
Jeg vælger så bare at købe varerne hjem fra Kina og vente den ekstra tid, da jeg ikke står og skal bruge det nu, og så får jeg det til en noget lavere pris.

Side 5 ud af 6 (59 indlæg)