Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Aliexpress - Fragt , Told , Moms

Side 2 ud af 6 (59 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej slkdk,

Det du betaler til Postdanmark er et gebyr , og beløbet ligger fast på 160,- pr pakke..

Derudover er der moms + told ..

Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for svar.

Jamen 160kr,- pr pakke for hvad? De skal jo hverken fortolde eller opkræve moms på mine vegne. Moms klarer jeg vel selv og told er der jo intet af.

De tager vel ikke 160kr,- for absolut ingenting?? 

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er netop det de gør. De tagee 160,- for ingenting, og gør en god forretning..

Tænk 160,- x flere tusind pakker hver dag..

Du kan vist godt slippe udenom ved at bruge DHL / UPS / FedEx .. Er ikke helt sikker.

Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår stadig ikke..?

Så hvis jeg får en pakke fra Kina der har kostet under 80 kroner - så skal PostDanmark ikke have 160kr,- i gebyr, men kommer der en pakke der koster 100kr,- så tager de 160kr,- i gebyr for ingenting??

Igen, jeg kan forstå at der kommer et gebyr på 160kr,- hvis varen skal fortoldes og har en værdi over 1150kr,- - det andet her giver ingen mening synes jeg. 

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du køber en vare i et land uden for EU, som har en værdi over 80 kr, skal du betale moms, told og importgebyr (fortoldningsgebyr) af varen.

Satserne for hvornår en forsendelse skal fortoldes ser således ud:
Under 80 DKK: Du skal hverken betale told, moms eller importgebyr
80 - 1.150 DKK: Du skal betale moms og importgebyr
Over 1.150 DKK: Du skal betale moms, told og importgebyr

Grænsen på 80 kr er excl. forsendelsesomkostninger.
Dette er skriftligt bekræftet af Skat pr. 5. april 2011


Toldpriser.dk

Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Men som registreret importør betaler man jo ikke importmomsen alligevel? Den figuerer blot på regnskabet. Det er i hvert fald sådan jeg har forstået, og hvis det er korrekt så snupper PostDK altså 160kr, i mit tilfælde for absolut ingenting?

Troede kun det var til privat personer, hvor det giver god mening, at de skal betale moms fra +80kr,- 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Den skal fortoldes uanset værdi, også hvis værdien er så lav at der ikke er told at betale, ellers ville alt jo kommer mærket med lav værdi. Man betaler de 160 for postens arbejde med det, det er det samme uanset stor eller lille værdi. Dyrt? Måske men så må man jo finde alternativer, en vare koster generelt det den kan koste
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Så giver lidt bedre mening. Alt bliver fortoldet, men der bliver ikke opkrævet told af alt. Kun dem som har værdi mere end 80,- og opefter..

Det ser ud som om det er bedst at importere en værdi mellem 80,- - 1150,- . Hvor der bliver pålagt moms og ingen told.

Momsen kan bruges som købsmoms for udligning.

Importgebyret kan man undslippe ved at bruge dhl / ups eller fedex..

Nogen som er enige eller uenige?

Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Den skal fortoldes uanset værdi, også hvis værdien er så lav at der ikke er told at betale, ellers ville alt jo kommer mærket med lav værdi. Man betaler de 160 for postens arbejde med det, det er det samme uanset stor eller lille værdi. Dyrt? Måske men så må man jo finde alternativer, en vare koster generelt det den kan koste
Vh

Men PostDK har da lige meget udgift ved at åbne en pakke til 79kr,- for blot at konstatere at de intet kan gøre, som ved en pakke til 81kr,- og så konstatere at hér kan de score 160kr,- i gebyr.  

Hovedløst.. Måske jeg bare ikke kan se fidusen.. 

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret. Der er mange ting som ikke giver mening , men der er intet at gøre..

Du kan slippe udenom med DHL eller Ups , tror jeg :-) hvis de heller ikke kræver en anden art for gebyr :-)

Side 2 ud af 6 (59 indlæg)