Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Aliexpress - Fragt , Told , Moms

Side 1 ud af 6 (59 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,


Jeg vil gerne importerer varer fra Aliexpress og vil benytte mig af Free Shipping , dvs China Post selvom det vil tage nogle ekstra dage..

1) hvordan forholder jeg mig mht fragt, told, moms osv.. Kan jeg som firma importere dem direkte uden at bruge en speditør og klare selv fragt, tolden, moms osv.. ??

2) Hvis ja, hvordan sørger jeg for at moms og told bliver gjort rigtigt?

Eksempel: Lad os antage at jeg bestiller 10xsolbriller fra Aliexpress som free shipping koster ialt USD 50 inkl fragt. Hvad gør jeg?

Håber at nogen som kan hjælpe så man har overblik inden start..

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

1) China Post er postservice, hvorfor PostDanmark vil forestå din indfortoldning. Det koster 160 kroner inklusiv moms

2) Moms beregnes automatisk og betales via tastselv. Told beror på den varekode, som du indfortolder på. 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Husk lige at 99% af alle mærkevarer på Alliexpress er kopivarer. Så hvis du eksempelvis, importerer 10 par Rayban solbriller. kan du være helt sikker på at du ikke får dem udleveret fra Tolden. Men istedet får en skrivelse fra et Advokatfirma. Det kan blive en rigtig dyr affære. Og da du importerer som firma kan du ikke undgå at skulle betale .

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Hvad hvis man bestiller pakker i mindre værdier under 80,-? Så slipper man for gebyret , gør man ikke?

Det er korrekt at det er ikke mange ad gangen man får hjem, men man minimerer sine omkosninger, og kan lave en god lagerstyring så man altid har dem på lager :-)?

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Ja ved godt at der er mange kopier i Aliexpress, men også andre steder. Dem vil jeg slet ikke benytte mig af.

Forresten solbriller var bare som eksempel :-)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt med bagatelgrænsen. Mon ikke du kan forhandle langt bedre indkøbspriser ved større køb.

Normaltvis er fri fragt beslægtet med postservice - dvs. du har levering mellem 1-4 uger fra Kina + evt. forsinkelse i tolden. 


Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nu skrev jeg jo også eksempelvis ved solbrillerne. Det værste er jo at der er så mange forskellige produkter som de kopierer. Så det er ikke altid nemt at vide om det er en kopi vare man køber.

Det med at få dem sendt i små mængder hjælper som regel heller ikke. Kineserne plejer at sende dem samlet alligevel, for at spare porto. Ellers skal du til at bestille det hele fra forskellige leverandører. Og du vil hurtig opdage at det som regel er de samme bare med forskellige priser og brugernavne.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob: Det er korrekt at man vil få bedre indkøbspriser ved større køb, men man skal jo starte fra et sted, og synes at man skal starte småt og vokse, istedet for at starte stort og tage større risiko..

Man kan evt benytte DHL/UPS . De koster mellem 20-40 USD, men så slipper man også for PostDK gebyr på 160,- og får dem leveret hurtigt :-)

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael: Det er noget man kan aftale med leverandørerne med. Det kan aftales at de skal sende dem i seperate pakker..

Der er masser af ting som ikke er kopier, det er dem man kan gå efter.. Eller hvad er din ide til dette? Hvordan kan man sikre sig imod kopivarer?

En agent? Ja, men det koster også :-)

Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld jeg hijacker din tråd her men jeg har et tillægsspørgsmål, håber det er OK :)

Hvis jeg bestiller varer for 500kr,- fra Kina og får det sendt via China Post. Så skal jeg registrerer købsmoms, korrekt? Hvorfor kan man så ligeledes risikere at PostDanmark snupper pakken og skal ligeledes betale moms + 160kr,- fra dem?

Det virker som om at man så kommer til at betale moms 2 gange? Eller hvad er det lige PostDanmark tager 160 kroner for i mit tilfælde med varer til 500kr? For det er jo under 1150kr,- bagatelgrænsen for Told, så det skal vel ikke fortoldes?

Enkeltmandsvirksomhed, Detailhandel med postordre. 

Side 1 ud af 6 (59 indlæg)