Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor stort antal aktive brugere kræver annoncører?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens.

Jeg arbejder på en idé til et online medie, hvilkets indtægtskilde kommer fra annoncer, som vi kender dem i højre side på Facebook.

I den forbindelse overvejer jeg, hvor mange dagligt aktive brugere der kræves, før det vil være attraktivt for virksomheder at købe disse annoncer - og før det overhovedet vil give mening at udbyde dem.

Idéen henvender sig til alle der bruger internet og smartphones, og jeg er såmænd ikke bange for at det bliver svært at tiltrække en stor del dagligt aktive brugere - tvært imod. Man skal dog have alt med i sine overvejelser - ikke mindst hvor længe der vil gå inden der kan forventes en form for indtægt.

Kom med jeres bud?

Er der evt. nogen der ligger inden med noget brugbar viden eller nogle gode links?

Tak - Aaholm.

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aaholm,

Jeg blev stillet et lign. spørgsmål for et par uger siden. Og dengang kunne jeg heller ikke svare på det...! :)

- Spørgsmålet er for bredt/diffust.

Men hey, ind til at du kommer op på et nok antal besøgende, til at annoncører gider at overveje at annoncere inde på din hjemmeside, kan du jo bare bruge kære Google?

AdSense...? :)

Du bliver ikke rig på det...

Men hey, det er bedre end ingenting?

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Tilmeldt 24. Jul 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mehmet.

Tak for svaret.

Jeg ved det er et svært spørgsmål at svare på, men måske det bliver nemmere med dette eksempel:

Facebook har med garanti ikke tjent penge fra day one og sikkert heller ikke udbudt annoncepladser fra day one - hvornår ville det i Facebooks tilfælde give mening at begynde på dette? Er det evt. nogen der ved, hvornår (gerne brugerantal) de begyndte?

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aaholm,

Prøv at søge det her inde på Google :) "when did facebook start generating revenue". Wikipedia er vidst det media der kommer tættest på, men der er også enkelte andre der er inde og bearbejde emnet...

Det er et mega spændende spørgsmål som jeg egentlig også godt kunne tænke mig et cirka svar på! :)

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)