Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstatning for ødelagt inventar

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

For mere end et år siden var der en gut (som vi kalder for Jørgen), der kom til at ødelægge noget af min udendørs butiksinventar - det fik jeg repareret af samme virksomhed, som solgte mig inventaret, og regningen lyder på mere end kr. 6000.

Jørgen kom til at ødelægge inventaret med sin vogn, som han bruger ifm. sit arbejde. Altså en slags erhvervsvogn eller hvad sådan nogen hedder. Ved ulykkestidspunktet fik jeg ham til at skrive under på, at han er ansvarlig for ulykken samt at han vil betale for den.

Desværre nægter han at betale nu. Flere telefonopkald og e-mails og intet svar. Jeg troede først, at det var pga. finanskrisen og, at han derfor ingen penge havde - det var synd for ham. Troede jeg. For ikke så længe siden fandt jeg så ud af, at han i hvert fald ikke mangler penge men bare ikke gider betale idet han hverken mangler penge til dyre rejser eller til at bo dyre steder.

1. Hvad gør jeg for at få mine penge tilbage?

2. Udover regningen på (mere end) 6.000 kr, har jeg brugt tonsvis af tid og energi på at researche og løbe efter ham for at finde ham. Kan jeg evt. sætte nogle timer på regningen sådan så den lyder på eksempelvis 7.000 kroner i stedet for?

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skulle jo have haft navnet på " Jørgens " Forsikringsselskab. Det er jo dem der skulle have betalt regningen. Og du kan ikke skrive mere på regningen.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 03:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret.

Vil det sige, at det bare er 'bad luck', at jeg har brugt tid og energi på at finde ham?

Det kan da ikke være rigtigt at man bare kan løbe fra sit ansvar uden at bøde for det!

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 04:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
"Jørgen kom til".

Altså et uheld. Så det er en sag for Jørgens, eller dit eget, forsikringsselskab.

Du begik første fejl allerede på selve dagen.

Og nu, da skaden ikke er anmeldt rettidigt, er det sikkert for sent at inddrage forsikringsselskabet.

Ja, det er bad luck. Surt show. Og selvfølgelig skal han ikke betale fordi du leger detektiv. Og HVIS dit krav overhovedet er gyldigt, skal du følge alm. rykkerprocedure.

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Hvad mener du med, at jeg begik den første fejl på selve dagen?

2) Hvordan vil en rettidig klage være?

3) Selvfølgelig er det ikke en betaling for, at jeg "leger detektiv", men han har stadig gang på gang ignoreret mit krav på at betale - vil det så ikke være en selvfølge at rykke for for sent betaling?

Beklager de mange spørgsmål, men nu er jeg forvirret :-)

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
1. Du skulle, dengang det skete, have behandlet det som en forsikringssag, istedet for at få ham til at skrive under på at han vil betale. Du skulle have bedt om hans CVR nummer og navnet på forsikringsselskabet og sammen med ham, have lavet skadesanmeldesen

Alternativt skulle du have kontaktet dit eget forsikringsselskab.

2. Skadesanmeldelse skal ske hurtigst muligt og uden unødig forsinkelse.

3. Du skrev om du kunne fakturere ham for den tid du har brugt - Og svaret er nej! Du kan ikke bare skrive ekstra på en regning, fordi du nu har brugt tid på at tjekke hvor han bor og hvor mange penge han bruger.

Men hvis du nu havde sendt en rigtig faktura til ham, og bedt ham betale, kunne du rykke ham et par gange tilskrive renter og rykkergebyr - og til sidst sende ham til Inkasso.

Du står dårligt, i mine øjne.

Det er meget ærgeligt hvis et par fodfejl nu gør at du selv hænger på betaling af 6.000 - Men man lærer jo hele livet.
Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nåååh - jeg har vist ikke forklaret tingene ordentligt: Jeg har allerede flere gange skriftligt (dokumenteret) bedt ham om at betale - og har rykket for det over flere omgange. Gælder det ikke som en "rigtig faktura"?

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Alei:
Nåååh - jeg har vist ikke forklaret tingene ordentligt: Jeg har allerede flere gange skriftligt (dokumenteret) bedt ham om at betale - og har rykket for det over flere omgange. Gælder det ikke som en "rigtig faktura"?

Nej det er intet værd i den her sag.Ring til dit forsikringsselskab og forklar sagen. Giv dem Jørgens navn og adresse. Så kan de tage sig af sagen.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal anmelde det til hans forsikringsselskab, det kan findes ud fra bilens registreringsnummer.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Du skal anmelde det til hans forsikringsselskab, det kan findes ud fra bilens registreringsnummer.

Hvordan?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)