Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Youtube-video kan ikke blive vist på mobil/ipad

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg er lidt lost her. Det er første gang, jeg uploader en video til Youtube.
Jeg har gemt filen i mp4 H.264. Jeg bruger Adobe Premiere, som kan gøre filmen klar til 'Youtube Widescreen HD'. Hvilket jeg selvfølgelig også har gjort.

Den virker fint på pc'en, men når jeg prøver den på mobilen, får jeg denne melding: "Indholdsejeren har ikke gjort denne video tilgængelig til mobil."
Jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre her fra, for at få den til at virke på mobil. Jeg har rodet indstillingerne tynde på youtube, men har ikke haft held med at finde løsningen..

Jeg glæder mig til at høre fra jer!

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel. Tak for linket. Tror jeg har fundet problemet. Jeg har en gammel sang (third party owner) på filmen. En jeg for mange år siden smed fra en cd og ind på computeren. Jeg har ikke længere cd'en, så kan ikke bevise min ophavsret. Hvordan 'undgår' denne del, så videoen vil vises?

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke "bare" fjerne den fra filmen?

Fra Viborg
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  TrendWood.dk Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ikke ophavsret på en sang bare fordi du har haft den på en cd. alt efter hvilken type video kan du dog anmelde til youtube at du bruger sangen under "fair use" som bl. a. er humor, satire, anmeldelser og lignende.

Mikkel :)

TrendWood.dk - Accessories og indretning i træ. Marketing mand og Passioneret drengerøv.

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt erstatte sangen med en anden, men der vil sikkert bare dukke samme problem op? :)
@Mikkel - hvordan fortæller jeg youtube, at filmen bruges som en anmeldelse?

Fra Viborg
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  TrendWood.dk Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du går ind på videoen, når du er logget ind på din konto, skulle der gerne være valgmuligheder under videoen der vedrører copyright - så klikker du dig ind der og følger formularen.

TrendWood.dk - Accessories og indretning i træ. Marketing mand og Passioneret drengerøv.

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det mener jeg, at jeg har kigget på, men kigger selvfølgelig igen. :) Mange tak for jeres hjælp!
Dbh
Casper

Tilmeldt 11. Oct 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

hej kasper ! jeg har det samme problem ..har du løst dit ! du må meget gerne kontakte mig over 42680592 og hjælpe 

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Isra

Jeg er i USA og har derfor desværre ikke mulighed for at ringe til dig. Men ja, jeg fik klaret problemet.
Det handler - som de andre skriver - om copyright. Jeg fandt ud af, at du nemt kan teste om sangen har copyright eller ej.

(1)Søg først på youtube efter den sang, som du gerne vil bruge i din video. Lyt den igennem og se om der dukker reklamer op. Gør der det, så er der med garanti copyright på. Det er ikke en 100% sikker metode, da nogle sange uden reklamer stadig har copyright, men det kan helt klart spare dig for noget tid.


(2)En anden ting du kan gøre er at i kommentarfeltet på din video skriver du:
"I do not have copyright for this song.:" og derefter linker du til den originale version af sangen på youtube. For eksempel:
"I do not have copyright for this song:  ">

"
Dette er heller ikke en 100% sikker løsning, men det virker i nogle tilfælde.


(3)Det sidste du kan gøre er at pitche sangen en smule. Hvis du pitcher sangen (Sætter hastigheden op eller ned) med ca. 3-4% så er det svært for en normal person at høre meget forskel. Hvis du gør dette, kan youtube i nogle tilfælde ikke genkende sangen og du kan dermed bruge den selvom den har copyright. Dette er desværre heller ikke et 100% fix.

Hvis du bruger de to første løsninger, så er du i hvert fald rigtig godt på vej!

Der er også en måde, hvor du kan teste, om du er kommet uden om copyrighten på. Det tager lidt tid, men så er du 100% sikker på, at du har fundet en sang, som du kan bruge. Du tager 30 sekunder af den sang, som du gerne vil bruge (ligegyldigt hvor i sangen). redigerer et eller andet ligegyldigt billede på dit klip og uploader det til youtube. Vent et par timer og afspil sangen. Hvis du ikke får nogen copyright melding og hvis du kan se den på din mobil og tablet, så er sangen god nok. Ellers må du prøve en ny.

Jeg håber, det hjalp!

//Casper 

">

">

">

">

">

">

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)