Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  E-handel, Internet & Online marketing

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Affiliate marketing hjælp & gode råd"

Affiliate - Hvad gives der som regl i %'er til ham der har henvist?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 5.010
Tilmeldt 17. jul 12
Indlæg ialt: 973

Hej,

Jeg sad og tænkte over affiliate, og tænkte, hvor mange procent man normalt giver til ham der henviser? Er det 2%, er det 10%?

Kort indlæg, men tak for de svar der nu må komme!

Amino-karma 18.813
Fra Korsør
Tilmeldt 26. feb 09
Indlæg ialt: 3.784
Amino Plus

Ja, det kan ligge mellem alt fra 2 - 20% efter branche.

Hvis du melder dig til hos et af affiliate netværkene - f.eks http://www.tradedoubler.com

kan du se hvad andre giver.

Spar både tid og penge : Køb billigt slik online

Alt om Thailand - se mere på Tursiden.dk

Amino-karma 5.010
Tilmeldt 17. jul 12

Hej Jesper,

Tak for svaret!

venlig hilsen

Lucas Rolff

Amino-karma 6.675
Fra Oksbøl
Tilmeldt 1. sep 08
Indlæg ialt: 1.466
Amino Ekspert
Simon M
Skrevet 19-08-2012 kl. 20:14

Hejsa,

Jeg har skrevet et blogindlæg om hvordan du får succes som affiliate annoncør:

http://www.amino.dk/blogs/simon_moerch/archive/2010/09/05/f-229-succes-som-affiliate-annonc-248-r.aspx

Ønsker du hurtige og målbare resultater online?

Amino-karma 8.096
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. jun 09
Indlæg ialt: 1.920

rigtig mange af dem jeg bruger ligger på mellem 8-10%

Amino-karma 2.676
Fra Roskilde
Tilmeldt 6. maj 07
Indlæg ialt: 611
Amino Plus

Det kommer jo an på din avance, hvad du kan tillade dig at give. På e-bøger og andre immaterielle ting er det ikke unormalt med en provision på 30-40 pct. På EDB-hardware osv., hvor avancen typisk er lav, er provisionen således også meget lavere.

Se på hvad andre udbydere på markedet giver. Jo flere procent du giver, jo mere attraktivt vil det jo også være at linke til dig fremfor dine konkurrenter.

Det behøver dog ikke kun at være provisionssatsen, der er afgørende. F.eks. er annoncørens hjemmesides konverteringsrate super vigtig, da du jo som partner gerne vil have så meget ud af dine klik som muligt.

Amino-karma 5.010
Tilmeldt 17. jul 12

Tak både til Fitness Udstyr, og Martin Hegelund.

Grunden er vi sælger webhosting, og vi vil gerne sprede vores navn og produkter, og vi har regnet sammen, at vi kan lige klare at give 10% af det fulde beløb til affiliate folk, og så ville jeg bare høre om det var for meget, eller for lidt eller hvad det er.

Venlig Hilsen
Lucas Rolff 

Amino-karma 2.676
Fra Roskilde
Tilmeldt 6. maj 07
Indlæg ialt: 611
Amino Plus

Umiddelbart lyder det ikke af ret meget.

Jeg kan ikke lige på stående fod huske de præcise satser, men jeg kan nemt få 200 kr. for at sende en kunde til en af jeres konkurrenter. Hertil er at disse allerede har et navn, bruger andre former for markedsføring, så derfor er deres konverteringsrate muligvis højere. Nu ved jeg ikke hvor meget hosting koster hos her.

Er de 10 pct. af levetidsværdien af kunden? I så fald vil jeg mene det er ganske fair.

Amino-karma 5.010
Tilmeldt 17. jul 12

Altså vores webhoteller koster fra 180kr og op til 1020kr om året - VPS'er koster fra 129kr og op om måneden.

Jeg har ikke rigtig fundet ud af endnu, om det skal være levetidsværdien eller ej :/

Amino-karma 3.840
Fra Sønderborg
Tilmeldt 5. apr 07
Indlæg ialt: 663
Amino Plus Amino Ekspert

Hej

Det er bedst at lave en gennemsnitsbetragtning og så tilbyde et fast beløb pr. salg (det er den typiske afregningsmåde ved f.eks. webhotel salg).

Prøv evt. at kigge på denne:

http://www.amino.dk/blogs/affiliateguide/archive/2011/11/13/s-229-dan-bruger-du-satser-som-affiliate-annonc-248-r.aspx

Mvh. Ken

Tjen penge som affiliate partner hos Partner-ads ved at vise relevante reklamer og læs vores gratis affiliateguide til hvordan du får succés.

Download gratis actionknapper til dit website.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed