Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må jeg købe efter jeg er erklæret personlig konkurs men inden gældssanering?

Side 6 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Sølvfisken:
Det giver god mening at tænke sig om, og sørge for at minimere udgifterne, hvis det er muligt, hvilket bestemt også må være i kreditors interesse.

 

er der bestemt logik i, er op til kreditor at have samme mening som dig....

 

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:

Sølvfisken:
Det giver god mening at tænke sig om, og sørge for at minimere udgifterne, hvis det er muligt, hvilket bestemt også må være i kreditors interesse.

 

er der bestemt logik i, er op til kreditor at have samme mening som dig....

Nej, det er ikke op til kreditor, men op til dommeren at vurdere. Kreditor kan komme med indsigelser, men det er dommeren der bestemmer.

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Personlig konkurs, gældsernæring mv. tager alt sammen lang tid og energi fra en familie eller person som har været gennem nået så uheldigt som en konkurs.

så mit råd er :

Bed noget familie stifte et smba. selskab til dig det er gratis på nettet. derefter vil du kunne købe en bil bare i selskabets navn, og andre ting mens konkursen verserer ( bank konti, kredit kort mv....)

når din bank og kreditorer er færdige med at slås om resterne, kan du søge gældsernæring.

indtil da kan dit liv forsætte ved at bruge selskabet som et nyt slags cpr. ( CVR )

Evt. besøg din lokale retshjælp, for at få gratis rådgivning

NB: jeg ved godt mit råd ikke er etisk korrekt, men det virker, og manden skal sku da have en chance mere, ellers kommer man jo aldrig videre. så på forhånd undskyld hvis jeg træder på nogen etik/holdning.

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nemlig ganske forfærdeligt :-(

Den lokale retshjælp vil ikke gå ind i det, da de ikke tager sig af firma spørgsmål.

Sagen er så langt, at der er indledt gældssanering, dog har kurator lavet et elendigt stykke arbejde, og forsøger desværre at tørre det af på mig. Derfor er det ekstra vigtigt for mig, at vide hvad jeg må/kan :-)

Note til alle som ikke har været i denne situation... kurator er kun til for kreditor. Jeg skulle aldrig have stolet på rådgivning fra EarlyWarning, og deres anbefaling af at bruge kurator til et lille firma.

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Sølvfisken, 

Jeg er ikke jurist, men jeg har været selstædig fra 1992 - 2009 hvor jeg har prøvet meget, og opbygget mig en stor efaring, så frem du har brug for en snak/måske lidt hjælp, send mig en privat besked i min indbakke med dit mobil nr. så ringer jeg gerne og tager en snak med dig.

Jeg kender ligeledes 3-4 Jura studerende på 3 år ( næsten færdige ) som får top karaktere 10 & 12 som man kan købe sig til lidt hjælp til 100-150 pr. time så frem man ikke selv vil/kan holde overblikket, svarer de rigtige ting osv.

Jeg selv, hvis jeg kan hjælpe dig, er helt gratis :-)

Jeg kan også hjælpe dig med at stifte det smba. selskab vi skal bare have to familie medlemmer med på den, så er du kørende igen/mens ilden slukkes!!!

du ønskes det bedste også selv om du ikke ønsker hjælp.

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dit søde indlæg Kristian :-) Den slags varmer utroligt meget i denne situation :-)

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kongstadholm@gmail.com du skriver bare, selv tak

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Berner Rue:
Jacob

http://www.amino.dk/members/Finnsen/default.aspx

Det bedste ville være at finde en advokat som selv kunne forklare skifteretten at der er behov for at du får vedkommende beskikket ...  sådan som du beskriver situationen så burde du kunne få beskikket en advokat. Både i forhold til det med postspærringen og for at du får en advokat der kan presse på for at få afsluttet konkursen jf. konkurslovens § 127a.

Du kunne evt. tage fat i Jacob eller Finn herinde fra amino og høre om de ville påtage sig sagen.

Hvad angår Kristian Holms råd om selskabsstiftelse:

Som Kristian beskriver kan der være udemærket mening i at stifte et selskab idet selskabet udgør en selvstændig juridisk person og således ikke har noget at gøre med konkursen, MEN pas lidt på, hvis skifteretten enten mener, at dine økonomiske forhold ikke er afklarede eller synes du er "lidt for smart" så kan du glemme alt om gældssanering. Du skal derfor sørge for at du i hvert fald hverken står som stifter eller direktør af et sådant selskab.

Vær også opmærksom på, at hvis der skal stiftes S.M.B.A. selskab at Erhvervs(for)styrelsen i øjeblikket har en sagsbehandlingstid på 12 uger og at Erhvervsstyrelsen er begyndt at tage det meget seriøst med at selskabet skal have to AKTIVE deltagere.

 

* Kunkursloven § 127a  Skyldneren eller en fordringshaver kan forlange, at skifteretten benytter sine beføjelser efter § 126, stk. 2, og at skifteretten fastsætter tidspunktet for afholdelse af skiftesamling efter § 143 eller § 150, hvis det er nødvendigt på grund af kravet i artikel 6 i Den Europæiske Menneskerettighedskonvention om behandling af sagen inden for en rimelig frist 

 

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Sølvfisken tak for den gode snak håber jeg kunne hjælpe bare lidt

@ David, super godt indlæg, hvis jeg vidste hvordan man gav stjerner, havde du fået max!!!

@aminoér huske vindere er taber som ikke gav op!!! 

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

man skal vist ha været med en tid - eller et antal indlæg før man kan give stjerner som viser sig som 5 tomme stjerne ved indlæget. Jeg synes også Davids var fint, så jeg har givet ham dine 5 stjerner Big Smile

God aften

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 6 ud af 7 (61 indlæg)