Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må jeg købe efter jeg er erklæret personlig konkurs men inden gældssanering?

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus C
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke helt finde ud af om I allerede HAR fået en gældssanering og nu går og betaler ind til dividenden eller om I snart søger en gældssanering? MEN:

Det vil altid være et spørgsmål om en konkret vurdering fra Skifterettens side. Hvis det er absolut nødvendigt for dig/Jer at have en bil for at komme til og fra arbejde, evt. pga. nat- eller weekendarbejde, så kan der muligvis godt blive plads til en bil selvom der bliver indledt en gældssaneringssag - Skifteretten er jo heller ikke interesseret i at bede Jer om at sælge bilen såfremt det betyder at dig og din mand mister jeres arbejde, da I så fald ikke vil kunne betale det månedlige afdrag til gældssaneringen (dividenden af den oprindelige gæld) - Men det er ALTID en konkret vurdering, som skifteretten går ind og foretager.

Det er vigtigt at din mand også søger om gældssanering, da det lyder til han er solidarisk hæftende for gælden - hvis han ikke søger en gældssanering, men du derimod får en gældssanering, så hænger han bare på restgælden - og det er jo heller ikke sjovt.

Hvis gældssaneringen allerede er igang og I kan få råd til at købe en bil, vil jeg ikke mene der skulle være noget problem ifht. det - sålænge I bare overholder det månedlige afdrag som skifteretten har pålagt jer at betale ind til dividenden. 

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ikke det nærmeste sur :-)

Jeg ved bare (af "personlig" erfaring da jeg så det/oplevede) at hvis du skal bruge dit køretøj, en bil, ikke en dum bus, så får du lov at købe en, af dine surt sparede penge.

At de skylder 2-10 mil, så banken da ikke i de små med en bil til 12.000 som så kan bringe begge til arbejde, og sørge for de kommer på rette fode igen..

Jeg har ikke oplevet andet.. 
Siger slet ikke jeg er ekspert, startede jeg mit første indlæg med :-)

Siger bare, at det tæller hvis du skal bruge/kan bruge bilen, en bil behøver som sagt ikke koste så meget :-)




 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

1. For at få gældssernering skal den gældsramte have et job.

2. Gældssernering skal helst medbringe en forhøjet livskvalitet.

3. Der er et forhold mellem indtægter og gæld som jeg ikke præcis husker beløbet.

4. Der må ikke være stiftet ny gæld indenfor det seneste halve år før gældssernering.

Lige hvordan det er i denne sag skal jeg ikke kloge mig på for der er vist ikke to sager som er helt ens da der er mange faktorer som spiller ind.

Preben

Fra Aarhus C
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :

netplace:
4. Der må ikke være stiftet ny gæld indenfor det seneste halve år før gældssernering

Tommelfingerreglen plejer at være at du ikke må have stiftet ny gæld inden for de sidste 3-5 år (ihvertfald hvis det er forbrugsgæld). Tidshorisonten er så lidt kortere hvis det er gæld i forbindelse med konkurs i virksomhed eller hus som er solgt på tvangsauktion.

netplace:
1. For at få gældssernering skal den gældsramte have et job.

Det har du ret i - den gældsramte kan dog også få gældssanering hvis han/hun er pensionist.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej christoffer, jeg er enig hvis de har fået gældssanering. Hvis sagen, som jeg forstod det var i skifteretten for begge under behandling, så ville jeg høre der inden jeg viste jeg havde penge til at købe bil, helt enkelt for at undgå større transktioner medens kurator arbejder eller gældssanering behandles
Det er klart, at en bil kan være fornuftig for den fremtidige økonomi
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino... De mangler den "thumbs up" funktion...

Eller en "enig" fuktion..


Nu skal jeg til at skrive; Ja, er enig og vi på bølgelængde :-)


God lørdag! - Til dig og alle andre her :-)

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes ENIG

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole C:

Remydk mener nok at hvis du har råd til at erhverve dig en bil, samt betale de månedlige udgifer (Forsikring, brændstof, veligholdelse, reparation), Så vil en dommer sige at de penge istedet skulle gå til gældsafvikling. Med mindre at du kan dokumentere at det er nødvendigt med en bil, for at opretholde din indtægt F.eks. 

Mvh :)

Yep sir... Men også i reglerne omkring gældssanering står det klart og tydeligt. Gældssanering betyder ikke at alle din kreditorer skal æde gælden mens du går ud og bruger penge på en bil. Jeg vil anbefale dig at sætte dig 100% ind i reglerne før du gør noget dumt! Det var blot min anbefaling til dig.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Tornbjerg:

Ole C:
Remydk mener nok at hvis du har råd til at erhverve dig en bil, samt betale de månedlige udgifer (Forsikring, brændstof, veligholdelse, reparation), Så vil en dommer sige at de penge istedet skulle gå til gældsafvikling. Med mindre at du kan dokumentere at det er nødvendigt med en bil, for at opretholde din indtægt F.eks. 


præcis derfor jeg skriver hun skal spørge banken :-)

Og i de fleste tilfælde (vedmindre du bor lige op ad virksomheden) så får man lov til at få en billig bil :-) 

Men kan godt høre du intet ved omkring gældssanering. Dårligt at give råd der kan have store konsekvenser for dem der tror på dem.

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)