Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må jeg købe efter jeg er erklæret personlig konkurs men inden gældssanering?

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

ShopWithSocks.com:
Ja sådan er vi jo så forskellige. En advokat har blandt andet en forsikring, der dækker dårlig rådgivning. Det var den bold jeg mener trådstarter skulle gå efter. Som jeg læser det er trådstarter udsikker på om køb af en bil, vil påvirke hendes gældssanering. Personligt mener jeg at det er forbundet med en hvis risici at træffe sådan en beslutning, på baggrund af indlæg om din onkel og tante.


sagde skam bare at de fik lov til at få en :-)

Men at købe en advokat, når man kan spørge sin bankmand om det, er vel at smide penge ud af vinduet? eftersom jeg husker så det da banken der bestemmer?=) 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Tornbjerg:
præcis derfor jeg skriver hun skal spørge banken :-)

Banken er jo nødvendigvis ikke den eneste kreditor konkursen, så jeg forstår ikke hvorfor du mener de kan tage stilling til det?!?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Tornbjerg:
Men at købe en advokat, når man kan spørge sin bankmand om det, er vel at smide penge ud af vinduet? eftersom jeg husker så det da banken der bestemmer?=) 

Også i de situationer hvor gælden primært er til SKAT, manglende løn o.s.v. ?!?

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Næsten al gæld er til banken, og da de jo lukkede ned for videreførsel af firmaet, med de konsekvenser det havde, så er de ikke lige de rigtige at spørge.

At betale for en advokat, er ikke en mulighed, og derfor jeg spøger i dette forum.

Jeg har læst mig til, at man gerne må købe en bil, hvis det er en nødvendighed, det jeg spøger om, er hvad må man eje, og hvilke beløbsgrænser er der? 

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Shopwithsocks, banken må alt andet lige rådgive hende på den bedste måde uden advokat, hvilken bank i finans krisen ville ikke det? om det så var skat hun skyldte penge, så har hun da for BIIP en bankrådgiver til at give hende finansielle råd, om hun er billarder eller fallit ? :-)


Og opretter: Ja du må godt eje en bil, spørg din bank, og som sagt, har de ikke et beløb, og er de "sure" så henviser de dig enten til en dyr advokat, eller til kommunen eller skat eller noget i den dur.. og igen, de råd er gratis.. advokaten kan du jo bare hoppe over :-)

Håber i finder ud af det i to, altid træls at høre at folk er konkurs eller noget i den dur, men håber da i starter med at ringe til den bank mandag, de må sku ku sende jer videre i det mindste :-)

God weekend til alle! 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Sølvfisken:
Jeg har læst mig til, at man gerne må købe en bil, hvis det er en nødvendighed, det jeg spøger om, er hvad må man eje, og hvilke beløbsgrænser er der? 

Prøv at give skifteretten et opkald, det er trods alt dem som står for behandlingen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Sølvfisken:

Næsten al gæld er til banken, og da de jo lukkede ned for videreførsel af firmaet, med de konsekvenser det havde, så er de ikke lige de rigtige at spørge.

At betale for en advokat, er ikke en mulighed, og derfor jeg spøger i dette forum.

Jeg har læst mig til, at man gerne må købe en bil, hvis det er en nødvendighed, det jeg spøger om, er hvad må man eje, og hvilke beløbsgrænser er der? 

Der er ikke lovfaste grænser - men hvis det er udtryk for, at du har råd - kan du glemme alt om gældssanering - hvis banken er "modstanderen" er det kun banken der kan sige om du kan købe den der bil - og har du råd - kan du købe - men banken kan så gøre krav på den - ud fra værdien og uanset din købspris - så du kommer ikke uden om dem tror jeg

Det der med at den er nødvendig, tæller slet ikke - der er ikke grænsebrydende regler for nødvendige biler i jeres situation, så du må ha læst galt at man må købe en bil (eller andet) hvis det er nødvendigt - det holder ingen steder desværre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det passer ikke.. 

Ved ikke om du er advokat og jeg træder dig over fusserne, men det holder sku ikke .. 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

C Tornbjerg - jeg ved ikke hvem der skrive det som ikke passer - jeg vil nu mene mit passer i alle fald - der er ikke faste grænser for hvad man må købe bil for som konkursanmeldt - og uden de som har anmeldt konkursen godkender, kan man få problemer med bare at købe bil, også i en gældssanering?

Har du eksempler på andet var det da interessant at høre - det var da rart med lidt henvisninger og ikke bare surhed??

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 7 (61 indlæg)