Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Administration & Finansiering

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Jura, kontrakter, lovgivning, ophavsret m.m."

kontantjælp og virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
Amino-karma 927
Tilmeldt 13. feb 11
Indlæg ialt: 281

Skrevet 17-08-2012 kl. 17:09

ville høre om man godt må have en virksomhed når man er på kontanthjælp eller bliver man bare stoppet i kontanthjælp. med mindre virksomheden står i 0

Amino-karma 3.097
Fra Hundige
Tilmeldt 21. maj 12
Indlæg ialt: 723

Jonas
Skrevet 17-08-2012 kl. 17:24

Jeg er selv på kontanthjælp pt, og har fået at vide, at jeg godt må køre noget selskab/firma vedsiden af. Men hvis jeg gør, skal jeg tage alle lønsedler/fakturaer på indtægt osv op til kommunen, og så modregnes det kontanthjælpen.

Mangler dit produkt anmeldelser? Lad en blogger anmelde det for digYes

Amino-karma 927
Tilmeldt 13. feb 11

kigger
Skrevet 17-08-2012 kl. 17:26

okay så det vil sige du har et cvr nr eller hvad

Amino-karma 3.097
Fra Hundige
Tilmeldt 21. maj 12

Jonas
Skrevet 17-08-2012 kl. 17:31

Jeg har intet firma ved siden af, så intet CVR :). Har nogen enkelte sider som ikke genere en fløjtenes fis, så de giver ikke rigtig noget at modregne.

Men du kan godt ha CVR ved siden af - så vidt jeg har forstået det.

Amino-karma 3.775
Fra Næstved
Tilmeldt 11. feb 08
Indlæg ialt: 1.104
Amino Plus
AP
Fra http://seo-optimeringe...
Skrevet 17-08-2012 kl. 17:48

Troede slet ikke at man måtte drive en virksomhed ved siden ?

Online Markedsføring fra Seo-optimeringen.dk • Kom til tops på → Google Søgemaskineoptimering & Online Markedsføring ← • Fair, effektiv og billigste priser • Kontakt mig i dag! - hvepse og hvepsebo 

Amino-karma 3.097
Fra Hundige
Tilmeldt 21. maj 12

Jonas
Skrevet 18-08-2012 kl. 13:39

AP:
Troede slet ikke at man måtte drive en virksomhed ved siden ?

Der er nogen sjove modsigende regler omkring det, hvis man tænker lidt over det. Men jeg skriver blot, hvad jeg har fået at vide af en, som arbejder sammen med kommunen, og derfor kender til det. :)

Amino-karma 74
Fra Herlev
Tilmeldt 23. feb 10
Indlæg ialt: 22

Michael Wittendorff
Skrevet 19-08-2012 kl. 00:04

Som udgangspunkt burde det ikke være muligt at opstarte som selvstændig mens man er på kontanthjælp. Det er i hvert fald afgørende at du får grønt lys fra din sagsbehandler. Samtidig bør du tænke på at du skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet, hvilket med andre ord vil sige at hvis din sagsbehandler finder et arbejde til dig eller på anden måde ønsker at aktivere dig, skal du tage i mod tilbuddet for stadigvæk at opfylde kravene til kontanthjælp.

Noget du bør overveje i forhold til hvilken form for virksomhed du overveje at åbne. 

Amino-karma 927
Tilmeldt 13. feb 11

kigger
Skrevet 19-08-2012 kl. 00:30

okay mange tak for svaret undersøgte det selv nemlig. og læste nøjagtigt det samme som du skriver der men der er et par undtaglser ved bar ikke hvad for nogle af dem det er

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)

RSS-feed