Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skift af virksomhedsejer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej:-)

Jeg har indgået franchiseaftale med en kæde, har så efterfølgende lukket firmaet og det har skiftet ejer (min mand), og med nyt cvr nummer. Skal han forhandle en ny kontrakt med kæden? eller er det nok at ændringerne er overført på fakturaen? Kæden meddeler at de har foretaget fakturaændringer, vi er bare i tvivl om det juridisk er den rigtige måde at gøre det på? Det er jo stadig mit navn der står på kontrakten, og hvad hvis min mand vil opsige den? Kan han det uden selv at have indgået den?

På forhånd tak for svaret:-)

Med venlig hilsen

Birgitte

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det et som jeg forstår det en personlig ejet virksomhed du har lukket. Den kan ikke som sådan ha skiftet ejer. Du kan ha solgt aktiver, men din mands nye cvr er ikke lig din gamle virksomhed, så aftaler franchise o.l. bør officielt skiftes over efter min opfattelse
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John:-)

 

Tak for svaret. Ja, det har du ret i. Jeg har lukket virksomheden. Min mand har derefter startet en enkeltmandsvirksomhed og fortsætter Franchiseaftalen, og det er her vi mangler viden... Vi har kontaktet kæden, som skriver til mig, at de har foretaget en fakturaoverføring med min mands CVR nr, og at derfor er kontrakten gældende... Men det er jo mig der indgik aftalen og skrev under, min mand har ingen aftale? øh så vi er jo i tvivl om en fakturaoverførsel er juridisk bindende hvis han vil træde ud af kæden?

På forhånd tak for hjælpen:-)

Birgitte

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder ok hvis de har overført den til din mand, måske lidt forsimplet og ikke lige til at gennemskue ud fra det du skriver, men jeg synes da roligt I kan bede den bekræfte for god ordens skyld, at aftalen uforandret er overført til det nye CVR i sin helhed
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John:-)

Tak for svaret.:-)

Vi vil bede dem om en bekrætigelse på at aftalen er uforandret:-)

Hilsen

Birgitte

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)