Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejningsejendom skatteregler som privatperson vs virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt mig et hus som jeg her efter et halvt år har set udlejningsmuligheder i. Det forholder sig sådan at det er et to familiershus hvor der er en lejlighed på 1sal samt 3 mulige lejemål i stueetagen i form af en lejlighed og så 2 værelser med eget bad og egen indgang. Illustration vedlagt.

Nu tænker jeg så at det måske vil være mest optimal for mig skattemæssigt at omdanne udlejningen til S.m.b.a. (s.m.b.a. en mulighed de firmaet ikke skal have kreditter andre steder fra og derved kun står for udlejningen, samtidigt med at regnskabspligten er minimal).

Men er der så stor en fordel ved at lade det udleje gennem virksomheden frem for mig som privatperson?

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kunne skrive lidt vedr. den forventede brutto og nettoleje for hele ejendommen samt hvornår du forventer at kunne leje de forskellige lejemål ud. Der er jo forskellige beskatningsmuligheder og valget af disse afhænger også af samlet brutto-/netto leje.

Samt endelig om du også selv skal bo i ejendommen.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Lejemålet på 1 sal er lejet ud i øjeblikket. til 3100 + forbrug

Derudover er det ene værelse udlejet pt til 1700

Jeg bor selv i stueetagen lige pt.

Jeg forventer følgende ved årets udgang.

1.sal 3100 + forbrug

kollegieværelse1   2000,- + forbrug

kollegieværelse2   1800,- + forbrug

Stueetagelejlighed 4800,- + forbrug   (dog med forbehold for at jeg selv bor der indtil sommer)

Så regner med en samlet lejeindtægt på ca 11.700-12.000 pr mdr

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

BUMMELUM

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kom jeg lige til at tænke på bunfradrag og ligningsmessigtfradrag.

Da der er tale om et tofamiliershus hvor ejendommen har to forskellen adresser, kan jeg så bruge bundfradraget til værelsesudlejning i stueetagen og så ligningsmæssigtfradrag på 1 salen?
og gælder det sådan at jeg kan køre 24.000 i bundfradrag pr udlejning eller er det samlet for alle udlejninger på alle adresser?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)