Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Administration & Finansiering

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Bogføring, regnskab, moms, skat m.m. "

Bliver man beskattet hvis man hæver fra firmaets konto til privatforbrug

Side 2 ud af 4 (33 indlæg) < Forrige 1 2 3 4 Næste >
Amino-karma 347
Fra Viborg
Tilmeldt 1. jun 10
Indlæg ialt: 130

Jakob Mikkelsen
Fra Fotograf Jakob Rex
Skrevet 09-08-2012 kl. 19:55

Eli:

Godt. Det betyder at der kan hæves uden problemer fra firmaets bankkonto til min private bankkonto.:-)

Jahhhh... HUSK bare at det du hæver til dig selv, jo er overskud og så skal du betale skatten af dette så hvergang du tjener 100 kr. skal du jo både huske momsen også din personskat som ved 39% vil gøre at de 100 kr. bliver til 45,75,-

Fotograf Jakob Rex -> www.Jakob-Rex.com

Amino-karma 9.564
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. aug 10
Indlæg ialt: 1.828
Amino Plus

Laust:

Tonny Skov Pedersen:

Dette svar er så helt forkert, eller som Martin skriver - Hvilken lov?

Man bliver altid kun beskattet af virksomhedens overskud, hverken mere eller mindre - Der findes så forskellige beregningsmetoder.

Der kan således aldrig blive tale om at beskatte private hævninger i en enkeltmandsvirksomhed.

Nu er jeg slet ikke sikker på at jeg forstår det rigtigt, det håber jeg ikke at jeg gør!

Hvis man har et firma, så kan man vel ikke bare overføre ubeskattede penge fra sin firmakonto til sin egenkonto uden at blive beskattet af det som person?

Eller hvordan hænger det sammen.

Når der er tale om en enkeltmandsvirksomhed, så er der reelt ikke noget med ubeskattede midler. Derimod er der kun tale om, at skatten endnu ikke er afregnet, men bare rolig, når indkomståret er afsluttet og selvangivelsen indsendes, så skal skatten afregnes, uanset midler på den ene eller den anden konto.

Det er og bliver noget vrøvl, at private hævninger beskattes.

Tonny

Erhvervs Consult Revision & Rådgivning - Godkendt revisor - Særtilbud til nye kunder, 2 timer uden beregning

Revisors blog, ny blog: Årsregnskab eller saldobalance  Tidligere: Firmabil eller privatbil 2013

Amino-karma 9.564
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. aug 10
Amino Plus

Jakob Mikkelsen:

Eli:

Godt. Det betyder at der kan hæves uden problemer fra firmaets bankkonto til min private bankkonto.:-)

Jahhhh... HUSK bare at det du hæver til dig selv, jo er overskud og så skal du betale skatten af dette så hvergang du tjener 100 kr. skal du jo både huske momsen også din personskat som ved 39% vil gøre at de 100 kr. bliver til 45,75,-

Hmmm.... dette er så heller ikke helt korrekt.

Det man hæver i sin virksomhed er beskattede beløb eller nettobeløb. Derfor ved en hævning på kr. 100 og skattesats på 50% (for lethedens skyld), så vil skatten også udgøre kr. 100.

Tonny

Erhvervs Consult Revision & Rådgivning - Godkendt revisor - Særtilbud til nye kunder, 2 timer uden beregning

Revisors blog, ny blog: Årsregnskab eller saldobalance  Tidligere: Firmabil eller privatbil 2013

Amino-karma 5.731
Tilmeldt 22. jul 07
Indlæg ialt: 1.306
flag

Til TSP: ...kan ikke bruge underskuddet på din sevlvangivelse.... - er det så også misforstået - ?

Skal du flytte - til Fyn? Kerteminde direkte til fjorden

Amino-karma 7.606
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. jan 08
Indlæg ialt: 1.285
Amino Plus
Johnny Nielsen
Fra Toprobot.dk
Skrevet 09-08-2012 kl. 22:21

Per Krabbe:

Til TSP: ...kan ikke bruge underskuddet på din sevlvangivelse.... - er det så også misforstået - ?

Hvis man er Lønmodtager  ved siden af, kan man udnytte sit underskud i et personligt eget firma

Amino-karma 9.564
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. aug 10
Amino Plus

Johnny Nielsen:

Per Krabbe:

Hvis man er Lønmodtager  ved siden af, kan man udnytte sit underskud i et personligt eget firma

Lige præcisYes

Hvis man ikke har anden indkomst, så modregnes underskud hos en ægtefælle og til sidst, så vil underskud blive fremført til næste indkomstår til modregning i næste års indkomst.

Tonny

Amino-karma 5.731
Tilmeldt 22. jul 07
Indlæg ialt: 1.306
flag

Johnny Nielsen:

Per Krabbe:

også hvis Skat opfatter firmaer som Hobbyvirksomhed? (det var egentlig i den sammenhæng jeg godt ville vide, var dog ikke klart af mit ?)

Skal du flytte - til Fyn? Kerteminde direkte til fjorden

Amino-karma 9.564
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. aug 10
Amino Plus

Per Krabbe:
Johnny Nielsen:

Per Krabbe:

også hvis Skat opfatter firmaer som Hobbyvirksomhed? (det var egentlig i den sammenhæng jeg godt ville vide, var dog ikke klart af mit ?)

Hej igen

Hvis SKAT ved en afgørelse har bestemt, at en virksomhed er en hobbyvirksomhed (d.v.s. en virksomhed som ikke har udsigt til overskud eller er drevet med den fornødne intensitet m.v.), så vil eventuelle underskud i virksomheden ikke kunne fratrækkes eller modregnes i anden indkomst.

Der skal dog foreligge en endelig afgørelse fra SKAT før dette er tilfældet.

Tonny

Amino-karma 7.606
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. jan 08
Indlæg ialt: 1.285
Amino Plus
Johnny Nielsen
Fra Toprobot.dk
Skrevet 09-08-2012 kl. 23:26

Hvis SKAT opfatter det som en for sjov virksomhed, så får /har man et problem

Amino-karma 6.985
Fra Sorø
Tilmeldt 21. jun 06
Indlæg ialt: 1.800

john sommer
Fra joma company
Skrevet 09-08-2012 kl. 23:29

Hej,

Eli:
Håber I kan hjælpe.

Måske dette eks. vil hjælpe lidt:

Skat af privat hævede kr.?

Eks.:

Omsætning                   100.000 kr.

- Omkostninger               50.000 kr.
Resultat                         50.000,- kr.

Disse kr. - Omsætning - fremkommer jo som løbende indbetalinger på banken ved indbetaling fra dine kunder.

Når året er gået skal du opgive dette - årets resultat - på din selvangivelse.

De kr. du hæver på bank til privat er derfor ikke omfattet af ovenstående. Og skatten deraf bliver jo som det fremgår betalt når året gøres op!

Ok? Wink    

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 2 ud af 4 (33 indlæg) < Forrige 1 2 3 4 Næste >

RSS-feed