Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lightinthebox.com – En seriøs konkurrent er kommet til Danmark?

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lightinthebox.com har nu eksisteret i et stykke tid. 

Det kan ikke være deres ansvar, at folk er dumme nok til bare at bestille løs, uden at tjekke hvorfra det bliver sendt. At folk så bliver overrasket over at tingene de har bestilt skal fortoldes... Det grænser sig jo nærmest til amerikansk logik.

Ligesom at folk tror alle ting bliver sendt fra Europa, bare fordi man bestiller fra ebay.co.uk. 

Det er tilladt at undersøge en webshop selv. 

Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

helledusseda:

Ja ok, det viser bare hvor forsigtig man skal være. Vi er så vant til at være beskyttede som forbrugere. Jeg har ikke tænkt over at det er et kinesisk firma der ikke er forpligtet på danske forhold og mener som du virkelig det burde stå tydeligere at man skal holde sig under 80, hvis ikke de ønsker dårlige anmeldelser i lande hvor der tillægges told/moms. De henvender sig jo til hele verden og påstår at det er "en verden, en pris".

Men den kloge narrer jo den mindre kloge :) og det at det står på ret godt dansk har fået mine parader ned, så jeg må passe bedre på en anden gang.

Men hvis fysiske butikker i DK fra udlandet er forpligtet på danske forhold, så burde en internetbutik der henvender sig direkte til DK måske også være det.

Eller - jeg ved godt det lyder sindsygt - danskere skal bare vænne sig til at undersøge hvor de handler, før de gør det. Det er samme mentalitet der er grund til at mange danskere bliver udsat for phising-angreb. Danskere er simpelthen bare for godtroende.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

helledusseda:

MathiasKiel:
Men lightinthebox er et kinesisk firma, der har valgt at brugeren kan vælge at se siden på sit eget sprog.

Ja ok, det viser bare hvor forsigtig man skal være. Vi er så vant til at være beskyttede som forbrugere. Jeg har ikke tænkt over at det er et kinesisk firma der ikke er forpligtet på danske forhold og mener som du virkelig det burde stå tydeligere at man skal holde sig under 80, hvis ikke de ønsker dårlige anmeldelser i lande hvor der tillægges told/moms. De henvender sig jo til hele verden og påstår at det er "en verden, en pris".

Men den kloge narrer jo den mindre kloge :) og det at det står på ret godt dansk har fået mine parader ned, så jeg må passe bedre på en anden gang.

Men hvis fysiske butikker i DK fra udlandet er forpligtet på danske forhold, så burde en internetbutik der henvender sig direkte til DK måske også være det.

Når butikken ligger fysisk i DK, så er den omfattet af danske forhold. Ligger den i et andet land, så er det det lands forhold, som er gældende, med mindre det er i EU, hvor der er en fælles EU lovgivning f.eks i forbindelse med returret, reklamationsret osv...

Når du handler online, er det ene og alene dit ansvar at tjekke, hvor firmaer du handler ved ligger. Det har du lært på en lidt hård måde, men mon ik du holder øje med det i fremtiden? 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)