Hej Niels. Jeg har lige fået købt nogle vare (modetøj) fra jeres hjemmeside for 630 kr. Jeg kunne godt tænke mig at vide om jeg først og fremmest ved at afbestille min ordre kan få fuld refundering?. Behandlingen af mine ting er gået igang men tingene er ikke blev sendt endnu. Det er heller ikke specielt skræddersyet eller noget. Hvis jeg så ville beholde mine ting hvad skal jeg så betale udover momsen på 25%? Tak på forhånd! |
Jeg er faktisk (qva min status som forhandler af importerede produkter) glad for EU's importpolitik, hvor Posten bliver tvunget til at toldbehandle og tjekke vores post fra udlandet i hoved og røv.
Der bliver nemlig lagt ekstraomkostninger på kunderne, så det ikke kan betale sig at købe småt ind fra udlandet. Derved sikres det europæiske forhandlerleds eksistensgrundlag idet det sjældent kan svare sig for kunderne at købe udenom.
Er der andre der har undret sig over kinas agressive moves ifht at springe forhandlerledet over og gå direkte til slutbrugeren?
Kan det passe at det lokale forhandlerled (udfra et globalt perspektiv) ingen værdi kan tilføre?
Jeg har også overvejet om det kan hænge sammen med at forbrugerne er mindre kritiske med produkterne end virksomhederne som vil se overensstemmelseserklæringer og hvad ved jeg (CE, ROHS m.v.), og at forbrugerne, slutkunderne derved er bedre købere end professionelle.
Jeg tror at firmaer som det nævne har gode chancer i fremtiden hvis de får et lokalt lager i hvert EU-land de ønsker at servicere, således at forbrugeren ikke belemres med fortoldning m.v.
Måske nævnte firma allerede fundet en løsning på dette problem?