Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lightinthebox.com – En seriøs konkurrent er kommet til Danmark?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 8. Sep 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels. 

Jeg har lige fået købt nogle vare (modetøj) fra jeres hjemmeside for 630 kr. Jeg kunne godt tænke mig at vide om jeg først og fremmest ved at afbestille min ordre kan få fuld refundering?. Behandlingen af mine ting er gået igang men tingene er ikke blev sendt endnu. Det er heller ikke specielt skræddersyet eller noget. Hvis jeg så ville beholde mine ting hvad skal jeg så betale udover momsen på 25%? 

Tak på forhånd! 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er faktisk (qva min status som forhandler af importerede produkter) glad for EU's importpolitik, hvor Posten bliver tvunget til at toldbehandle og tjekke vores post fra udlandet i hoved og røv.

Der bliver nemlig lagt ekstraomkostninger på kunderne, så det ikke kan betale sig at købe småt ind fra udlandet. Derved sikres det europæiske forhandlerleds eksistensgrundlag idet det sjældent kan svare sig for kunderne at købe udenom.

Er der andre der har undret sig over kinas agressive moves ifht at springe forhandlerledet over og gå direkte til slutbrugeren?

Kan det passe at det lokale forhandlerled (udfra et globalt perspektiv) ingen værdi kan tilføre?

Jeg har også overvejet om det kan hænge sammen med at forbrugerne er mindre kritiske med produkterne end virksomhederne som vil se overensstemmelseserklæringer og hvad ved jeg (CE, ROHS m.v.), og at forbrugerne, slutkunderne derved er bedre købere end professionelle.

Jeg tror at firmaer som det nævne har gode chancer i fremtiden hvis de får et lokalt lager i hvert EU-land de ønsker at servicere, således at forbrugeren ikke belemres med fortoldning m.v.

Måske nævnte firma allerede fundet en løsning på dette problem?

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Er der andre der har undret sig over kinas agressive moves ifht at springe forhandlerledet over og gå direkte til slutbrugeren?

Kan det passe at det lokale forhandlerled (udfra et globalt perspektiv) ingen værdi kan tilføre?

Lightinthebox, alibaba og dealextreme er gode eksempler på nogle af de udfordringer som der vil komme flere af.

Jeg har selv købt iPad cover og iPhone erstatningsglas fra dealextreme til billige penge, pris < kr 80 = ingen told. Har 2 stks bærbare batterier som leveres i næste uge efter toldbehandling - og selv med gebyr kr 160 + moms sparer jeg ca kr 150-180 per batteri ifht at købe det lokalt her i DK.

Så ja - inden for nogle varergrupper vil der blive hård konkurrence

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Hjortholm:

Jørgen Olsen:

Er der andre der har undret sig over kinas agressive moves ifht at springe forhandlerledet over og gå direkte til slutbrugeren?

Kan det passe at det lokale forhandlerled (udfra et globalt perspektiv) ingen værdi kan tilføre?

Lightinthebox, alibaba og dealextreme er gode eksempler på nogle af de udfordringer som der vil komme flere af.

Jeg har selv købt iPad cover og iPhone erstatningsglas fra dealextreme til billige penge, pris < kr 80 = ingen told. Har 2 stks bærbare batterier som leveres i næste uge efter toldbehandling - og selv med gebyr kr 160 + moms sparer jeg ca kr 150-180 per batteri ifht at købe det lokalt her i DK.

Så ja - inden for nogle varergrupper vil der blive hård konkurrence

OK - vidste ikke det med 80kr, tak for info.

de 150-180kr i besparelse, er det sammenlignet på uoriginale batterier, eller er det besparelse på uoriginale kinesiske batterier mod originale "danske" ?

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lightinthebox leverer desværre kun skrammel.

har handlet der 2-3 gange med samme dårlige oplevelse

Varer der ikke kommer frem

Varer der sendes i flere leveringer og så aflyses halvt

Penge som ikke kan fås retur, da de mener at det de har trukket skal man bruge i deres butik osv.

Og når de ikke formår at oversætte deres sider til dansk, kan man jo gætte sig til resten af kvaliteten...

Eksempel... nøgne kjoler... hvad det så lige betyder.

oscv

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
de 150-180kr i besparelse, er det sammenlignet på uoriginale batterier, eller er det besparelse på uoriginale kinesiske batterier mod originale "danske" ?

Forventer at modtage "originale batterier" der matcher dem som kan købe i DK (langt de fleste batterier produceres i Kina - prøv at tjekke egen bærbar).

Om jeg er blevet fuppet ved jeg jo nok først om et års tid - da stort set hvilken som helst batteri vil virke ok i starten. 

Men har store forventninger, har opgraderet til 6-cellet batteri mod de 4 den bærbare oprindelig var født med.

***
Har indtil nu kun gode erfaringer, også med reklamation. Købte nyt backcover fra dealextreme der så var blevet smadret under transport. Tog billede og uploadede dette sammen med reklamation - 2 dage så var pengene tibage på min paypal account. 

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Niels Christian BJ:
Enhver der er i tvivl om vores side eller forretningsmodel skal være mere end velkommen til at kontakte undertegnede.

Hej Niels

Jeg vil gerne høre, hvorfor I ikke respekterer reklamationsretten på 2 år, når fx en tablet ikke virker efter 1/2 år og allerede har problemer efter 1 måned (men det levede vi med). I meddeler bare at der kun er 3 måneders garanti. Men der er ifølge forbrugerstyrelsen ingen der kan frasige sig reklamationsretten på 2 år. Garanti derimod er en frivillig ekstra forsikring virksomheden kan tilbyde.

Når jeg spørger om I vil reparere, skriver I bare, "desværre garantien er udløbet".

Kombineret med at I ikke oplyser ordentligt om at der kommer 220 kr told oveni jeres "en pris til hele verden" pris, så er det da bare "den elendigste service i hele verden".

Handler der aldrig igen og vil klage til forbrugerombudsmanden.

Mvh Helle

Tilmeldt 5. Sep 13
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er 99,99999 % sikker på at Lightinthebox er præcis samme firma som miniinthebox.com (udfra navn, og hjemmeside-design).

Jeg giver dig ret i at det burde stå noget tydeligere det med at man skal holde sig under 80 kr. Hvis du læser på trustpilot er der MANGE kunder der fik et chok over den ekstra pris, og de burde gøre det tydeligere. 

Jeg mener dog ikke du har 2 års reklamationsret, for det er jo ikke et firma der er registreret i Danmark.

Eksempel: Apple er ikke et dansk firma, men amerikansk. De SKAL overholde dansk lovgivning fordi deres Apple butikker ligger i Danmark, og betaler dansk skat og er under danske regler. 
Men lightinthebox er et kinesisk firma, der har valgt at brugeren kan vælge at se siden på sit eget sprog.

Har købt en ting der var skrammel:  en adapter der kan koble apple computer til HDMI. Men hold dig under 80 kr.

Har haft gode oplevelser med både batterier, og pærer til MC, bil og lamper, der er MANGE penge at spare :) 

 

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uanset hvad, så er det let nok at sidde og svine dem til på kvalitet, forsendelse og stavefejl.

Faktum er at de vinder indpas, og folk shopper løs hos dem, ligesom TIGER sælger bras, så er der stadigvæk et marked for det.

Jeg har ikke handlet hos Ligntinthebox, men jeg kender nogle som har, og der fejlede produkterne intet... det var i hvert fald ikke værre end de samme importprodukter mange webshops anvender her i landet.

Verden er blot blevet mindre og derfor øges konkurrencen, når almindelige Danskere nu får Østen serveret med få klik, inkl. deres priser (Nuvel +gebyr hvis man bliver snuppet i tolden).

Jeg ville få fokus på at få vendt tendensen her i landet, og så bare have en shop med flere eller anderledes produkter... for jeg har da sjældent set et større udvalg, hvilket også lokker folk.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

MathiasKiel:
Men lightinthebox er et kinesisk firma, der har valgt at brugeren kan vælge at se siden på sit eget sprog.

Ja ok, det viser bare hvor forsigtig man skal være. Vi er så vant til at være beskyttede som forbrugere. Jeg har ikke tænkt over at det er et kinesisk firma der ikke er forpligtet på danske forhold og mener som du virkelig det burde stå tydeligere at man skal holde sig under 80, hvis ikke de ønsker dårlige anmeldelser i lande hvor der tillægges told/moms. De henvender sig jo til hele verden og påstår at det er "en verden, en pris".

Men den kloge narrer jo den mindre kloge :) og det at det står på ret godt dansk har fået mine parader ned, så jeg må passe bedre på en anden gang.

Men hvis fysiske butikker i DK fra udlandet er forpligtet på danske forhold, så burde en internetbutik der henvender sig direkte til DK måske også være det.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)