Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Administration & Finansiering

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Diverse administration hjælp"

Stregkoder - Hvordan laver jeg dem?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Amino-karma 5.867
Fra Faxe
Tilmeldt 23. mar 06
Indlæg ialt: 1.395

Skrevet 06-08-2012 kl. 12:56

Vi bruger normalt ikke stregkoder internt, men skal levere nogle varer til et større butikskæde, som "forlanger" at der er stregkoder på varerne.

Nærmere bestemt skal det være en EAN/UPC stregkode der opfylder GS1's specifikationer.

Hvordan laver jeg det? Og hvordan sikrer man sig, at stregkoden ikke allerede findes i kundens sortiment?

Mit håb er, at jeg blot kan printe dem ud på nogle avery labels og påklistre dem manuelt (Det er en begrænset mængde)

Jeg håber nogle har "opskriften" til mig :-)

Amino-karma 14
Tilmeldt 1. aug 12
Indlæg ialt: 3

Juststart
Skrevet 06-08-2012 kl. 13:19

Hvis du først har købt et nr. af GS1 DK er der ikke andre der her det/de EAN nr.

Jeg er ikke helt sikker på hvordan det fungere, prøv evt. se  http://gs1denmark.net.dynamicweb.dk/default.aspx?AreaID=5

når du har fået dit nr. skal du aktivere det her http://gs1denmark.net.dynamicweb.dk/Default.aspx?ID=1105

det gør du ved at taste de første 12 cifre, og så generer den det 13 tal.

det var måske ikke verdens bedste info, men håber det måske kan bruges

mvh

Jesper

www.just4her.dk    -    www.just4him.dk

Amino-karma 1.409
Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. jan 11
Indlæg ialt: 359
Amino Plus
Danny Christensen
Fra DC-Invest
Skrevet 06-08-2012 kl. 13:24

Jeg har brugt en alm. håndholdt dymo. Den har en stregkode funktion i sig, hvor du selv "opdigter" 12 tal (den laver det 13), der så genere en stregkode.
(tallene skal selvfølgelig oplyses til kunden, da den højst sandsynligt skal indtastes i deres system, så de ved hvilken vare de scanner).

Er dog i tvivl ang. GS1.  

Sexlegetøj - Erotisk og frækt sexlegetøj til voksne.

Følg med på Sexkanin's nye blog om alt mellem himmel og jord, når vi snakker sex mm.

Amino-karma 213
Fra Slagelse
Tilmeldt 23. maj 06
Indlæg ialt: 54

Kim
Fra Chill Innovation A/S
Skrevet 06-08-2012 kl. 14:33

Du kan ikke bare selv lave en "unik" stregkode og påføre dine produkter. For som du selv siger, så ville det jo betyde, at samme nummer kombination kunne dukke op fra mange leverandører.

Den gode nyhed er at GS1 er en international standard, så du dermed kan få en unik nummer serie som du kan påføre dine produkter og benytte i hele verden.

Den dårlige nyhed: - Det koster kroner!
Du skal købe en GTIN tilslutningsafgift til 4.375,- og årligt betale kr. 1.937,50 så længe nummerserien skal være aktiv: http://gs1denmark.net.dynamicweb.dk/default.aspx?AreaID=5
Så får du en unik tal kombination som identificerer dit firma, og så kan du ellers generer alle de GS1 EAN/UPC stregkoder du ønsker.

Det er også muligt at købe et løst GTIN13 nummer til kr. 625,- og 312,50 pr år, hvis det kun er ét varenummer du skal levere. Er det en engangsordre, så kan du bare droppe årsafgiften, for nummeret kan ikke genbruges af andre før efter 5 år - og der er de jo nok blevet solgt ud hos kunden ;-)

Det er selvfølgelig nogle syge penge, hvis det ikke er et fast behov. 
I så fald er mange af kæderne selv GTIN tilsluttet og er i stand til at genere stregkode numre. Du kunne måske spørge om de ikke kunne oprette et nummer til dig, som du så kan påtrykke varerne....

/ Kim
Chill Innovation A/S  -  www.chill-innovation.com  -  Power to the People!

Amino-karma 5.867
Fra Faxe
Tilmeldt 23. mar 06
Indlæg ialt: 1.395

Allan Bidault
Skrevet 06-08-2012 kl. 14:47

Hej Kim & jer andre

Tusind tak for Jeres input. AV det var dyrt for at lave 4 stregkoder til én ordre. Jeg må se om ikke kunden kan lave dem for mig :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)

RSS-feed

Administration & Finansiering er venligst sponseret af: