Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremtidsplaner om opstart af virksomhed i Spanien.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære læser.

Inden for de seneste par måneder er jeg kommet på en ide, som jeg gerne vil fremføre i udlandet (spanien) 
Jeg vil gerne starte en  virksomhed som sælger af et par produkter.
Jeg har ingen forstand på opstart af virksomhed, hverken i Danmark eller udlandet og derfor søger jeg folk
med kendskab virksomheds i Spanien. 

Jeg har en masse spørgsmål som jeg godt kunne tænke mig at få besvaret - eller evt. noget litteratur i form af artikler på nettet eller bøger.

Det drejer sig som sagt om opstart af virksomhed i Spanien.
Jeg går ud fra at der er en masse regler og rettigheder som man skal være opmærksom på, og disse kunne jeg gerne tænke mig at komme til
kende.

- Jeg har mange spørgsmål og vil ikke skrive alle sammen med det samme. Men hvis en af jer derude gider at hjælpe mig og bruge nogle minutter på at besvare spørgsmål, så må i endelig skrive tilbage på dette indlæg.

Spørgsmål som:
Kan jeg som dansk statsborger, "bare" åbne virksomhed i Spanien eller er der mange procedurer som skal indover (hvis ja, hvilke)?
Skatteregler? (sammenlignet i forhold til Danmark).
Lovkrav ved opstart?
I Danmark skal man registrer sit firma og få et CVR-nummer og skal sendes til Erhvers- og Selskabsstyrelsen - Hvad gør man i Spanien?
Erhversforsinkring - arbejdsskadeforsikring
Hvordan er momsregistrering i Spanien? (Salgsmoms + købsmoms)? 
Hvordan fungere det med at have ansatte? (Der skal formentlig ansættes omkring 20 personer i virksomheden)
Skal der bruges revisor

Håber en eller flere af jer derude, har tid og lyst til at besvare de spørgsmål i kan - eller hvis i kender hjemmesider hvor de følgende ting kan læses og studeres. 

På forhold tak. 

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan som dansk statsborger godt oprettet et firma i Spanien. Ved ikke hvor du skal henvende dig, men kunne forstille mig det er hos deres skattevæsen.

Spanien er ved at sætte deres moms op til ca 20%, pga. krisen dernede.

Personskatten er progressiv ligesom i DK. Dvs jo mere du tjener, jo mere betaler du. På en normal gennemsnitsløn, betaler du 10% i skat


Der er en meget stor forskel mellem DK og Spanien og det er at du kun har en sygeforsikring, hvis du har en ansættelseskontrakt. Hvis du ikke har en ansættelseskontrakt, koster sygesikringen ca. €50 om måneden.

Hvis du har tænkt dig at bosætte dig på Mallorca og vil drive en webshop, så har jeg nogle ideer, som du vil kunne tjene en del på. I hvert fald, vil din webshop få mig som kunde. Skriv en pm til mig, hvis du vil vide hvad det er.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mowitz

Du kan enten skrive eller ring til Cyclo som er et super godt firma hernede, de taler også Dansk og jeg bruger dem selv, de er meget meget flinke til at hjælpe med bl.a de spørgsmål du stiller.

http://www.cyclo.es/da/

Best regards

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige at sige at hvis du ikke sælger din helårsbolig /opsige din lejekontrakt, så risikere du dobbelt beskatning. Hvis du ikke har en helårsbolig i DK, kan du slippe for dansk skat.

Husk også at melde til folkeregisteret at du er flyttet til Spanien.

(Gid jeg var dig)

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Ballerup
Tilmeldt 28. Jun 11
Indlæg ialt: 28
Fra  www.iphone6.dk Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mowiitz.

Der er rigtig mange ting du skal tage op inden du begiver dig ud i at starte virksomhed i udlandet, herunder også  Spanien.

har du kapital til at klare dig min. 1 år?

Kan du tale spansk? De fleste i Spanien er ikke gode til andre sprog generelt 

Jeg tror vist der er en gruppe her på Amino der hedder: "danskere i Spanien", du kan melde dig ind i den og spørge dig til råds der/ hører om de forskellige regler, samt hvad deres erfaringer med arbejde i udlandet er.

Generelle regler med skat og moms i udlandet tror jeg du kan søge på SKAT.dk, men jeg mener selskabsskatten er 30 % i Spanien, så det er altså højere end i Danmark.

Om du skal betale dansk, eller spansk SKAT, tror jeg afhænger af om du bosætter dig og noget om i hvor lang tid, er dog ikke helt stiv indenfor dette område heller

En helt anden ting er du har ikke fortalt hvad du har påtænkt dig at starte op for at firma i Spanien?

Håber du kunne bruge det til lidt/

Med venlig hilsen

Kim Schmeltz/mandeslips - vi sælger slips, butterfly og tilbehør i topkvalitet

Jeg har +5 års professionel erfaring med Digital Marketing, og er en Wizard inden for områderne; SEO, SEM, Youtube advertising. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)